Βερολίνο: Συμφωνία κράτους και Lufthansa για την ενίσχυση της εταιρείας

Αεροπλάνο της Lufthansa

Σύμφωνα με το περιοδικό Der Spiegel, το σχέδιο με το οποίο συμφώνησαν «επί της αρχής» η κυβέρνηση και η αεροπορική εταιρεία Lufthansa, έχει λάβει “έγκριση” τόσο από το κρατικό Ταμείο για την Σταθεροποίηση της Οικονομίας (WSF) όσο και από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας. Ενω η συγκατάθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θεωρείται σχεδόν «τυπική διαδικασία», με τις Βρυξέλλες να έχουν διατυπώσει σοβαρές απαιτήσεις στο θέμα του ανταγωνισμού.

Το Βερολίνο φαίνεται να υποχώρησε και στο θέμα του περιορισμού των εσωτερικών πτήσεων, έχοντας ως δεδομένο οτι υπάρχει καλή σιδηροδρομική σύνδεση, όπως προβλέπεται από το «πράσινο» πακέτο ανάπτυξης, της γερμανικής κυβέρνησης.

Σύμφωνα με πληροφορίες του dpa, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και η διοίκηση της Lufthansa συμφώνησαν καταρχάς σε κρατική ενίσχυση -της πληγείσας από την κρίση του κορωνοϊού αεροπορικής εταιρείας- ύψους 9 δισεκατομμυρίων ευρώ και σε κρατική συμμετοχή 20%.

Η συμφωνία έγινε στα πλαίσια του σχεδίου διάσωσης της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, όπως τόνιζαν κυβερνητικοί κύκλοι τη Δευτέρα στο Βερολίνο. Την ενίσχυση αυτή πρέπει όμως να εγκρίνει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή η οποία  προτίθεται να θέσει αυστηρούς όρους, σύμφωνα με τις προαναφερθείσες πληροφορίες της οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt.

Στο πλαίσιο των ανταγωνισμών των επιχειρηματικών ομίλων στις αερομεταφορές, η Κομισιόν [σύμφωνα με χτεσινό δημοσίευμα της Handelsblatt] σχεδιάζει να αφαιρέσει από τη Lufthansa πολύτιμα δικαιώματα απογείωσης και προσγείωσης στη Φρανκφούρτη και στο Μόναχο, από τους μεγάλους κεντρικούς κόμβους της εταιρείας. Αυτό επιβεβαίωσαν στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa) ορισμένοι συμμετέχοντες σε σημερινή συνεδρίαση του προεδρείου του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος (CDU). Με την Ανγκελα Μέρκελ να αντιδρα σε αυτά τα σχέδια, καθώς φέρεται να δήλωσε ότι δεν θα αφήσει να επηρεασθεί «πάρα πολύ» από την Κομισιόν και ότι «θα είναι μια σκληρή μάχη».

Ο,τι και να γίνει όμως, οι γερμανοί εργαζόμενοι είναι αυτοί που θα κληθούν να πληρώσουν αυτές τις κρατικές ενισχύσεις στην γερμανική εταιρεία. Την ίδια στιγμή, που πάλι στο όνομα των κερδών των αεροπορικών ομίλων, η ΕΕ και τα αστικά κράτη, θυσιάζουν στοιχειώδεις κανόνες ασφάλειας της υγείας με τους επιβάτες στοιβαγμένους στο αεροπλάνο.

Πηγή: cnn.gr

ag

Ετικέτες:

Δείτε ακόμα...