Πυρκαγιά στον ΗΣΑΠ: Η ΕΥΑΕ είχε προειδοποιείσει

Πυρκαγιά στον ΗΣΑΠ - 27/7/2021
Πυρκαγιά στον ΗΣΑΠ – 27/7/2021

Πυρκαγιά ξέσπασε χτες το πρωί σε γραμμές του Ηλεκτρικού, στην περιοχή μεταξύ Πειραιά και Φαλήρου. Στο σημείο επιχείρησαν δυνάμεις της Πυροσβεστικής για την κατάσβεση. Τις πρώτες πρωινές ώρες η ατμόσφαιρα στην περιοχή ήταν αποπνικτική από τους καπνούς. Σύμφωνα με την Πυροσβεστική η πυρκαγιά εκδηλώθηκε στα καλώδια του πρώην ΗΣΑΠ (ΣΤΑΣΥ). Η Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας (ΕΥΑΕ) στη ΣΤΑΣΥ είχε προειδοποιείσει ότι οι εργαζόμενοι δεν επαρκούν για να καλύψουν όλο το δίκτυο επαρκώς.

Η φωτιά ξέσπασε περίπου στις 05.50, στο μέσο της διαδρομής μεταξύ Πειραιά – Φαλήρου, λόγω βραχυκυκλώματος. Λόγω των ξερών χόρτων και κλαδιών η πυρκαγιά επεκτάθηκε στη γραμμή, με αποτέλεσμα να διακοπεί η συγκοινωνία στο τμήμα Πειραιάς – Ταύρος. Πρόκειται για πυρκαγιά της οποίας οι συνέπειες θα είχαν αποφευχθεί αν υπήρχε το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό στον Ηλεκτρικό, για να γίνεται προληπτική συντήρηση.

Η ΣΤΑΣΥ δεν πήρε στα σοβαρά την έκθεση της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας

Η έκταση των ζημιών θα μπορούσε να είναι μικρότερη αν η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ είχε λάβει σοβαρά υπόψη την έκθεση της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας στη ΣΤΑΣΥ (ΕΥΑΕ) από τον Μάη, όπου στο θέμα «Κλάδεμα δέντρων και καθαρισμός γραμμής» αναφέρεται ρητά ότι «όσον αφορά τη Γρ. 1, παρόλο που υπάρχει συνεργείο καθαρισμού γραμμής σε καθημερινή βάση, το μέγεθος του έργου είναι μεγάλο και οι εργαζόμενοι δεν επαρκούν για να καλύψουν όλο το δίκτυο επαρκώς. Χρειάζεται πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για τον καθαρισμό και το κλάδεμα των δέντρων εκατέρωθεν της Γραμμής».

Επιπλέον, το βραχυκύκλωμα δεν ήταν ένα ατυχές συμβάν αλλά αποτέλεσμα της πολιτικής της σημερινής διοίκησης, αφού υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, με αποτέλεσμα να μη γίνεται προληπτική συντήρηση. Η ΕΥΑΕ έχει ήδη τοποθετηθεί ως εξής: «Να γίνει πλήρωση όλων των κενών οργανικών θέσεων σύμφωνα με το οργανόγραμμα της εταιρείας, οι οποίες ανέρχονται σε 3.128. Επιπροσθέτως, χρειάζεται να γίνει υπολογισμός των εργαζομένων που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα τα επόμενα 2 – 3 χρόνια, έτσι ώστε να υπάρξει ένας στοιχειώδης προγραμματισμός και να υπολογιστεί ο αριθμός των προσλήψεων που πρέπει να δρομολογηθούν».

Η διοίκηση μέχρι σήμερα δεν έχει απαντήσει επίσημα στην ΕΥΑΕ για τα θέματα αυτά, παρότι έχει γίνει συνάντηση με τα μέλη της Επιτροπής, στις 17/6. Αξίζει να σημειωθεί ότι η ΕΥΑΕ στη ΣΤΑΣΥ είναι εκλεγμένο συνδικαλιστικό όργανο και όχι τοποθετημένοι υπάλληλοι από τη διοίκηση της εταιρείας.

Τα τεχνικά συνεργεία της ΣΤΑΣΥ στη μάχη της αποκατάστασης

Μέχρι το απόγευμα συνεχίζονταν οι εργασίες από τα τεχνικά συνεργεία της ΣΤΑΣΥ για την αποκατάσταση των δρομολογίων στο δίκτυο της Γραμμής 1 από την πυρκαγιά και τις φθορές που αυτή προκάλεσε σε καλωδιώσεις ηλεκτροδότησης και σηματοδότησης. Η κυκλοφορία στη Γραμμή 1 γινόταν στο τμήμα Φάληρο – Κηφισιά, με μετεπιβίβαση των επιβατών από τον σταθμό «Ταύρος» σε άλλο συρμό.

Για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού ο ΟΑΣΑ είχε δρομολογήσει εκτάκτως λεωφορεία στο τμήμα της Γραμμής 500 από Πειραιά (πλατεία Καραϊσκάκη) μέχρι το Φάληρο. Επίσης, οι επιβάτες που μετακινούνταν από και προς Πειραιά μπορούσαν να χρησιμοποιούν τις εξής γραμμές: 040 (Πειραιάς – Σύνταγμα), 130 (Πειραιάς – Νέα Σμύρνη), 217 (Πειραιάς – Αγ. Δημήτριος – Στ. Δάφνη), 218 (Πειραιάς – Στ. Δάφνη), 229 (Πειραιάς – Αγ. Δημήτριος – Στ. Δάφνη), Α1 (Πειραιάς – Βούλα) και Β1 (Πειραιάς – Ανω Γλυφάδα).

«Η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ διαβεβαιώνει το επιβατικό κοινό ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια από τα τεχνικά της συνεργεία προκειμένου να αποκατασταθεί το συντομότερο δυνατόν η κυκλοφορία μέχρι τον Πειραιά», αναφερόταν σε σχετική ανακοίνωση της εταιρείας.

Ετικέτες: ,

Δείτε ακόμα...