ΠΟΛ: «Με επιδόματα και συνθήκες “γαλέρας” δεν θα αντέξουν οι πλωτατζήδες»

Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών - ΠΟΛ
Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών (ΠΟΛ)

Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λιμενικών (ΠΟΛ) για τις επιπτώσεις στους υπηρετούντες του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ., μετά τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ:

Για ακόμη μία φορά μετά και τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ , οι υπηρετούντες στο ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ αισθάνονται αδικημένοι αφού και φέτος θα δούνε τις αποδοχές τους να συρρικνώνονται χωρίς παράλληλα να υπάρχουν οι ελάχιστες παροχές που θα μπορούσαν να ισορροπήσουν την διαρκώς αυξανόμενη απώλεια στο οικογενειακό τους εισόδημα .

Τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ αισθάνονται αδικημένα αφού για ακόμη μία χρονιά δεν θα δούμε θετική εξέλιξη για :

•          Την πλήρη αποκατάσταση των μισθών μας στα επίπεδα του 2012 προ μνημονίων .

•          Την επαναφορά των δώρων Χριστουγέννων –Πάσχα και του επιδόματος αδείας.

•          Τον εναρμονισμό της αποζημίωσης των οδοιπορικών εξόδων με αυτή των υπολοίπων δημοσίων υπαλλήλων .

•          Την επαναφορά του ποσοστού αναγνώρισης των ετών σπουδών ,στρατού, της 3ετίας 90-95 και των πλασματικών ετών από το 20% στο 6,67% .

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά φτάσαμε, εν έτη 2022 , ενώνοντας τις δυνάμεις μας σε μία φωνή  τα εν ενεργεία αλλά και στην αποστρατεία στελέχη ,να διεκδικούμε την άρση της Κυβερνητικής  απόφασης για περικοπές στα ταμεία μας ΜΤΝ-ΕΛΟΑΝ που θα πλήξει χιλιάδες οικογένειες.

Υπάρχει βέβαια και μία κατηγορία συναδέλφων που αισθάνεται πως η αδικία εις βάρος τους δεν διαμορφώνεται στα στενά πλαίσια της δημοσιονομικής πολιτικής αλλά αγγίζει τα όρια της αδιαφορίας από πλευρά της πολιτείας ,οι υπηρετούντες στα πλωτά του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, οι πλωταζήδες. 

Οι θεματοφύλακες της εθνικής μας ασφάλειας ,οι προστάτες των θαλασσίων συνόρων θα συνεχίσουν να αμείβονται με αποζημίωση για τα πλεύσιμα  που διαμορφώνεται ως ¨επίδομα γαλέρας¨, τη στιγμή που με απόφαση του Πρωθυπουργού ,όπως εξαγγέλθηκε στη ΔΕΘ, υπήρξε μεγάλη αύξηση στο επίδομα στόλου για τα πληρώματα του Π.Ν. αναγνωρίζοντας εμπράκτως τη προσφορά των υπηρετούντων στα πλοία του Πολεμικού Ναυτικού .

Αναρίθμητα τα προβλήματα των υπηρετούντων στα πλωτά ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ που τους κατατάσσουν σε εργαζόμενους ΄β Διαλογής :

·         Παρατηρείται η συνεχής απαξίωση προς τα πληρώματα των σκαφών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. αφού μετά και τη μείωση των οργανικών συνθέσεων τους (φτάνοντας στο σημείο η σύνθεση να είναι ακόμα και ελλιπής ) ,πληθαίνουν και τείνουν να παγιωθούν ως ιδανική επιλογή τα αιτήματα προϊσταμένων Λιμενικών Αρχών για παράλληλα καθήκοντα στα πληρώματα των πλωτών.

·         Η ελλιπής σύνθεση σκαφών και η ανάθεση παράλληλων καθηκόντων έχουν ως αποτέλεσμα την υπερεργασία και την  καταστρατήγηση του κανονισμού ωραρίου εργασίας. Αρκετές δε οι περιπτώσεις που τα πληρώματα των σκαφών αναγκάζονται να δουλεύουν από 15 έως ακόμα και 30 , ανά μήνα, νυχτερινές Υπηρεσίες εν πλω και στην συνέχεια να αναλάβουν και  ότι άλλο προκύψει.

·         Επιπρόσθετο βάρος και η έλλειψη διοικητικής μέριμνας ιδίως την καλοκαιρινή περίοδο καθώς  τα χρήματα που χορηγούνται ως οδοιπορικά στα στελέχη και στα πληρώματα των σκαφών δεν είναι αρκετά για την εύρεση αξιοπρεπούς καταλύματος με αποτέλεσμα να αναγκάζονται να διαμένουν μέσα στα σκάφη , σε ανεπαρκείς χώρους για την απαραίτητη ανάπαυσή τους  τους ενώ ως ένα κακόγουστο αστείο ακούγονται και οι συνεχόμενες αναβολές έκδοσης του π.δ. οδοιπορικών εξόδων που θα εναρμονίζει τα χρηματικά ποσά που δικαιούνται οι ένστολοι με τα αντίστοιχα όλων των υπολοίπων δημοσίων υπαλλήλων.

·         Αξιολογώντας τα ασφαλιστικά δεδομένα των υπηρετούντων στα πλωτά θεωρείται αδιανόητο να μην λογίζονται ως διπλά τα έτη για τους υπηρετούντες σε κατηγορία Α1 (ΠΑΘ-900αρια) και κατά το ήμισυ για τα υπόλοιπα, εξαιρώντας  τα σκάφη κατηγορίας Ε και χωρίς να τεθεί έτος αναφοράς χρόνου έναρξης δικαιώματος.

·         Σοβαρή προϋπόθεση ο προσδιορισμός των ηλικιακών ορίων στα 45 έτη, με αυτοδίκαιη αποδέσμευση από αυτά και σε συνάρτηση βέβαια με τον ελάχιστο χρόνο υπηρεσίας στα πλωτά (προτείνονται τα 10 έτη). Η παραμονή στα σκάφη μετά το όριο των 45 ετών καθίσταται δυνατή εφόσον το στέλεχος το επιθυμεί (απαιτούνται ιατρικές εξετάσεις καταλληλόλητας ανά 2 έτη εξετάζοντας την σωματική και την ψυχική υγεία).

·         Κρίνεται επιτακτική η τροποποίηση του Κανονισμού λειτουργίας Πλοίων – Σκαφών ΛΣ : Σε κανένα σκάφος μονό πλήρωμα. Μέριμνα για δίπλα και τριπλά πληρώματα στο μέγιστο της οργανικής τους σύνθεσης. Έχουν και οι «πλωτατζήδες» δικαίωμα στην οικογενειακή ζωή καθότι η εφόρου υπηρεσιακού βίου 24ώρη επιφυλακή καταστρατηγεί το αναφαίρετο δικαίωμα της ιδιωτικής ζωής με αποτέλεσμα τα στελέχη να αδυνατούν να προγραμματίσουν ακόμα και τις βασικές οικογενειακές υποχρεώσεις.

·         Επιπρόσθετα στις αποστολές κάθε σκάφους, ειδικά τις κατηγορίας ΑΙΙ, θα πρέπει να μετακινείται όλο το πλήρωμα, δηλαδή και τα 6 άτομα. Η σύνθεση των  τεσσάρων  ατόμων   που έχει παγιωθεί είναι εξοντωτική και το λιγότερο επικίνδυνη.

·         Διορθώνοντας τα λάθη του νέου οργανογράμματος επιβάλλεται ο καθορισμός  οργανικών θέσεων των σκαφών και ο διαχωρισμός  των θέσεων των υπηρετούντων στα πλωτά από  από τις οργανικές των Λιμενικών Αρχών. Με αυτό τον τρόπο θα σταματήσουν οι «πατέντες» (σήμερα σκάφος-αύριο γραφείο – μεθαύριο τροχονομία – αντιμεθαύριο τηλεφωνητής) και η απασχόληση των στελεχών συμπεριλαμβανομένων και των αμοιβών που χρησιμοποιούνται συνέχεια στα πληρώματα, να γίνεται μόνο στα σκάφη.

Σήμερα αντί να ενισχύεται η οργανική δύναμη των πλωτών και να διπλασιάζονται τα πληρώματα όπου αυτό είναι απαραίτητο, με διαταγή της  Δ.Ε.Μ.  παρατηρείται η περεταίρω αποδυνάμωση τους ακόμα και σε πλωτά με μονά πληρώματα προς ενίσχυση των Λιμεναρχείων στα οποία ανήκουν.

·         Παράλληλα ενώ έχει εκδοθεί νέα ΠΔΕΜ [04/2018] εξακολουθείται η εφαρμογή διαταγής της ΔΠ Γ΄- Δ.Ε.Μ. του 2015 [ΩΠ:301524/07-15] για την εναλλαγή ανά τρίμηνο ή εξάμηνο των διπλωματούχων στα πλωτά  δημιουργώντας τα κάτωθι προβλήματα:

α) χρησιμοποιούνται οι ΔΠΓ και ΔΜΓ  ως αμοιβά πληρώματα και τοποθετούνται σε γραφεία της Λιμενικής Αρχής , αποδυναμώνοντας την ποσοτική και ποιοτική σύνθεση των πλωτών, ενώ υπάρχει η δυνατότητα χρησιμοποίησης περισσότερων του ενός ανά ΔΠΓ και ΔΜΓ στελέχους αντίστοιχα  στην κύρια σύνθεση πληρώματος, όπου σύμφωνα με την ΠΔΕΜ [άρθρο 9 παρ.3] δύναται να υπερκαλύπτουν βαθμό και ειδικότητα κατώτερου πληρώματος,

β) στην εξασφάλιση των απαιτούμενων για προαγωγή ειδικών τυπικών προσόντων των υπαξιωματικών (εκ ΔΥΛΣ) διπλωματούχων αποφοίτων μετά το Μάρτιο του 2009.

·         Στα οξύμωρα και ο χαρακτηρισμός των θέσεων των ΔΠΓ-ΔΜΓ ως θέσεις ευθύνης, χωρίς να   χορηγείται και το αντίστοιχο επίδομα (ευθύνης) προκειμένου να αναγνωριστούν εμπράκτως η υπεύθυνη θέση και οι ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας τους.

·         Μετά και την εφαρμογή του νέου μισθολογίου από τη 1-1-2017 θα έπρεπε να υπάρχει μέριμνα για τον επαναπροσδιορισμό της κατηγορίας μισθολογικής κατάταξης ΔΠΓ-ΔΜΓ σε επίπεδά Α’ κλίμακας. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν στο σώμα τέσσερις διαφορετικής εκπαιδευτικής προέλευσης κατηγορίες ( Αξιωματικοί εκ ΣΝΔ, Αξιωματικοί απευθείας κατάταξης, εκ ΣΔΥΛΣ και εκ ΛΦ. Οι εκ Λ/Φ  χρησιμοποιήθηκαν από την Υπηρεσία με το «ζόρι»  παρότι το πτυχίο τους δεν αποτελούσε προσόν κατάταξης τους και χωρίς οι ίδιοι να το επιθυμούν. Ίδια καθήκοντα, ίδιες ευθύνες, ίδια προσόντα, δεν συνάδουν να είναι σε διαφορετική κατηγορία μισθολογικής κατάταξης των στελεχών με τεράστια μισθολογική απόκλιση μεταξύ τους . Ο διαχωρισμός είναι μόνο για τη βαθμολογική εξέλιξη ανάλογα τη σχολή αποφοίτησης.

Οφείλουμε να σταθούμε στις πρόσφατες προσλήψεις ΔΠΓ – ΔΜΓ απευθείας κατάταξης σε Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικοτήτων Κυβερνήτη ή Μηχανικού.

Παρά το ότι αποτελεί μία θετική εξέλιξη η πρόσληψη ΔΠΓ – ΔΜΓ στις τάξεις του σώματος και η κάλυψη των αναγκών των σκαφών ανά τη χώρα ,δημιουργείται μεγάλο το αίσθημα της αδικίας στους διπλωματούχους ΔΠΓ – ΔΜΓ εκ ΔΥΛΣ αλλά και στους εκ ΛΦ που εκτελούν χρέη κυβερνήτη και μηχανικού στα πλωτά μας αφού η βαθμολογική και κατ’επέκταση  μισθολογική διαφορά που δημιουργείται, είναι τεράστια .

Σε αυτή τη κατεύθυνση θα ισορροπούσε την αδικία εις βάρος των συναδέλφων θέσπιση διάταξης μετάταξης των ΔΠΓ – ΔΜΓ σε Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικοτήτων Κυβερνήτη ή Μηχανικού κατ΄εφαρμογή  των διατάξεων του άρθρου 29 του π.δ.81/12 το οποίο αφορά «Μετάταξη σε Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικοτήτων Τεχνικού, Υγειονομικού (Ψυχολόγου), ή Νομικού».

Παράλληλα ευχόμενοι ως Π.Ο.Λ. καλή σταδιοδρομία στους νέους Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ειδικοτήτων Κυβερνήτη ή Μηχανικού που εκπαιδεύονται αυτή τη περίοδο ,θα τονίσουμε προς κάθε κατεύθυνση πως για να αποτελέσει το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. μία ελκυστική επαγγελματική επιλογή για νέους ανθρώπους που ήδη έχουν μία αξιόλογη και με καλές απολαβές καριέρα ,θα πρέπει να υπάρξουν κίνητρα και οικονομικής φύσεως αλλά και αξιοπρεπούς εργασιακού βίου  προκειμένου να αποφευχθεί ενδεχόμενο κύμα φυγής !!   

Η Π.Ο.Λ. θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την ανάδειξη των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι αναζητώντας λύσεις που μπορούν να τεθούν σε ρεαλιστική βάση βελτιώνοντας τις συνθήκες εργασίας όλων των στελεχών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Ετικέτες:

Δείτε ακόμα...