Ερώτηση για την αποζημίωση νυχτερινής απασχόλησης στελεχών Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής

Λιμενικό Σώμα - Παράκτιο περιπολικό ΛΣ136 (CB-90 H.C.G) πλαγιoδετημένο μπροστά στο Λιμεναρχείο Κέρκυρας
Φώτο αρχείου / Λιμενικό Σώμα – Παράκτιο περιπολικό ΛΣ136 (CB-90 H.C.G) πλαγιoδετημένο μπροστά στο Λιμεναρχείο Κέρκυρας / Πηγή: Eurokinissi

Ερώτηση προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Θ. Παφίλης και Ν. Παπαναστάσης με θέμα την αποζημίωση νυχτερινής απασχόλησης των στελεχών του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ). Όπως σημειώνουν στην Ερώτησή τους, τα γεωγραφικά κριτήρια που έχουν τεθεί στην επέκταση της νυχτερινής αποζημίωσης «έχουν ως αποτέλεσμα λιμενικοί, που απασχολούνται νυχτερινές ώρες και δεν υπηρετούν στις συγκεκριμένες περιοχές, να μην αμείβονται για την υπηρεσία τους. Υπάρχουν στελέχη του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. που μπορεί να κάνουν 12 ή 15 νυχτερινά και να πληρωθούν μόνο τα 8»

Ακολουθεί ολόκληρη η Ερώτηση:

Θέμα: Αποζημίωση νυχτερινής απασχόλησης στελεχών Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λιμενικών (ΠΟΛ), επισημαίνεται ότι με την υπ. αριθμ. 2822.30-3/20367/2020 Κ.Υ.Α. του Υπουργού Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής και του Υφυπουργού Οικονομικών αυξάνεται το μηνιαίο όριο των ωρών νυκτερινής απασχόλησης για τη χορήγηση ειδικής αποζημίωσης ανά ώρα νυκτερινής απασχόλησης, που καταβάλλεται στα στελέχη Λιμενικού Σώματος. Το ανώτατο όριο καθορίζεται σε 96 ώρες μηνιαίως για τα στελέχη, τα οποία εκτελούν υπηρεσία σε πλωτά Λιμενικού Σώματος, που υπάγονται σε Λιμενικές Αρχές των Νομών Έβρου, Λέσβου, Χίου, Σάμου και Δωδεκανήσου. Σε αυτά περιλαμβάνονται και τα πληρώματα πλωτών Λιμενικού Σώματος της κατηγορίας Α1, σύμφωνα με τον Κανονισμό Λειτουργίας Πλοίων-Σκαφών 04/2018 κατά το χρονικό διάστημα, που εκτελούν αποστολή στις ανωτέρω περιοχές.

Ωστόσο, όπως επισημαίνεται και από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών, ανάλογα αυξημένες απαιτήσεις υπάρχουν και για τους υπηρετούντες στα σκάφη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ σε πανελλαδικό επίπεδο, στη προστασία του περιβάλλοντος, στην ασφαλή ναυσιπλοΐα και στον τουρισμό, αλλά και ενάντια σε κάθε είδους παραβατικότητα. Τα γεωγραφικά κριτήρια στην επέκταση της νυχτερινής αποζημίωσης έχουν ως αποτέλεσμα λιμενικοί, που απασχολούνται νυχτερινές ώρες και δεν υπηρετούν στις συγκεκριμένες περιοχές, να μην αμείβονται για την υπηρεσία τους. Αντίστοιχα και σε υπηρεσίες στεριάς τα νυχτερινά δεν αμείβονται. Υπάρχουν στελέχη του Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ. που μπορεί να κάνουν 12 ή 15 νυχτερινά και να πληρωθούν μόνο τα 8.

Με βάση τα παραπάνω είναι επιβεβλημένη η επέκταση της διάταξης για όλους όσους υπηρετούν σε όλα τα πλωτά και σε όλα τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, όπου και αν αυτοί υπηρετούν.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για την επέκταση της διάταξης για όλα τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνική Ακτοφυλακή όπου και αν αυτοί υπηρετούν, χωρίς γεωγραφικούς περιορισμούς;

Δείτε ακόμα...