Γιάννης Δελής: Απάνθρωπο και απαράδεκτο να θέλουν να επιβάλουν την Τράπεζα Θεμάτων και στα ειδικά σχολεία

Σε μία σειρά αντιλαϊκές διατάξεις του απαράδεκτου νομοσχεδίου για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια που συζητείται στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή αναφέρθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής

Μιλώντας, πιο συγκεκριμένα, για το «απαράδεκτο και απάνθρωπο», όπως χαρακτήρισε άρθρο του νομοσχεδίου που ουσιαστικά προβλέπει «την εισαγωγή και λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας στις προαγωγικές εξετάσεις της Γ’ Λυκείου και στις απολυτήριες εξετάσεις της Δ’ Λυκείου του ΕΝΕΕΓΥΛ», δηλαδή μέχρι και στα ειδικά σχολεία, τόνισε: «Εκπαιδευτική παράνοια για την οποία η επιστήμη πραγματικά σηκώνει τα χέρια ψηλά. Τι πάτε να κάνετε; Ανταγωνισμός και κόφτες ακόμα και στην ειδική αγωγή; Ποιοι φωστήρες τα σκέφτονται αυτά και δεν ντρέπονται;»

Κάλεσε την κυβέρνηση να ικανοποιήσει τα αιτήματα των εκπαιδευτικών για μόνιμους διορισμούς όλων των εκπαιδευτικών και όλων όσων ανήκουν στο ειδικό εκπαιδευτικό και στο ειδικό βοηθητικό προσωπικό σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, όπως λογοθεραπευτές, ψυχολόγους, φυσιοθεραπευτές, κ.λπ. 

Για το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) υπενθύμισε πως «εξαρχής περιείχε το σπέρμα της επιχειρηματικής λειτουργίας» και ότι τώρα, το νομοσχέδιο το μετατρέπει σε πάροχο πιστοποιητικών παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας επί πληρωμή: «Η τρίτη κατά σειρά προσπάθεια απόσπασης της παιδαγωγικής επάρκειας από τα πτυχία των λεγόμενων καθηγητικών σχολών. Αυτό δεν μπορεί να γίνει ανεκτό γιατί εξασθενεί και υπονομεύει ανοιχτά τα ίδια τα πτυχία των καθηγητικών σχολών». Πρόσθεσε ότι αυτή η εξέλιξη θα ενισχύσει ακόμα περισσότερο το κυνήγι που είναι αναγκασμένη να κάνει η νεολαία για περαιτέρω πιστοποίηση, ώστε να βρουν δουλειά. 

Τέλος, για την ίδρυση μονοτμηματικής σχολής ανθρωπιστικών σπουδών, η οποία, όμως θα έχει δύο διαφορετικά προγράμματα σπουδών και θα απονέμονται δύο διαφορετικά πτυχία, έκανε λόγο για «διάσπαση πτυχίων» και αναρωτήθηκε για το πόσα διαφορετικά πτυχία θα χορηγεί η μονοτμηματική σχολή, αλλά και πού θα μπορούν να εργαστούν οι απόφοιτοι;

«Ανοίγει ο δρόμος για τη διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα των πτυχίων. Θεσμοθετείται μια τεράστια ευελιξία για αθόρυβο ανοιγοκλείσιμο σχολών κάτω από την ομπρέλα μιας κατά τα άλλα μονοτμηματικής σχολής ή ενός τμήματος», σημείωσε.

Ετικέτες: ,

Δείτε ακόμα...