Η ιδιωτικοποίηση των μεταφορών σημαίνει ακριβές υπηρεσίες για τον λαό

Η στρατηγική των κυβερνήσεων και της ΕΕ για ανάπτυξη με κίνητρο το κέρδος έχει τραγικές συνέπειες για τον λαό και τους εργαζόμενους,  επισήμανε ο Χρήστος Κατσώτης μιλώντας στη διαρκή επιτροπή της Βουλής για τη Συμφωνία – πλαίσιο για τις υπηρεσίες λειτουργίας διοδίων στην Εγνατία Οδό και για τις αρχαιολογικές εργασίες στη γραμμή του Μετρό στο Γαλάτσι.

Όπως είπε, αυτή η ανάπτυξη υπηρετείται με την απελευθέρωση της ενέργειας, της ιδιωτικοποίησης των μεταφορών και άλλων τομέων, γιατί αποτελούν πεδία κερδοφορίας των μονοπωλιακών ομίλων ενώ την ίδια ώρα φέρνουν αύξηση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων αλλά και αύξηση του κόστους των υπηρεσιών που πληρώνει ο λαός.

Επισήμανε ότι η απελευθέρωση της Ενέργειας έχει ως αποτέλεσμα την ενεργειακή φτώχεια που μεγαλώνει, την παραμονή επί 48 ώρες, περίπου 40.000 οικογενειών χωρίς ρεύμα εν μέσω χιονιά, το κλείσιμο των εθνικών οδών από την κυβέρνηση για να απαλλάξει τις εταιρείες από το αυξημένο κόστος να κρατήσουν ανοιχτούς τους δρόμους, τη διασπορά των διοδίων που δεν μπορεί να πληρώσει ο λαός για να μετακινηθεί.

Όσον αφορά τις αστικές συγκοινωνίες, κατήγγειλε πως η πολιτική που εφαρμόζεται, όχι μόνο δεν καλύπτει, αλλά βασανίζει τους εργαζόμενους και τον λαό. Ειδικά αυτή την περίοδο που διανύουμε το τρίτο κύμα της πανδημίας, οι συγκοινωνίες έχουν μετατραπεί σε εστίες υπερμετάδοσης και η κυβέρνηση δεν κάνει τίποτα, για τις σοβαρές ελλείψεις που υπάρχουν σε εξοπλισμό και προσωπικό.

«Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 2009 στα μέσα σταθερής τροχιάς δούλευαν 3.570 και το 2018 έφθασαν τους 2.465, μειώθηκαν δηλαδή κατά 31%» είπε ο Χρ. Κατσώτης. «Υπάρχουν συρμοί που είναι εκτός λειτουργίας και δεν επισκευάζονται, ο ηλεκτρικός σήμερα διαθέτει 45 συρμούς αλλά κυκλοφορούν μόνο 19. Τις ελλείψεις σε ανταλλακτικά και προσωπικό, τη μηδενική χρηματοδότηση τα λούζεται ο λαός κάθε μέρα και η κυβέρνηση εμφανίζει ως λύση την εμπλοκή των ιδιωτών, η οποία το μόνο που θα κάνει είναι να καταστήσει ακριβή τη συγκοινωνία για τον λαό».

Το πρόβλημα, σημείωσε, σε όλους τους τομείς που υπάρχουν για να υπηρετούν τις ανάγκες του λαού, όπως Μεταφορές, Ενέργεια, Υγεία, Παιδεία κ.λπ., είναι πως λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Για το ΚΚΕ η κάλυψη αυτών των συνδυασμένων λαϊκών αναγκών για καθολικές ποιοτικές, ασφαλείας και φθηνές μεταφορές και μετακινήσεις προϋποθέτει μέσα και υποδομές να λειτουργούν ως κοινωνική ιδιοκτησία και όχι ως ιδιοκτησία κάποιων μονοπωλιακών ομίλων. Και αυτή η κατάσταση πρέπει να ανατραπεί, κατέληξε ο Χρήστος Κατσώτης.

Ετικέτες: ,

Δείτε ακόμα...