Έγκλημα στα Τέμπη: Δόθηκε στη δημοσιότητα το πόρισμα του ΕΜΠ για τις συνθήκες της έκρηξης

Σύγκρουση δυο αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023. Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Hellenic Train, στον Ευαγγελισμό σημειώθηκε μετωπική σύγκρουση δύο αμαξοστοιχιών: μιας εμπορευματικής αμαξοστοιχίας και της αμαξοστοιχίας IC 62 που είχε αναχωρήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη.
Πηγή: Eurokinissi

Δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα το πόρισμα του ΕΜΠ, υπογεγραμμένο από τον καθηγητή Δ. Κορώνη. Το πόρισμα έχει κατατεθεί στον Εφέτη Ανακριτή Λάρισα και ασχολείται κυρίως με τις συνθήκες της έκρηξης, που ακολούθησε την σύγκρουση των δύο τρένων τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη. 

Το πόρισμα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα έλαια σιλικόνης μπορούν υπό θερμοκρασίες 330 βαθμών και άνω να αναφλέγονται, άρα η πυρόσφαιρα δεν αποκλείεται να οφείλεται στην ανάφλεξη τους.

Για την σύνταξη του χρησιμοποιήθηκαν ως «δεδομένα» τα δείγματα του Γενικού Χημείου του Κράτους, η αυτοψία της Αστυνομίας, τα βίντεο για την εμπορική αμαξοστοιχία που αμφισβητείται από τους συγγενείς η γνησιότητα τους, το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΜ που επίσης έχει σηκώσει πολύ συζήτηση, ακόμη και τα ίδια τα παραστατικά της εταιρείας για το φορτίο, καθώς και οι διάφορες απαντήσεις που έχει δώσει η Hellenic train για μία σειρά ερωτήματα.

Η δημοσιοποίηση του έδωσε την αφορμή στον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Π. Μαρινάκη, να πανηγυρίσει προκλητικά ότι «μπαίνει ένα επίσημο τέλος» στην «πιο χυδαία προσπάθεια χειραγώγησης της κοινής γνώμης». Δηλαδή να πετάξει την μπάλα στην εξέδρα για το γεγονός πως επί 12 λεπτά δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή, χωρίς να υπάρχουν τα απαραίτητα συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης, τα οποία θεωρούνται «κόστος» στον απελευθερωμένο σιδηρόδρομο, όπως «κόστος» θεωρούνται η συντήρηση του δικτύου και η στελέχωση του.

Να σημειωθεί επίσης πώς στο συγκεκριμένα πόρισμα επιβεβαιώνονται έμμεσα πολύ ουσιαστικά ζητήματα ασφαλείας που αφορούν την υποδομή των σιδηροδρόμων, τις προδιαγραφές ασφαλείας των βαγονιών κ.ά.

Θυμίζουμε ότι μόλις πριν λίγες ημέρες η ίδια η ΕΕ παραδέχτηκε πώς αυτή τη στιγμή ένας αριθμός τουλάχιστον 5.000 βαγονιών που κυκλοφορούν στην Ευρώπη είναι για «παλιοσίδερα»

Δείτε ακόμα...