Τον υπουργό Παιδείας να λύσει το ζήτημα που έχει προκύψει με τη σίτιση των εστιακών φοιτητών κάλεσε από το βήμα της Βουλής η Αφροδίτη Κτενά, βουλευτής του ΚΚΕ, στην αρχή της τοποθέτησής στο πλαίσιο της συζήτησης του πολυνομοσχεδίου του αρμόδιου υπουργείου για την ψηφιακή πύλη και το ψηφιακό φροντιστήριο στην Ολομέλεια. Η Αφρ. Κτενά ενημέρωσε, συγκεκριμένα, ότι εκείνη τη στιγμή φοιτητές που μένουν στις εστίες διαδήλωναν έξω από τη Βουλή, διεκδικώντας να μη διακοπεί η σίτισή τους για τον Αύγουστο.
Επί του νομοσχεδίου, η Αφρ. Κτενά επικεντρώθηκε στις διατάξεις σχετικά με την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ωστόσο σημείωσε πως το νομοσχέδιο διαπνέεται από δύο άξονες, με τον πρώτο να αφορά τις προτεραιότητες του Ταμείου Ανάκαμψης και ειδικά την ψηφιακή μετάβαση, με αποτέλεσμα να επιχειρείται η ψηφιοποίηση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και με κάθε ευκαιρία, και με τον δεύτερο να αφορά τις προτεραιότητες του αστικού κράτους απαιτούν περικοπή των δαπανών για ό,τι αφορά την εκπαίδευση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών. Όπως είπε, προωθείται σε όλες τις βαθμίδες «αυτονομία» από την κρατική χρηματοδότηση και επομένως, εμπορευματοποίηση των σχολικών μονάδων και αναζήτηση χρηματοδότησης με επιχειρηματική κριτήρια.
Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στάθηκε, αρχικά, στην Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), λέγοντας πως με το νομοσχέδιο και ιδιαίτερα με το άρθρο για την κατάργηση πανεπιστημιακών τμημάτων, επιβεβαιώνεται ο ρόλος της ως μόνιμου μηχανισμού ανασυγκρότησης του ακαδημαϊκού χάρτη στην κατεύθυνση της αυτονομίας, αλλά και ως ρυθμιστικής αρχής και τεχνικού συμβούλου της κυβέρνησης στην αγορά της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ πρόσθεσε πως με το νομοσχέδιο συρρικνώνονται, επίσης, δωρεάν προγράμματα σπουδών, δημιουργώντας χώρο δράσης για ιδιώτες και στα δημόσια πανεπιστήμια, με την Αφρ. Κτενά να λέει χαρακτηριστικά πως «ανοίγει ο δρόμος για τα ιδιωτικά και στενεύει για τα δημόσια».
Στη συνέχεια, αναφερόμενη στις διατάξεις για την πρακτική στα ΑΕΙ, η Αφρ. Κτενά ανέδειξε ότι πέρα από το γεγονός ότι οι φοιτητές θα πληρώνονται μόνο σε περίπτωση που η πρακτική τους χρηματοδοτείται από τα ίδια τα πανεπιστήμια, αν θα μπορούν και θα θέλουν, ή από προγράμματα ΕΣΠΑ, αν και όποτε υπάρχουν, η αμοιβή θα ορίζεται ακριβώς όπως και ο κατώτατος μισθός, δηλαδή με υπουργική απόφαση.
Επίσης, ζήτησε από την κυβέρνηση να διευκρινίσει σχετικά με την πρακτική φοιτητών από προπτυχιακά ή μεταπτυχιακά σε δίδακτρα αν, πρώτον, οι φοιτητές θα πληρώνουν δίδακτρα και δεύτερον, αν από αυτά θα πληρώνονται και οι εργοδότες που τους απασχολούν. Παράλληλα, η Αφρ. Κτενά ζήτησε διευκρινίσεις και για τη διάταξη του νομοσχεδίου, σύμφωνα με την οποία προβλέπεται οι πρυτάνεις να έχουν τέσσερις συμβούλους.
Τέλος, σημείωσε πως με το νομοσχέδιο διακρίνεται «ένα μεγάλο άγχος» της κυβέρνησης ενόψει του ανοίγματος της αγοράς τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, ενώ τόνισε ότι πανεπιστήμια ανήκουν στους φοιτητές και στους εργαζόμενους και για αυτόν τον λόγο οι κυβερνητικοί σχεδιασμοί «θα σκοντάψουν για άλλη μια φορά στους αγώνες» των παραπάνω και «το ΚΚΕ θα είναι πάλι εκεί στη σωστή πλευρά».