Αθώοι και οι τέσσερις κατηγορούμενοι για το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «Nour-Μ»

Πηγή: EUROKINISSI

Αθώοι κρίθηκαν χθες από το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Κω οι τέσσερις αλλοδαποί κατηγορούμενοι στην υπόθεση βύθισης του φορτηγού πλοίου  “Νour-Μ” πριν από οχτώ χρόνια στο λιμάνι της Ακαντιάς.

Πρόκειται για τον ο 65χρονο Τούρκο καπετάνιο, τον 41χρονο συμπατριώτη του πρώτο μηχανικό του πλοίου, τον 65χρονο επίσης Τούρκο υποπλοίαρχο και τη 44χρονη αλλοδαπή από τη Βουλγαρία εκπρόσωπο της πλοιοκτήτριας εταιρείας.
Η παραπομπή σε δίκη της υπόθεσης έγινε με βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Ρόδου και σύμφωνα με αυτό, οι τέσσερις εμπλεκόμενοι κατηγορούνταν για:

  • Πρόκληση ναυαγίου εκ προθέσεως τελεσμένη διά παραλείψεως από την οποία επήλθε κίνδυνος σε ξένα πράγματα και κίνδυνος σε άνθρωπο (για τα μέλη του πληρώματος)
  • Ηθική αυτουργία στην πρόκληση ναυαγίου (για την εκπρόσωπο της εταιρείας του πλοίου)
  • Ρύπανση και υποβάθμιση περιβάλλοντος από κοινού (για τα μέλη του πληρώματος και την εκπρόσωπο της εταιρείας)
  • Διακεκριμένη φθορά αντικειμένου κοινής ωφέλειας από κοινού διά παραλείψεως με ενδεχόμενο δόλο (για τα μέλη του πληρώματος)

Αν και δεν εμφανίστηκαν ενώπιον του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου Κω οι τέσσερις αλλοδαποί, εντούτοις δικάστηκαν ωσεί παρόντες και μάλιστα ενώπιον των δικαστών και των ενόρκων κατέθεσαν τρεις μάρτυρες οι οποίοι και περιέγραψαν τα γεγονότα όπως αυτά συνέβησαν τον Δεκέμβριο του 2013 στο νησί μας.

Από τις καταθέσεις, σύμφωνα και με την πρόταση της Εισαγγελέως της έδρας, δεν προέκυψαν στοιχεία τέτοια που να «ενοχοποιούν» τους τρεις Τούρκους για το αδίκημα της πρόκλησης ναυαγίου εκ προθέσεως τελεσμένη διά παραλείψεως από την οποία επήλθε κίνδυνος σε ξένα πράγματα και κίνδυνος σε άνθρωπο για αυτό και κρίθηκαν αθώοι. Σε ό,τι αφορά τα λοιπά αδικήματα, έπαυσε η ποινική δίωξη οριστικά λόγω παραγραφής, από το δικαστήριο.

Όπως είναι γνωστό, το φορτηγό πλοίο “Nour-M” εντοπίστηκε στις 8 Νοεμβρίου 2013 ανοικτά της Σύμης και ακινητοποιήθηκε από προσωπικό του πλωτού σκάφους του Λιμενικού Σώματος του νησιού και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο λιμάνι της Ρόδου όπου βούλιαξε. Συνολικά στο πλοίο ήταν φορτωμένα 59 κοντέινερ,  τα 55 από τα οποία,  σύμφωνα με τον δειγματοληπτικό έλεγχο που έγινε, περιείχαν πολεμικό υλικό και συγκεκριμένα:

α) τριάντα ένα (31) εμπορευματοκιβώτια  τα οποία περιείχαν  ξύλινα κυτία με φυσίγγια διαμετρήματος 7,62x39mm,
β) δέκα (10) εμπορευματοκιβώτια  τα οποία περιείχαν  ξύλινα κυτία με φυσίγγια διαμετρήματος 12,7x108mmκαι
γ) δεκατέσσερα (14) εμπορευματοκιβώτια  τα οποία περιείχαν  ξύλινα κυτία με φυσίγγια διαμετρήματος 14,5x114mm.
Αναφορικά με τη βύθιση του το πλοίο “Nour–M” (το οποίο βρισκόταν πλαγιοδετημένο στο λιμάνι της Ακαντιάς, σε σημείο τέτοιο που επηρεαζόταν από την κακοκαιρία) έμεινε ακυβέρνητο, καθώς έσπασαν οι κάβοι και άρχισε να παρασύρεται και να χτυπιέται με σφοδρότητα στον προβλήτα.

Όπως κατέγραψε καρέ – καρέ «Η Ροδιακή» από την πρώτη στιγμή, με φωτογραφίες και βίντεο την υπόθεση αυτή, αμέσως σήμανε συναγερμός στο Κεντρικό Λιμεναρχείο της Ρόδου και ξεκίνησε προσπάθεια για να σταθεροποιηθεί το πλοίο. Ήταν όμως πάρα πολύ αργά. Στην περιοχή την ώρα εκείνη έπνεαν σφοδροί άνεμοι, ενώ ο κυματισμός που επικρατούσε στην Ακαντιά, έσερνε και χτυπούσε το σκάφος με δύναμη πάνω στον προβλήτα.

Δύο σχεδόν ώρες μετά, παρά τις προσπάθειες που έγιναν, το πλοίο δεν άντεξε: η μετατόπιση του φορτίου που έγινε (υπήρχαν πάνω σε αυτό άδεια κοντέινερ) σε συνδυασμό με τα χτυπήματα στο σκαρί που δέχθηκε το σκάφος, το έκαναν να πάρει κλίση 90 μοιρών(!) και να πέσει με δύναμη στον προβλήτα, σχεδόν ημιβυθισμένο.

Από το γεγονός αυτό υπήρξε σοβαρός κίνδυνος βύθισης του πλοίου ή πρόκλησης απρόβλεπτων καταστάσεων για τα υπόλοιπα σκάφη που βρίσκονταν στο λιμάνι μας. Σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από το σημείο, ήταν αγκυροβολημένο και το επιβατηγό πλοίο «ΠΡΕΒΕΛΗΣ», γεγονός που ανησυχούσε τους αρμοδίους μην τυχόν και υπάρξει σχετικό πρόβλημα με την ασφάλειά του.

Πηγή: rodiaki.gr

Δείτε ακόμα...