Χάραξε ρότα για το «στόμα του λύκου»

Η φρεγάτα «Ύδρα» στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας, πριν τον απόπλου της για την Ερυθρά Θάλασσα, όπου θα συμμετάσχει στην ευρωπαϊκή επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ. Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024
Η φρεγάτα «Ύδρα» στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας, πριν τον απόπλου της για την Ερυθρά Θάλασσα, όπου θα συμμετάσχει στην ευρωπαϊκή επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ. Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2024 (ΓΡ. ΤΥΠΟΥ ΥΠ. ΑΜΥΝΑΣ / EUROKINISSI)

Ρότα για την Ερυθρά Θάλασσα χάραξε η φρεγάτα «Υδρα», με το πλήρωμα να στέλνεται στο «στόμα του λύκου», προασπίζοντας συμφέροντα του κεφαλαίου και υπηρετώντας ευρωατλαντικά σχέδια σε μια ζώνη όπου κλιμακώνονται οι ανταγωνισμοί του ΝΑΤΟ με την Κίνα για τις πλουτοπαραγωγικές πηγές και τους διαύλους.

Η αποστολή στο πλαίσιο της «EURONAVFOR Aspides» ξεκίνησε μετά και την έγκριση που έδωσε προχτές το ΚΥΣΕΑ, με το πλοίο να αποπλέει από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας αργά το βράδυ της Δευτέρας και να κάνει χτες μια ενδιάμεση στάση στη Σούδα πριν ανοιχτεί για το πεδίο επιχειρήσεων του Ινδο-Ειρηνικού.

Η ανάπτυξη αυτή καμία σχέση δεν έχει με την Αμυνα της χώρας και τα λαϊκά συμφέροντα. Διόλου τυχαία, υλοποιείται λίγες μόνο βδομάδες μετά τον 5ο γύρο «Στρατηγικού Διαλόγου» (ΣΔ) μεταξύ των κυβερνήσεων Ελλάδας – ΗΠΑ (ξεκίνησε το 2018 επί ΣΥΡΙΖΑ), στην Ουάσιγκτον, στο Κοινό Ανακοινωθέν του οποίου τονίζεται χαρακτηριστικά ότι οι δυο πλευρές «ανανέωσαν τη δέσμευσή τους για την προαγωγή της σταθερότητας, της ειρήνης και της ευημερίας στην Ευρώπη και στην περιοχή, ιδίως μετά την επίθεση της 7/10 στο Ισραήλ, τις βίαιες ενέργειες των Χούθι που απειλούν τα δικαιώματα και τις ελευθερίες της ναυτιλίας και της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα». Τονίζεται, επίσης, ότι «οι ΗΠΑ εξέφρασαν ικανοποίηση για (…) την ισχυρή υποστήριξη προς το Ισραήλ, τη συμμετοχή της στην επιχείρηση “Prosperity Guardian” και επαίνεσαν την Ελλάδα για τον ηγετικό της ρόλο στη νέα ναυτική επιχείρηση της ΕΕ, EUNAVFOR Aspides».

Προηγήθηκε, επίσης, πριν από μερικές μέρες, ταξίδι του Ελληνα πρωθυπουργού στην Ινδία, όπου παρείχε εκ νέου διαβεβαιώσεις για την προσήλωση της Αθήνας στον «Οικονομικό Διάδρομο Ινδίας – Μέσης Ανατολής – ΕΕ» (IMEC), ο οποίος διαμορφώνεται υπό την καθοδήγηση των ΗΠΑ ως αντίβαρο στον κινεζικό «Δρόμο του Μεταξιού».

Δίαυλος όπου ο ευρωατλαντικός άξονας σπεύδει να απλώσει πολεμικά του μέσα με πρόσχημα τους Χούθι ή ό,τι άλλο, με το θερμόμετρο της έντασης ολοένα να ανεβαίνει. Αποκαλυπτικό, άλλωστε, των κινδύνων είναι το γεγονός ότι ο ίδιος ο υπουργός Αμυνας, Ν. Δένδιας, μεταβαίνοντας προχτές στο πλοίο στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας, προκειμένου να μιλήσει στο πλήρωμα, αναγνώρισε ότι «η κατάσταση ασφάλειας στην Ερυθρά Θάλασσα και στον Κόλπο του Αντεν έχει επιδεινωθεί. Επιθέσεις σε εμπορικά πλοία από ομάδες ενόπλων, από πυραύλους, από drones, αποτελούν απειλή κατά της σταθερότητας, της ασφάλειας, αλλά και της παγκόσμιας, και ειδικά της ελληνικής οικονομίας», εξ ου και «η συμμετοχή στην επιχείρηση εμπεριέχει κινδύνους, σημαντικούς κινδύνους».

Σημειωτέον, η εμπλοκή σε άλλο ένα μέτωπο επιχειρήσεων (πέραν του Ουκρανικού με αποστολή πολεμοφοδίων και οπλισμού) δεν περιορίζεται στην αποστολή του πλοίου.

Θυμίζουμε ότι με βάση και τις προτάσεις που έκανε προηγουμένως η ελληνική κυβέρνηση (στην πρεμούρα της να παίξει ακόμα πιο ενεργό ρόλο Ευρωατλαντικού χωροφύλακα στην ευρύτερη περιοχή, ώστε η ντόπια αστική τάξη να διεκδικήσει από καλύτερες θέσεις μερτικό της καπιταλιστικής λείας), το επιχειρησιακό στρατηγείο της «EUNAVFOR Aspides» είναι το Ελληνικό Στρατηγείο Επιχειρήσεων της ΕΕ (ΕΣΕΕΕ/EU – OHQ) με έδρα την 1η Στρατιά στη Λάρισα και διοικητή εκεί τον αρχιπλοίαρχο (προς προαγωγή σε υποναύαρχο) Β. Γρυπάρη. Θα παίξει ρόλο διοικητή «εν όρμω», ενώ διοικητής επί του πεδίου («εν πλω») θα είναι σε πρώτη φάση Ιταλός υποναύαρχος.

Στο πεδίο, για την ώρα κύριες μονάδες κρούσεως στέλνουν οι Ελλάδα, Γαλλία, Ιταλία και Γερμανία (το ιταλικό αντιτορπιλικό «Caio Duillio» – «διοικητόπλοιο» σε πρώτη φάση της επιχείρησης, την «Υδρα», τη γαλλική «Languedoc» και τη γερμανική φρεγάτα «Hessen»), ενώ πρόθεση να πάρει μέρος με στελέχη έχει εκφράσει η Κύπρος.

Δεν αποκλείεται η αποστολή και πλοίων γενικής υποστήριξης, ενώ καθώς πρόκειται για ένα αχανές πεδίο («το θέατρο επιχειρήσεων περιλαμβάνει τα Στενά του Baab al-Mandab και τα Στενά του Ορμούζ, καθώς και τα διεθνή ύδατα στην Ερυθρά Θάλασσα, στον Κόλπο του Αντεν, στην Αραβική Θάλασσα, στον Κόλπο του Ομάν και στον Περσικό Κόλπο», τονίζεται στη σχετική απόφαση 2024/583 του Συμβουλίου της ΕΕ) αναζητούν ποια λιμάνια είναι κατάλληλα και ασφαλή ώστε να δέσουν τα πλοία όποτε χρειαστεί.

Η αρχική εντολή της «EUNAVFOR Aspides» θα είναι 12 μήνες από την ημερομηνία έναρξής της, με δυνατότητα επανεξέτασης πριν από τη λήξη της ισχύος της. Βέβαια, ελληνικό πλοίο θα μείνει στην περιοχή «για όσο χρειαστεί», εξ ου και όπως επιβεβαιώνουν ανώτατες στρατιωτικές πηγές, την «Υδρα» θα «σκαντζάρει» αργότερα η φρεγάτα «Ψαρά».

Δείτε ακόμα...