Δ. Μανωλάκου: Ενώ τα έργα του Μετρό καθυστερούν δραματικά η κυβέρνηση δίνει πανωπροίκια στους αναδόχους

Στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Μετρό σε βάρος των λαϊκών αναγκών και υπέρ των υπερκερδών των επιχειρηματικών ομίλων, αναφέρθηκε η βουλευτής του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, όπου συζητείται ο διορισμός του Χρήστου Καραδήμα, στη θέση του προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της «Ελληνικό Μετρό ΑΕ». 

Με συγκεκριμένα στοιχεία και παραδείγματα για το Μετρό Θεσσαλονίκης αλλά και τη γραμμή 4 στην Αθήνα, η βουλευτής του ΚΚΕ κατέδειξε ότι η πολιτική που εφαρμόζεται από τη σημερινή, αλλά και τις προηγούμενες κυβερνήσεις έχει ως αποτέλεσμα σοβαρές καθυστερήσεις, πριμ και επιδοτήσεις δισεκατομμυρίων ευρώ προς τους επιχειρηματικούς ομίλους που κατασκευάζουν το έργο, χρήματα που πληρώνει ο ελληνικός λαός και παρ’ όλα αυτά δεν έχει αποτελεσματικές και φθηνές συγκοινωνίες για να μετακινείται. 

Για το Μετρό Θεσσαλονίκης υπενθύμισε ότι το έργο καθυστέρησε 18 χρόνια και 8 μήνες για να παραδοθεί, αφού οι πρώτες υπογραφές έπεσαν το 2006 και τελικά το έργο περαιώθηκε το 2025 και μάλιστα όχι ολοκληρωμένο αφού οι δοκιμές των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων δεν είχαν τελειώσει τη στιγμή των εγκαινίων. Λειτουργεί με ΣΔΙΤ, με προβλήματα και μικροαστοχίες, ως αποτέλεσμα της επίσπευσης των εργασιών, που κορυφώθηκαν με την αποβίβαση επιβατών μέσα στη σήραγγα τον Δεκέμβρη.

Το αρχικό κόστος ήταν 1,13 δισ. ενώ το τελικό έφθασε το 1,95 δισ., δηλαδή είχε υπέρβαση 70%, εκ των οποίων τα 430 εκατομμύρια ευρώ πήγαν για «θετικές ζημιές του εργολάβου» όπως λέγονται τα πανωπροίκια. Ο δείκτης των εργατικών ατυχημάτων δεν είναι διαθέσιμος.

Για την επέκτασή του προς Καλαμαριά, σημειώνονται και πάλι σοβαρές καθυστερήσεις, είμαστε στα δύο χρόνια ήδη, καθώς και υπερβάσεις στο κόστος, αφού το αρχικό ήταν 492 εκατομμύρια ευρώ και μέχρι στιγμής έχει ξεπεράσει τα 520 εκατομμύρια ευρώ με τον ανάδοχο μάλιστα να ζητά και πριμ έγκαιρης παράδοσης του έργου! 

Όσον αφορά το Μετρό στην Αθήνα και τη Γραμμή 4 υπενθύμισε τις παραβιάσεις της αναδόχου εταιρείας «ΑΒΑΞ» ακόμα και της δικής της μελέτης στο άνοιγμα της σήραγγας, κάτω από την οδό Κατεχάκη, στο ύψος του ΓΝΑ.

Αναφέρθηκε σε εκθέσεις αρμόδιων επιτροπών που καταγράφουν σοβαρές καθυστερήσεις στις εργασίες, περίπου 770 μέρες, παρότι η εταιρεία έχει ήδη εισπράξει προκαταβολές εκατομμυρίων και πριμ έγκαιρης παράδοσης για το έργο!

Μάλιστα για αυτή την καθυστέρηση, η ειδική υπηρεσία διαχείρισης ζητά πίσω το 10% από την προκαταβολή που έχει εισπράξει η εταιρεία, η οποία μόνο για την έγκαιρη παράδοση της γραμμής Άλσος Βεΐκου – Γουδή έχει εισπράξει 58 εκατομμύρια και φυσικά το συγκεκριμένο τμήμα δεν έχει παραδοθεί. 

Καταλήγοντας, σημείωσε ότι το ΚΚΕ θα ψηφίσει «παρών» στον διορισμό του προέδρου όχι λόγω ενστάσεων στο πρόσωπό του, αλλά εξαιτίας της πολιτικής της κυβέρνησης που ευνοεί τις μεγάλες εταιρείες αγνοώντας την έγκαιρη παράδοση και την υπερκοστολόγηση του έργου με λεφτά του ελληνικού λαού.  

Ετικέτες: ,

Δείτε ακόμα...