Τα προβλήματα ασφάλειας στην κατασκευή της σήραγγας της γραμμής 4 του Μετρό έφερε στη Βουλή το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής του Κόμματος, Χρήστος Κατσώτης, η οποία συζητήθηκε σήμερα.
Ο Χρ. Κατσώτης τόνισε πως για μια ακόμα φορά αποδεικνύεται πως για την εξασφάλιση της μέγιστης κερδοφορίας των κατασκευαστικών ομίλων, η ασφάλεια των εργαζομένων στο έργο και όσων κυκλοφορούν εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής, τίθενται σε κίνδυνο.
Αναπτύσσοντας την Ερώτηση, μετέφερε την ανησυχία και τα σοβαρά ερωτήματα των εργαζομένων, για την παράβαση της σχετικής μελέτης από την Κοινοπραξία ΑΒΑΞ- GHELO- ALSTOM, που έχει αναλάβει το έργο κατασκευής της Γραμμής 4 του Μετρό στην Αττική. Η εταιρεία άνοιξε 150 μέτρα σήραγγα κατά παράβαση της μελέτης που η ίδια συνέταξε, στην οποία δούλευαν για έξι μήνες με δύο βάρδιες εργαζόμενοι, ενώ εντός της ζώνης επιρροής της εκσκαφής βρίσκονται οδικές αρτηρίες, νοσοκομεία και κρατικές υποδομές.
Την ίδια ώρα, η εποπτεύουσα εταιρεία «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» καθυστέρησε να διαπιστώσει την παράβαση της μελέτης κι όταν τη διαπίστωσε, μετά από έξι μήνες, εξέδωσε μία ανακοίνωση στην οποία ανέφερε πως δεν υπάρχουν θέματα ασφαλείας, χωρίς αυτό όμως να τεκμηριώνεται, ενώ δεν απαντά στο γιατί σταμάτησαν τα έργα εδώ και τρεις μήνες, αφού δεν υπάρχει κίνδυνος.
Ο Χρήστος Κατσώτης επισήμανε τις ευθύνες της κυβέρνησης η οποία θα έπρεπε να ελέγχει τις εργασίες και την Κοινοπραξία που έχει αναλάβει το έργο, ζητώντας την παρέμβαση του αρμόδιου υπουργείου για την τήρηση της μελέτης αλλά κυρίως για τη λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων. Σημείωσε ότι οι εργαζόμενοι στον κλάδο των κατασκευών ήδη μετρούν πολλά θύματα λόγω της εντατικοποίησης της εργασίας, των ελλιπών μέτρων υγείας και ασφάλειας γιατί και αυτά «κοστίζουν». Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με τις καταγραφές της Ομοσπονδίας Οικοδόμων Ελλάδας, μόνο το 2024 άφησαν την τελευταία τους πνοή 24 οικοδόμοι σε εργοδοτικά εγκλήματα, μέσα στο 2025 έχουμε ήδη 7 νεκρούς.
Το γεγονός της παράβασης της μελέτης παραδέχθηκε ο υφυπουργός Υποδομών – Μεταφορών, Νικ. Ταχιάος, αναφέροντας ότι μόλις έγινε αντιληπτή, δόθηκε εντολή για την αποκατάσταση του τρόπου εκτέλεσης της σύμβασης, με βάση την εγκεκριμένη μελέτη.
Ως προς την καθυστέρηση εκ μέρους της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» να διαπιστώσει το πρόβλημα, επιχείρησε να μεταφέρει τις ευθύνες λέγοντας πως το υπουργείο δεν μπορεί να παρέμβει παραπάνω, επικαλούμενος την ύπαρξη των εποπτευόντων οργάνων. Ενώ υποβαθμίζοντας το θέμα των μέτρων ασφάλειας, επισήμανε πως το κύριο είναι οι καθιζήσεις που σημειώνονται στην Κατεχάκη, κάτω από την οποία γίνονται οι εργασίες διάνοιξης.
Μάλιστα, παρείχε πλήρη κάλυψη στην Κοινοπραξία για τα μέτρα ασφάλειας, αποκρούοντας τη διαπίστωση του ΚΚΕ και των εργαζομένων, ότι στο όνομα της εξοικονόμησης κερδών, θυσιάζει τα μέτρα ασφαλείας, ισχυριζόμενος ότι οι εταιρείες που εκτελούν δημόσια έργα, δίνουν μεγάλη σημασία στα μέτρα ασφάλειας γιατί αλλιώς καταστρέφεται η φήμη τους (!) και κατά συνέπεια και η αξία τους στην αγορά!
Κάλεσμα προς τους εργαζόμενους να συμμετέχουν μαζικά στην απεργία της 9ης Απρίλη απηύθυνε στη δευτερολογία του ο Χρ. Κατσώτης, τονίζοντας ότι οι εργαζόμενοι με τον αγώνα τους μπορούν να διεκδικήσουν μέτρα προστασίας στους χώρους δουλειάς.