Στην ίδια ρότα καλλιέργειας επικίνδυνου εφησυχασμού συνεχίζει η κυβέρνηση, αναφορικά με τον νέο γύρο όξυνσης της τουρκικής προκλητικότητας, παρότι οι εξελίξεις με τα πολεμικά πλοία της Τουρκίας λίγο έξω από τα ελληνικά χωρικά ύδατα, ανάμεσα στην Κάσο και την Κάρπαθο, σε περιοχή που η Αγκυρα – με βάση το απαράδεκτο «τουρκολιβυκό μνημόνιο» – ισχυρίζεται πως αποτελεί «τουρκική υφαλοκρηπίδα», εκθέτουν όσους καλλιεργούν συστηματικά το καθησυχαστικό αφήγημα των «ήρεμων νερών» στα Ελληνοτουρκικά με βάση το παζάρι των αστικών τάξεων, τον ΝΑΤΟικό «οδικό χάρτη» και τα επιχειρηματικά σχέδια του κεφαλαίου που δρομολογούν «επώδυνες διευθετήσεις».
Υπενθυμίζεται πως στην περιοχή είχαν αναπτυχθεί δύο τουρκικές φρεγάτες κλάσης Gabya, η κορβέτα «Beykoz» κλάσης «Burak», και ακόμη δύο τουρκικές μονάδες επιφανείας με αφορμή τις έρευνες του ιταλικού πλοίου «Ievoli Relume» για τη μελλοντική εγκατάσταση υποβρύχιων καλωδίων, στο πλαίσιο του έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Κύπρου.
Την Τετάρτη 17 Ιούλη είχε εκδώσει σχετική NAVTEX ο σταθμός Ηρακλείου, για ερευνητικές εργασίες στην περιοχή και την επομένη, Πέμπτη 18 Ιούλη, εκδόθηκε τουρκική αντι-NAVTEX, από τον σταθμό της Αττάλειας, που εμφανίστηκε ως αρμόδια αρχή και ανέφερε ότι μέρος των ερευνών αυτών αφορά περιοχή «τουρκικής υφαλοκρηπίδας». Στην τουρκική αντι-NAVTEX, υπάρχει παραπομπή στην επιστολή που είχε αποστείλει η Τουρκία στον ΟΗΕ στις 18 Μαρτίου 2020, με την οποία μονομερώς και αυθαίρετα δήλωνε τα εξωτερικά όρια της ΑΟΖ της με το τουρκολιβυκό μνημόνιο.
Τελικά, όπως υποστήριξε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης σε συνέντευξή του χτες στον τ/σ «OPEN», το ιταλικό πλοίο ολοκλήρωσε τις εργασίες του και αποχώρησε από το σημείο. «Ξεκίνησαν στις 11 η ώρα το βράδυ χθες (σ.σ. Τρίτη 23/7), και ολοκληρώθηκαν στις 4 τα ξημερώματα», είπε.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι το πλοίο «διήνυσε όλη την απόσταση εντός της ελληνικής ΑΟΖ από τα 6 ναυτικά μίλια στα όρια της Κάσου, στα 6 ναυτικά μίλια της Καρπάθου. Ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες και επιστρέφει στο Ηράκλειο για ανεφοδιασμό και αλλαγή πληρώματος. Είχε υποχωρήσει στο ενάμισι ναυτικό μίλι και το τουρκικό πλοίο και αντίστοιχα ήταν εκεί και η παρουσία του ελληνικού πλοίου με το όνομα “Αήττητος”. Και φαίνεται ότι οι δίαυλοι επικοινωνίας λειτούργησαν σε διπλωματικό επίπεδο».
Ο ΑΔΜΗΕ, φορέας υλοποίησης του έργου διασύνδεσης Κρήτης – Κύπρου, ανακοίνωσε πως το ιταλικό πλοίο ολοκλήρωσε τις εργασίες στα διεθνή ύδατα μεταξύ Κάσου και Καρπάθου, σύμφωνα με τον προγραμματισμό.
Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί πως το ιταλικό πλοίο δεν έφτασε ποτέ στο σημείο που είχε προκαθοριστεί για τις έρευνες ενόψει πόντισης καλωδίου. Αντιθέτως, παρέμεινε στο όριο των ελληνικών χωρικών υδάτων, στα 6,5 ναυτικά μίλια νότια της Καρπάθου. Βάσει ακόμα της NAVTEX (718/24) του σταθμού Ηρακλείου της Υδρογραφικής Υπηρεσίας του Πολεμικού Ναυτικού, οι έρευνες του ιταλικού πλοίου θα ολοκληρώνονταν χτες, Τετάρτη, στις 9 το βράδυ. Μετά την αποχώρησή του, άρχισαν σταδιακά να απομακρύνονται και τα τουρκικά σκάφη εκτός από ένα.