Ερυθρά Θάλασσα: Για τον λαό οι κίνδυνοι, για το κεφάλαιο τα κέρδη

Επιχείρηση SEA GUARDIAN του ΝΑΤΟ (2017) - Ναυαρχίδα η Φρεγάτα Σαλαμίς του Πολεμικού Ναυτικού
Φώτο Αρχείου / Επιχείρηση SEA GUARDIAN του ΝΑΤΟ (2017) – Ναυαρχίδα η Φρεγάτα Σαλαμίς του Πολεμικού Ναυτικού / Πηγή: MARCOM

Λεφτά με τη σέσουλα φέρνει για το κεφάλαιο, τους ομίλους της Ενέργειας και τους εφοπλιστές η εμπλοκή της ντόπιας αστικής τάξης στα επικίνδυνα σχέδια του ευρωατλαντικού άξονα, όπως απλώνονται πλέον μέχρι και τον Ινδο-Ειρηνικό.

Ενδεικτικά, κατά πληροφορίες, ναυλομεσίτες ψάχνουν για λογαριασμό των Αμερικανών (συγκεκριμένα, για το υπουργείο Αμυνας των ΗΠΑ) δεξαμενόπλοιο διπλού κύτους, με σύστημα αδρανούς αερίου (χρησιμοποιείται ευρύτατα στις μεταφορές επικίνδυνων φορτίων, κυρίως ως ενδιάμεσο μονωτικό υλικό προς αποφυγή χημικών αντιδράσεων), που να μπορεί να μεταφέρει τουλάχιστον 235.000 βαρέλια καθαρού προϊόντος προδιαγραφών JP5, δηλαδή καύσιμο αεροσκαφών με βάση την κηροζίνη.

Στο πλαίσιο της παροχής πάσης φύσεως υπηρεσιών στους ΑμερικανοΝΑΤΟικούς, το πλοίο σχεδιάζεται να φορτώσει από το λιμάνι των Αγίων Θεοδώρων (Δυτική Αττική) και τα διυλιστήρια της ευρύτερης περιοχής, ενώ κατόπιν προορισμοί παράδοσης ορίζονται το λιμάνι του Doraleh στο Τζιμπουτί, ακολούθως η ατόλη Diego Garcia (στην καρδιά του Ινδικού, επισήμως βρετανικό υπερπόντιο έδαφος – British Indian Ocean Territory, εδρεύει εκεί η ναυτική βάση των Αμερικανών Naval Support Facility Diego Garcia) και τέλος το λιμάνι του Fujairah των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων στον Κόλπο του Ομάν.

Πρόκειται για την ίδια ζώνη, όπου η κυβέρνηση, κοπτόμενη για την «ασφάλεια της ναυσιπλοΐας», όπως λέει, σχεδιάζει να στείλει και πολεμικό πλοίο, κι ενώ οι συγκρούσεις των ΑμερικανοΝΑΤΟικών με τους Χούθι κι άλλες δυνάμεις κλιμακώνονται.

Το «σήμα» έχει δοθεί πολυεπίπεδα. Π.χ. τη Δευτέρα, μιλώντας σε συνέδριο του «Economist» ο Τζ. Καλογηράτος, διευθύνων σύμβουλος της «Capital Product Partners», αναφέρθηκε στην άνοδο των ασφαλίστρων στη ναυτιλία από το «πρόβλημα» που έχει προκληθεί στην Ερυθρά Θάλασσα, επιμένοντας ότι η ναυτιλία χρειάζεται την «υποστήριξη των εθνικών και υπερεθνικών φορέων». Πρόσθεσε ότι όσο γρηγορότερα έχουμε πιο εύκολες μεταφορές, τόσο το καλύτερο, ακόμα και αν αυτό γίνει με στρατιωτική υποστήριξη, είπε.

Σε αυτό το πλαίσιο, θυμίζουμε, θέμα ημερών θεωρείται η εντολή σε φρεγάτα του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού για ανάληψη αποστολής στο «στόμα του λύκου», στην Ερυθρά Θάλασσα, στο πλαίσιο της – υπό τους Αμερικανούς – επιχείρησης «Prosperity Guardian», κλιμακώνοντας την εμπλοκή της χώρας στις κόντρες των ΗΠΑ, ΝΑΤΟ και ΕΕ με άλλα ιμπεριαλιστικά κέντρα για τον έλεγχο πλουτοπαραγωγικών πηγών και διαύλων.

Ανώτατος αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού έχει μεταβεί ήδη στην αμερικανική ναυτική βάση στη Μανάνα του Μπαχρέιν (Naval Support Activity Bahrain, έδρα του US Naval Forces Central Command και του 5ου Στόλου των ΗΠΑ), για συνεννοήσεις σχετικά με τις λεπτομέρειες της ελληνικής συμμετοχής. Π.χ. αν θα παρέχεται συνοδεία σε εμπορικά πλοία που από τη Μεσόγειο διασχίζουν το Σουέζ, προκειμένου κατόπιν να τα «παραλάβουν» πολεμικά άλλων κρατών. `Η αν η φρεγάτα θα ενταχθεί σε ομάδα συνοδείας αεροπλανοφόρου. `Η αν θα αναπτυχθεί νοτιότερα ακόμα, στην Ερυθρά Θάλασσα. Σε κάθε περίπτωση, επικρατέστερες για ανάπτυξη είναι οι φρεγάτες «ΥΔΡΑ» και «ΨΑΡΑ». Η αποστολή λέγεται ότι θα είναι εξάμηνη και καθώς τα πλοία είναι γερασμένα και ταλαιπωρημένα, δοκιμάζουν και τα δύο ώστε στο τρίμηνο το ένα να αντικαταστήσει το άλλο.

Στο μεταξύ, οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις δηλώνουν ήδη παρουσία στην περιοχή με την Ελληνική Δύναμη Σαουδικής Αραβίας (ΕΛΔΥΣΑ), και ήδη τρία πλοία ανεπτυγμένα στην ευρύτερη ζώνη, με διάφορα «καπέλα», όπως στην UNIFIL, του ΟΗΕ, ανοιχτά των ακτών του Λιβάνου, στην ευρωενωσιακή επιχείρηση «IRINI» στη Λιβύη, στη ΝΑΤΟική αντιναρκική δύναμη SNMCMG2.

Ολα αυτά την ώρα που, όπως αποτυπώθηκε με συγκεκριμένα στοιχεία στον «Ριζοσπάστη του Σαββατοκύριακου», εφοπλιστές – ναυλωτές επικαλούμενοι την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, αυξάνουν τους ναύλους των εμπορευματοκιβωτίων σε δυσθεώρητα ύψη, με αποτέλεσμα να αυξάνεται πολλαπλάσια και η κερδοφορία τους, όταν στην πραγματικότητα το αυξημένο κόστος από τον περίπλου της Αφρικής τελικά ελαχιστοποιείται λόγω της μη πληρωμής των τελών διέλευσης από τη Διώρυγα του Σουέζ, τα οποία μπορεί να φτάσουν και τα 1.000.000 δολάρια, με τους εφοπλιστές να συνεχίζουν να θησαυρίζουν ό,τι κι αν γίνει, ο δε λαός να πληρώνει με «καπέλο» και οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις να στέλνονται στο «στόμα του λύκου» ενισχύοντας τη διάταξη δυνάμεων του ΝΑΤΟ έναντι αντιπάλων του.

Δείτε ακόμα...