ΗΠΑ: Μαζικές απολύσεις στις αεροπορικές εταιρείες

Αεροπλανο

Περίπου 750.000 πιλότοι, αεροσυνοδοί, χειριστές αποσκευών, μηχανικοί και άλλοι – κινδυνεύουν σύντομα να χάσουν τη δουλειά τους.

Η ομοσπονδιακή πρόταση για την αεροπορική βιομηχανία απαγόρευσε τις απολύσεις και τις περικοπές μισθών για τους υπαλλήλους. Ωστόσο, στους εργαζόμενους έχει καταστεί πλέον σαφές  ότι οι περικοπές θέσεων εργασίας έρχονται μόλις η απαγόρευση αρθεί την 1η Οκτωβρίου, με τις εκτιμήσεις να θέλουν ότι έως και το ένα τρίτο των θέσεων εργασίας του κλάδου θα μπορούσε να εξαφανιστεί, μεταδίδει το CNNi.

Οι εκβιασμοί  στις αεροπορικές εταιρείες πιέζουν τους εργαζομένους να λάβουν εθελοντικά άμισθη ή χαμηλά αμειβόμενη άδεια. Περίπου 100.000 εργαζόμενοι στους τέσσερις μεγαλύτερους αερομεταφορείς – American (AAL), United, Delta (DAL) και Southwest – το έχουν κάνει, που αντιστοιχεί σε περίπου το 26% του προσωπικού αυτών των εταιρειών στο τέλος του 2019.

Αλλά ακόμη και με αυτό το ποσοστό των αναγκαστικών – “εθελοντικών αδειών”, τις παχυλές κρατικές επιχορηγήσεις των 25 δισεκατομμυρίων δολαρίων και τα δάνεια χαμηλού επιτοκίου από την ομοσπονδιακή διάσωση που είναι γνωστή ως νόμος CARES, οι αεροπορικές εταιρείες “βλέπουν” ζημιές εκατομμυρίων δολαρίων την ημέρα. Οι απώλειες του πρώτου τριμήνου στη βιομηχανία ξεπέρασαν τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια. Το δεύτερο τρίμηνο θα είναι πολύ χειρότερο.

Βέβαια, οι εταιρείες και οι αναλυτές τους, μετράνε τις τρέχουσες απώλειες κερδοφορίας, όμως τη συσσώρευση κεφαλαίων που έχουν κάνει το προηγούμενο διάστημα, δεν γίνεται κουβέντα.

Ο στόχος των εταιρειών, που ήδη και προ κορονοϊου αντιμετώπιζαν προβλήματα λόγω του μεγάλου ανταγωνισμού στον κλάδο, θα είναι η μείωση του λεγόμενου μισθολογικού κόστους. Βασική προϋπόθεση για την αναπαραγωγή του κεφαλαίου, της κερδοφορίας. Έτσι, οι βαθιές και μόνιμες περικοπές στις καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας αλλά και οι απολύσεις του κλάδου, θα είναι αναπόφευκτες από το φθινόπωρο.

Η ομοσπονδιακή κρατική επιδότηση, “καλύπτει μόνο περίπου τα δύο τρίτα του συνολικού κόστους εργασίας  έως τον Σεπτέμβριο”, δήλωσε ο Philip Baggaley, επικεφαλής πιστωτικός αναλυτής για τις αεροπορικές εταιρείες της Standard & Poor’s. Πιστεύει ότι μεταξύ 20% και 30% των θέσεων εργασίας στις αεροπορικές εταιρείες, θα μπορούσαν να εξαλειφθούν μέσω εξαγορών και προσφορών πρόωρης συνταξιοδότησης, μαζί με ακούσιες απολύσεις.

Τελικά, πιθανότατα θα δούμε 95.000 έως 105.000 θέσεις εργασίας να χάνονται στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών των ΗΠΑ

Helane Becker, αναλυτής αεροπορικών εταιρειών στην εταιρεία χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Cowen.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι η United (UAL), η οποία ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα σε πολλούς από τους εργαζομένους της – τους περίπου 11.500 διοικητικούς υπαλλήλους της – ότι σκοπεύει να μειώσει αυτό το προσωπικό κατά τουλάχιστον 30% την 1η Οκτωβρίου. Πρόκειται για την πιο λεπτομερή αναφορά περικοπών θέσεων που έχει ανακοινωθεί από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία μέχρι τώρα.

Η κρίση της πανδημίας σε συνδυασμό με την επερχόμενη οικονομική, θα οδηγήσει αεροπορικές εταιρείες που αντιμετωπίζουν σημαντικές απώλειες τώρα, να συρρικνωθούν ή να κλείσουν. Οι ισχυρότερες εταιρείες που έχουν μεγάλα διαθέσιμα κεφάλαια και δυνατότητα εκσυγχρονισμού των τεχνικών μέσων, σε συνδυασμό με την μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης, θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη συγκεντροποίηση κεφαλαίου στα χέρια λίγων στον κλάδο διεθνώς, και στην αύξηση της κερδοφορίας τους. Η κρίση θα “καθαρίσει” πέρα από την ατμόσφαιρα και το πεδίο των δρόμων μεταφοράς στους ουρανούς…

Την κρίση για την οποία δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι, θα την πληρώσουν για άλλη μια φορά αυτοί και οι οικογένειές τους.

Πηγή: cnn.gr

Ετικέτες: ,

Δείτε ακόμα...