Το ΚΚΕ καταψηφίζει τη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού γιατί εμπεριέχει τη φιλοσοφία της αντιλαϊκής πολιτικής που έχουν εφαρμόσει όλες οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις, δηλαδή «να πληρώνει και να ματώνει ο λαός για να κερδίζει το κεφάλαιο» τόνισε η Διαμάντω Μανωλάκου, βουλευτής του ΚΚΕ, μιλώντας στη Βουλή στο πλαίσιο σχετικής συνεδρίασης της Ολομέλειας.
Όπως εξήγησε, η Αττική Οδός έχει ήδη αποσβεστεί, έχοντας εξασφαλίσει «τρελά κέρδη στην κοινοπραξία για πολλά χρόνια από την πληθώρα διοδίων που πλήρωσαν οι εργαζόμενοι για να είναι έγκαιρα και με ασφάλεια στις δουλειές τους». Ως εκ τούτου, συμπλήρωσε, ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έπρεπε να δοθεί στον λαό χωρίς διόδια και να χρησιμοποιείται και από τα ΜΜΜ.
Σημείωσε ότι αρχική σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, η οποία είχε υπογραφεί από την αμαρτωλή σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 1996, αποτέλεσε πιλότο και για άλλες που ακολούθησαν. Πρόσθεσε ότι περιείχε όρο, σύμφωνα με τον οποίο η περίοδος παραχώρησης μπορούσε να διακοπεί και να επιστρέψει στο ελληνικό δημόσιο το έργο αν η απόδοση είχε ξεπεράσει το μέγιστο ύψος του μετοχικού κεφαλαίου. Σε αυτό το σημείο, επισήμανε ότι αν και η παραχωρησιούχος το είχε ξεπεράσει, «με διάφορα τερτίπια το συγκάλυπτε», ενώ οι κυβερνήσεις δεν έκαναν ελέγχους και απλώς δέχονταν ό,τι τους παρουσιαζόταν. Τρανή απόδειξη ότι τάσσονται «με το κεφάλαιο και όχι με τον λαό», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά. Ειδική αναφορά έκανε και στην υπερκοστολόγηση της συντήρησης, δεδομένου ότι η σύμβαση δεν προέβλεπε πλαφόν στο κόστος συντήρησης, με αποτέλεσμα να κοστίζει τόσο όσο ήθελαν οι εργολάβοι. Βάσει των παραπάνω, κατέθεσε στα πρακτικά και ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ενώσεων Μηχανικών του Δημοσίου που, όπως είπε, με συγκεκριμένα νούμερα και αναλύσεις ονομάζει τη σύμβαση «σκανδαλώδη».
Σχετικά με τον νέο παραχωρησιούχο, τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Δ. Μανωλάκου ανέδειξε την προκλητική κοροϊδία της κυβέρνησης, αφού του δίνει νέα προνόμια κερδοφορίας, μα κυρίως πετάει στον δρόμο τους εργαζόμενους, καθώς προβλέπεται ότι «η νέα εταιρεία δεν ευθύνεται για απαιτήσεις ή αξιώσεις που απορρέουν από οποιαδήποτε εργασιακή σχέση».
«Η ουσία είναι ότι τους αντιμετωπίζετε ως συνήθως σαν βαρίδια, τους πετάτε σαν στυμμένες λεμονόκουπες, καμία δέσμευση δεν υπάρχει για να συνεχίσουν τη δουλειά τους με τα ίδια δικαιώματα. Απλώς κατοχυρώνετε ότι τους διώχνετε κλωτσηδόν», σημείωσε χαρακτηριστικά η βουλευτής του ΚΚΕ και προειδοποίησε: «Είστε ενάντια στους εργαζόμενους και αυτό είναι ολοφάνερο, η νέα εταιρεία θα τους πάρει για τρεις μήνες και αυτό για να συνεχίσει να εισπράττει τα διόδια μεταβατικά μέχρι να εκπαιδεύσει τους καινούργιους. Είστε υπόλογοι!».
Η Δ. Μανωλάκου αναφέρθηκε λεπτομερώς και σε άλλες προσφιλείς στο κεφάλαιο διατάξεις της σύμβασης, όπως δικαίωμα εμπορικής εκμετάλλευσης υπαρχόντων σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών και κάθε είδους εμπορικών χρήσεων που γίνονται στο έργο, δικαίωμα του παραχωρησιούχου να προτείνει επιπλέον θέσεις ανάπτυξης σταθμών διοδίων, υψηλότερη τιμή διοδίου σε ώρες αιχμής δήθεν για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, ποινική ρήτρα, όμως για τα μάτια του κόσμου, στον παραχωρησιούχο σε περίπτωση παρεμπόδισης της κυκλοφορίας, καθώς κάτι τέτοιο αναιρείται εκ των προτέρων σε ειδικό άρθρο, ασφαλίσεις που υποχρεούται να κάνει η εταιρεία, αλλά δεν είναι γνωστό ποιες είναι, καθώς δεν τίθενται υπόψη της Βουλής στο παρόν νομοσχέδιο (!) και φυσικά, περιπτώσεις αποζημίωσης του παραχωρησιούχου από το δημόσιο.
Σχολιάζοντας τη μείωση της τιμής των διοδίων στα 2,5 ευρώ, η Δ. Μανωλάκου υπογράμμισε πως πρόκειται για «κοροϊδία γιατί ο όμιλος που τα εκμεταλλεύεται θα συνεχίσει να θησαυρίζει από έναν δρόμο που φτιάχτηκε από τα χρήματα του ελληνικού λαού και δεν έχουν περάσει ούτε 5 μήνες από τότε που η κυβέρνηση επέβαλε αυξήσεις 8% στα διόδια του υπόλοιπου εθνικού δικτύου, όπου κουμάντο κάνει η ίδια εταιρεία».
Η Δ. Μανωλάκουστάθηκε και στο γεγονός ότι το κρατικός χρέος δημιουργήθηκε ακριβώς εξαιτίας της διαχρονικής πολιτικής στήριξης της κερδοφορίας του κεφαλαίου, με ενισχύσεις, φοροαπαλλαγές, κρατικές εγγυήσεις, φθηνά τραπεζικά δάνεια, ζεστό κρατικό χρήμα για έργα και υποδομές και την ίδια στιγμή «ούτε ένα ευρώ από το χρέος δεν δαπανήθηκε για τον λαό», αλλά, επιπλέον, «οι εργαζόμενοι καλούνται να ματώνουν για ένα χρέος που δεν δημιούργησαν».
«Το χρέος είναι του κεφαλαίου και οριστική λύση από τη σκοπιά των λαϊκών συμφερόντων και αναγκών θα είναι η μονομερής διαγραφή του από την εργατική εξουσία, εκεί χρειάζεται να κατατείνει ο αγώνας και η συμμαχία του λαού, εκεί αξίζει να καταθέτουν κάθε θυσία τους οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα», ανέφερε χαρακτηριστικά, κατηγορώντας ταυτόχρονα την κυβέρνηση της ΝΔ που δεν αποδέχεται την πρόταση νόμου του ΚΚΕ για την ανακούφιση της λαϊκής οικογένειας από το ιδιωτικό χρέος που την πνίγει και την φέρνει αντιμέτωπη με πλειστηριασμούς.