Οι γερμανικές εφημερίδες και ειδησεογραφικές ιστοσελίδες αναφέρονται στη σημερινή γενική απεργία στην Ελλάδα. Μερικοί ενδεικτικοί τίτλοι: «Ταξιδιωτικό χάος λίγο πριν από το Πάσχα» (Merkur), «Ελλάδα: Η απεργία ίσως ανατρέψει σχέδια για διακοπές» (Süddeutsche Zeitung), «Πανελλαδική απεργία λίγο πριν από το Πάσχα: Επηρεάζονται όλα τα αεροδρόμια της χώρας» (Frankfurter Rundschau)
RND
Το Γερμανικό Δημοσιογραφικό Δίκτυο σημειώνει σε ρεπορτάζ με τίτλο «Η απογοήτευση μεγαλώνει: Τα συνδικάτα καλούν σε γενική απεργία» τα εξής: «Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, η Ελλάδα βιώνει κάτι σαν οικονομικό θαύμα. Μεγάλα τμήματα του πληθυσμού ωστόσο δεν καρπώνονται την ανάκαμψη. Το μέσο εισόδημα σήμερα είναι χαμηλότερο από εκείνο του 2009 και τα συνδικάτα καλούν σε κινητοποιήσεις».
Σε άλλο σημείο το RND παρατηρεί: «Τα τελευταία δύο χρόνια η οικονομία της Ελλάδας κατέγραψε παραπάνω από διπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης από τον μέσο όρο της ευρωζώνης. Ο προϋπολογισμός του 2024 έκλεισε μάλιστα με μικρό πλεόνασμα.
Πολλοί όμως είναι εκείνοι στην Ελλάδα που δεν ωφελούνται από το οικονομικό θαύμα. Υποφέρουν ακόμη από τις επιπτώσεις της κρίσης και του αυστηρού προγράμματος λιτότητας που αναγκάστηκαν να εφαρμόσουν οι τότε κυβερνήσεις με εντολή των διεθνών δανειστών. Το 2009, πριν από το ξέσπασμα της κρίσης, ο μέσος μισθός ενός εργαζομένου πλήρους απασχόλησης ήταν 1.379 ευρώ. Σήμερα είναι μόλις 1.325 ευρώ. Αν συνυπολογιστεί ωστόσο ο πληθωρισμός, η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη. Σύμφωνα με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), το πραγματικό εισόδημα ήταν πέρυσι 23,7% χαμηλότερο από ό,τι πριν από την κρίση. Σύμφωνα με την Eurostat, η αγοραστική δύναμη του μέσου νοικοκυριού στην Ελλάδα βρίσκεται σήμερα στο 70% του μέσου όρου της ΕΕ. Μόνο οι Βούλγαροι είναι στην ΕΕ ακόμα φτωχότεροι, με τον μέσο μισθό να βρίσκεται στο 66% του μέσου όρου της ΕΕ».
Handelsblatt
«Ελλάδα, Κύπρος και Ισραήλ θέλουν να συνδέσουν τα δίκτυα ηλεκτρικής τους ενέργειας με ένα υποθαλάσσιο καλώδιο. Θα είναι το μεγαλύτερο σε μήκος παγκοσμίως. Μια χώρα όμως προσπαθεί να ματαιώσει το έργο», γράφει η οικονομική επιθεώρηση με τίτλο «Ένα ηλεκτρικό καλώδιο προκαλεί πολιτικές εντάσεις στη Μεσόγειο».
Σημειώνει: «Η Άγκυρα στηρίζει τις αξιώσεις της σε συμφωνία που υπεγράφη με τη μεταβατική κυβέρνηση της Λιβύης τον Νοέμβριο του 2019, στην οποία Τουρκία και Λιβύη οριοθέτησαν τα κοινά θαλάσσια σύνορα και τις αντίστοιχες οικονομικές ζώνες τους στην ανατολική Μεσόγειο. (σ.σ. τουρκολιβυκό μνημόνιο)
Βάσει της συμφωνίας, Τουρκία και Λιβύη διεκδικούν ως Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ) έναν διάδρομο πλάτους περίπου 200 χιλιομέτρων που εκτείνεται από τις λιβυκές προς τις τουρκικές ακτές κατά μήκος της Μεσογείου, αδιαφορώντας για τα ελληνικά νησιά Κρήτη, Κάσο, Κάρπαθο, Ρόδο και Καστελόριζο που βρίσκονται εκεί.
«Μια νέα κόντρα Ελλάδας-Τουρκίας στην ευρύτερη περιοχή ενδέχεται να λάβει χώρα τέλη Απριλίου διότι τότε ερευνητικά σκάφη θα συνεχίσουν τις εργασίες τους στις θαλάσσιες περιοχές που διεκδικεί η Τουρκία. Οι προσπάθειες της Ελλάδας να βρεθεί λύση με την Τουρκία μέσω διπλωματικών επαφών έχουν, μέχρι στιγμής, αποβεί άκαρπες».
GEO
«Δεν ήταν πρωτοαπριλιάτικο αστείο: Από 1ης Απριλίου, οι επισκέψεις σε πολλούς αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα κοστίζουν έως και 50% περισσότερο», γράφει το γερμανικό περιοδικό με τίτλο «Ακριβότερη η επίσκεψη στην Ακρόπολη»: «Για μια επίσκεψη στην Ακρόπολη, οι ενήλικες πληρώνουν πλέον 30 αντί για 20 ευρώ, ενημερώνει το ελληνικό υπουργείο Πολιτισμού. Παρά την αύξηση όμως, οι άνω των 65 πληρώνουν 15 ευρώ και οι νέοι πολίτες της ΕΕ κάτω των 25 ετών εισέρχονται δωρεάν, εφόσον προσκομίσουν ταυτότητα ή διαβατήριο. Οι τουρίστες από χώρες εκτός ΕΕ μπορούν να ανέβουν στον περίφημο λόφο με τον ναό του Παρθενώνα δωρεάν μέχρι την ηλικία των 18 ετών».
Πληροφορίες από DW