Ρωσικός Τύπος: Η Ρωσία θα ενισχύσει τα δυτικά της σύνορα με άρματα μάχης T90M – Η παγκόσμια ενεργειακή κρίση είναι εδώ

Ρωσικά στρατεύματα στα σύνορα με την Ουκρανία

Izvestia

Τα δυτικά σύνορα της Ρωσίας θα αποκτήσουν περισσότερα άρματα μάχης τρίτης γενιάς T-90M, ανέφεραν στελέχη του υπουργείου Άμυνας στην Izvestia. Έχει ήδη ληφθεί απόφαση και τα χρονοδιαγράμματα για την ανάπτυξη των τελευταίων οχημάτων μάχης της Ρωσίας θα εξαρτηθούν από τον τρόπο εκτέλεσης της εντολής. Τα άρματα μάχης θα χρησιμοποιηθούν για τον επανοπλισμό των υπαρχουσών στρατιωτικών δυνάμεων και θα παραδοθούν επίσης σε νέες στρατιωτικές μονάδες.

Η Ρωσία άρχισε να συγκεντρώνει δυνάμεις στα δυτικά της σύνορα την τελευταία δεκαετία. Τον Μάιο του 2021, ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σόιγκου είπε ότι περίπου 20 νέες μονάδες θα αναπτυχθούν στη Δυτική Περιοχή μέχρι την 1η Ιανουαρίου 2022. Αυτό ήταν ως απάντηση στις δραστηριότητες του ΝΑΤΟ υπό την ηγεσία των ΗΠΑ που αύξησαν την ένταση των πτήσεων και η παρουσία πολεμικών πλοίων κοντά στα σύνορα της Ρωσίας. Ένα χρόνο αργότερα, τον Μάιο του 2022, ο Σεργκέι Σόιγκου είπε ότι 12 νέες στρατιωτικές μονάδες θα αναπτυχθούν στα δυτικά σύνορα της χώρας, επικαλούμενος ολοένα αυξανόμενες απειλές.

Είναι προφανές ότι ορισμένες από τις νέες μονάδες θα ενισχύσουν τις χερσαίες δυνάμεις της Ρωσίας, ενώ άλλες θα ενισχύσουν τις δυνάμεις αεράμυνας και τα στρατεύματα, δήλωσε στην Izvestia ο Alexey Leonkov, στρατιωτικός εμπειρογνώμονας. Αν και δεν είναι ακόμη σαφές ποιες στρατιωτικές μονάδες θα αναπτυχθούν, οι επίγειες δυνάμεις απλά δεν μπορούν να κάνουν χωρίς τεθωρακισμένες μονάδες, είπε. «Κάποιος πρέπει να συνειδητοποιήσει ότι η Δύση θα χρησιμοποιήσει τανκς του ΝΑΤΟ, Leclercs, Leopards και Abrams, όχι σοβιετικές μηχανές, όπως τώρα, εναντίον μας σε μια πιθανή σύγκρουση. Και το T-90 είναι ασυναγώνιστο εναντίον αυτών, παρόλο που δεν έχει εμπλακεί ποτέ σε συγκρούσεις ακόμα», είπε ο ειδικός.

Ένας άλλος στρατιωτικός ειδικός, ο Vladislav Shurygin, είπε στην Izvestia ότι τα τανκς ήταν ένα από τα κύρια όπλα στο πεδίο της μάχης τελευταία. “Το T-90M είναι ένα πολύ ισχυρό άρμα, που θεωρείται ένα από τα καλύτερα στον κόσμο. Και η Ρωσία χρειάζεται αυτούς που βρίσκονται δυτικά της. Ωστόσο, σε μια σύγκρουση, η Ρωσία θα πολεμήσει επίσης στις νότιες περιοχές της, όπου υπάρχουν στέπες και τα τανκς λειτουργούν καλύτερα εκεί. Η ανάπτυξη νέων στρατιωτικών μονάδων στη Δυτική Στρατιωτική Περιφέρεια είναι απάντηση στη συσσώρευση του ΝΑΤΟ κοντά στα σύνορα της Ρωσίας. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να έχουμε τον ίδιο αριθμό στρατευμάτων με πριν”, κατέληξε.

Το T-90M είναι το τελευταίο άρμα μάχης της Ρωσίας μεταξύ αυτών που βρίσκονται σε λειτουργία. Με βάση τα χαρακτηριστικά του, είναι σχεδόν πανομοιότυπο με το T-14 Armata, «το άρμα του μέλλοντος», όντας ελάχιστα κατώτερο από αυτό όσον αφορά τις οδηγικές του επιδόσεις και την προστασία θωράκισης. Και οι δύο έχουν σχεδόν ίση δύναμη πυρός. Το αναβαθμισμένο T-90M είναι εξοπλισμένο με βελτιωμένο πυροβόλο 2A56M5-01 και ισχυρό κινητήρα ντίζελ. Το μηχάνημα είναι εξοπλισμένο με το αυτόματο σύστημα ελέγχου πυρός Kalina και το τηλεκατευθυνόμενο αντιαεροπορικό πολυβόλο Kord-MT.

Nezavisimaya Gazeta

Λίγες ώρες πριν από τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ για τη σύγκρουση μεταξύ Αρμενίας και Αζερμπαϊτζάν, οι ένοπλες δυνάμεις του Μπακού επανέλαβαν σφοδρό βομβαρδισμό σε κατοικημένες περιοχές της Αρμενίας, χρησιμοποιώντας πυροβολικό και μη επανδρωμένα αεροσκάφη. Χτυπήθηκαν επίσης οχήματα της Ρωσικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ασφαλείας. Ο πρωθυπουργός της Αρμενίας Νικόλ Πασινιάν ζήτησε στρατιωτική βοήθεια από τη Μόσχα και τον Οργανισμό Συνθήκης Συλλογικής Ασφάλειας (CSTO). Μερικές από τις δηλώσεις του δίνουν αφορμή να υποθέσουμε ότι το Ερεβάν είναι έτοιμο να κάνει δυσάρεστες παραχωρήσεις, υπό την προϋπόθεση ότι θα διασφαλιστεί μια διαρκής ειρήνη.

“Εάν τραβήξουν τα στρατεύματά τους εκεί που ήταν τα σοβιετικά σύνορα, θα αναγνωρίσουμε την εδαφική ακεραιότητα του Αζερμπαϊτζάν, διαφορετικά όχι. Και ούτε η ισορροπία δυνάμεων, ούτε οι σύμμαχοι ή ποιος σύμμαχος είναι ισχυρότερος έχει σημασία», τόνισε ο Πασινιάν.

Ωστόσο, σύμφωνα με αρμενικά μέσα ενημέρωσης, το Ερεβάν δεν θα υπογράψει μια «συνθήκη ειρήνης» που θα οδηγούσε σε νέο πόλεμο σε έξι μήνες. «Είμαστε έτοιμοι να υπογράψουμε μια συμφωνία η οποία θα εξασφάλιζε στην Αρμενία μια διαρκή ειρήνη», ανέφεραν τα μέσα ενημέρωσης. Αν και ο Πασινιάν δεν το είπε ξεκάθαρα, μπορεί κανείς να υποθέσει τι εννοούσε. Η ρητορική του για τα σύνορα της σοβιετικής εποχής, η αμοιβαία αναγνώριση της εδαφικής ακεραιότητας και οι αντιδημοφιλείς αποφάσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην παραίτησή του μπορεί να υποδηλώνουν ότι ο Αρμένιος πρωθυπουργός προτείνει στη χώρα του να μην επιμένει πλέον στην ανεξαρτησία του Ναγκόρνο-Καραμπάχ. Σε αντάλλαγμα, ο Πασινιάν θέλει το απαραβίαστο των άλλων περιοχών που ήταν μέρος της αρμενικής δημοκρατίας στη σοβιετική εποχή και τώρα καταπατούνται από το Αζερμπαϊτζάν για να χτιστεί ένας διάδρομος προς τον θύλακα του Ναχιτσεβάν.

Με τη σειρά του, ο ηγέτης του Αζερμπαϊτζάν Ιλχάμ Αλίεφ είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον Εμμανουέλ Μακρόν, τον πρόεδρο της Γαλλίας που ασκεί την προεδρία του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ αυτόν τον μήνα. Ο Αλίεφ έριξε την ευθύνη για την τελευταία κλιμάκωση στην αρμενική ηγεσία, λέγοντας ότι «το Αζερμπαϊτζάν έχει λάβει μέτρα» και κάλεσε τον Γάλλο ομόλογό του να εξετάσει την κατάσταση με αμερόληπτο τρόπο.

Η γειτονική Γεωργία και το Ιράν εξέφρασαν τις ανησυχίες τους και δήλωσαν επίσης ότι είναι έτοιμες να συμβάλουν στην κατάπαυση του πυρός, ενώ η Τεχεράνη προειδοποίησε ότι δεν θα δεχτεί καμία γεωπολιτική αλλαγή στην περιοχή. Ένας άλλος σημαντικός περιφερειακός παράγοντας, η Τουρκία, πήρε το μέρος του Αζερμπαϊτζάν, κατηγορώντας την Αρμενία για την τελευταία σύγκρουση, λέγοντας ότι «είναι ανειλικρινής στη ζήτημα με το Αζερμπαϊτζάν».

Ειδικοί λένε ότι η έξαρση μπορεί να είναι μια προσπάθεια να ανοίξει ένα νέο αντιρωσικό μέτωπο. Εκεί που η Γεωργία απέτυχε με τις πρώην αυτόνομες περιοχές της, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, έχει μεταφερθεί τώρα στη ζώνη σύγκρουσης μεταξύ Αζερμπαϊτζάν και Αρμενίας.

Rossiyskaya Gazeta:

Επί του παρόντος, μόνο η απαγόρευση της ΕΕ για την αγορά ρωσικού άνθρακα και το εμπάργκο των ΗΠΑ στο ρωσικό πετρέλαιο λειτουργούν πλήρως κατά των ρωσικών εξαγωγών υδρογονανθράκων. Ωστόσο, και οι δύο περιορισμοί είναι τοπικοί και δεν έχουν επηρεάσει ακόμη σοβαρά την παγκόσμια αγορά. Από τις 5 Δεκεμβρίου θα τεθεί σε ισχύ το εμπάργκο της ΕΕ στη ρωσική θαλάσσια προμήθεια πετρελαίου και από τις 5 Φεβρουαρίου θα επιβληθεί παρόμοια απαγόρευση εισαγωγής ρωσικών πετρελαιοειδών. Ακριβώς αυτά τα μέτρα θα μπορούσαν να βυθίσουν την παγκόσμια αγορά ενέργειας σε πλήρη κρίση, ειδικά εάν η Ρωσία μηδενίσει τη ροή φυσικού αερίου προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο διευθυντής του Ταμείου Εθνικής Ενεργειακής Ασφάλειας Κονσταντίν Σιμόνοφ δήλωσε στη Rossiyskaya Gazeta ότι η Ευρώπη δεν θα μείνει χωρίς πετρέλαιο. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει προθεσμία μέχρι τον Δεκέμβριο για να ετοιμαστεί για το εμπάργκο πετρελαίου. Χωρίς αύξηση της παγκόσμιας παραγωγής πετρελαίου, η ΕΕ θα μπορούσε να αγοράσει περισσότερο αργό από τη Μέση Ανατολή, αγοράζοντας το από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Αντίθετα, το ρωσικό πετρέλαιο θα ανακατευθυνθεί προς τα ανατολικά και τα logistics θα άλλαζαν εντελώς, γεγονός που θα έκανε τα καύσιμα πιο ακριβά, αλλά δεν θα προκαλούσε ακόμη έλλειμμα.

Η Ρωσία που εξάγει περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια πετρελαιοειδών ημερησίως στην Ευρώπη δεν θα έμενε ανεπηρέαστη. Σύμφωνα με εκτίμηση του Κέντρου Ενεργειακής Ανάπτυξης της Ρωσίας, τουλάχιστον το ήμισυ του όγκου θα ανακατευθυνόταν σε άλλες αγορές, αλλά η απορροφητικότητα θα ήταν ατελής, γεγονός που θα οδηγούσε σε μείωση της παραγωγής.

Το φυσικό αέριο είναι το σημείο όπου η Ρωσία είναι σε ισχυρή θέση. Σε αντίθεση με το πετρέλαιο, η χώρα δεν θα ήταν σε θέση να ανακατευθύνει τις εξαγωγές φυσικού αερίου της προς τα ανατολικά, ενώ ακόμη και μια πλήρης διακοπή των εξαγωγών φυσικού αερίου προς την Ευρώπη δεν θα ήταν μοιραία για τη Ρωσία, διαβεβαίωσε ο Simonov. Φυσικά, η Ρωσία χάνει χρήματα και μερίδιο αγοράς, αλλά όχι σε βαθμό που θα έκανε μεγάλη ζημιά στην οικονομία της χώρας, ενώ η ευρωπαϊκή οικονομία, συγκεκριμένα η χαλυβουργία και η χημική βιομηχανία της, απλώς θα καταστρεφόταν όταν οι τιμές του φυσικού αερίου εκτιναχθούν στα ύψη.

Σύμφωνα με τον Simonov, δεν υπάρχουν δωρεάν όγκοι φυσικού αερίου για την Ευρώπη στην αγορά. Η ήπειρος δεν θα παγώσει αυτόν τον χειμώνα, γιατί είναι αρκετά πλούσια για να το αποφύγει αυτό, αλλά η ΕΕ θα το πλήρωνε. Θα έπρεπε επίσης να ανταγωνιστεί την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού για το φυσικό αέριο, γεγονός που θα ωθούσε τις τιμές ακόμη υψηλότερα. Εν τω μεταξύ, η Ρωσία έχει καταστήσει σαφές στην ΕΕ ότι θα πρέπει είτε να επανεξετάσει τις αντιρωσικές κυρώσεις της είτε να ξεκινήσει το Nord Stream 2. Ωστόσο, η Δύση δεν υποχωρεί και η μάχη των νεύρων συνεχίζεται, κατέληξε ο Simonov.

Vedomosti

Σύμφωνα με τις τελευταίες προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα μέλη της ΕΕ θα πρέπει να επιδιώξουν τη μείωση της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά τουλάχιστον 10% έως το τέλος Μαρτίου 2023 ενώ η κατανάλωση ενέργειας θα πρέπει να μειωθεί τουλάχιστον κατά 5% κατά τις ώρες αιχμής.

Ωστόσο, δεν θα επιβληθεί ανώτατο όριο τιμής για το φυσικό αέριο στην ΕΕ. Η EC πρότεινε επίσης να αναγκαστούν οι εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου να μοιράζονται τα πλεονάζοντα κέρδη για να ανακατευθύνουν τα κεφάλαια σε βιομηχανίες έντασης ενέργειας και ευάλωτα νοικοκυριά. Η πρόεδρος της EC Ursula von der Leyen είπε ότι αυτό θα μπορούσε να επιτρέψει στην ΕΕ να συγκεντρώσει περισσότερα από 140 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι τελευταίες προτάσεις φαίνονται πιο βιώσιμες στον Alexey Grivach, Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή του Ταμείου Εθνικής Ενεργειακής Ασφάλειας. Για παράδειγμα, θα ήταν δύσκολο να εφαρμοστεί μια υποχρεωτική μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας.

Ο περιορισμός της κατανάλωσης φυσικού αερίου είναι το μόνο μέτρο μεταξύ των προτάσεων της EC που θα μπορούσε να μετριάσει την ενεργειακή κρίση για την ΕΕ, τουλάχιστον εν μέρει, δήλωσε ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του Εθνικού Ινστιτούτου Ενέργειας Alexander Frolov. Σύμφωνα με τον ίδιο, η εξοικονόμηση ακόμη και 1,2 δισ. κυβικών μέτρων θα μπορούσε να είναι δυνατή. Η ΕΕ μείωσε ήδη την κατανάλωση φυσικού αερίου κατά 10,5% τους πρώτους οκτώ μήνες του 2022, ενώ η πρόταση της περιλαμβάνει ήδη τη μειωμένη κατανάλωση φυσικού αερίου, επομένως το μέτρο δεν θα βοηθήσει στη ριζική βελτίωση της κατάστασης.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ENTSOG και του Vedomosti, η Ρωσία εξάγει σήμερα περίπου 80 εκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου την ημέρα στην ΕΕ. Στις 15 Σεπτεμβρίου 2021, ο όγκος ανερχόταν σε 421,7 εκατομμύρια κυβικά μέτρα, σύμφωνα με την Gazprom.

Rossiyskaya Gazeta

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες MAN και Scania εγκαταλείπουν τη Ρωσία. Τα περιουσιακά τους στοιχεία αναμένεται να πωληθούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει έγκριση από τα εποπτικά συμβούλια τόσο της Traton όσο και της Volkswagen και των ρυθμιστικών αρχών της Ρωσίας.

Και οι δύο εταιρείες είδαν μια βουτιά στις πωλήσεις αυτοκινήτων τους στη Ρωσία φέτος. Το πρακτορείο Autostat είπε ότι τον Ιανουάριο-Αύγουστο του 2022, το μερίδιο αγοράς της Scania συρρικνώθηκε κατά 78% σε σχέση με ένα χρόνο πριν και αυτό της MAN έπεσε κατά 77%.

Δεδομένου ότι τα περιουσιακά στοιχεία της Scania και της MAN θα πωληθούν σε Ρώσους εταίρους, η Ρωσία δεν θα αντιμετωπίσει σοβαρότερο έλλειμμα στα επαγγελματικά οχήματα, δήλωσε στην εφημερίδα ο ανεξάρτητος εμπειρογνώμονας, Alexey Tuzov. Επιπλέον, δεν μπήκαν στη μαύρη λίστα όλα τα φορτηγά που κατασκευάζονται από τη Scania και τη MAN και οι παραδόσεις ορισμένων ανατρεπόμενων φορτηγών θα μπορούσαν να συνεχιστούν χωρίς περιορισμούς, είπε.

Η αποχώρηση ευρωπαϊκών εμπορικών σημάτων από τη ρωσική αγορά φορτηγών θα ωφελήσει άλλους παράγοντες της αγοράς, κυρίως Κινέζους παραγωγούς, δήλωσε ο Ντμίτρι Ζαβιάλοφ, Επίκουρος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πλεχάνοφ, στη Rossiyskaya Gazeta. Η KAMAZ, η οποία αντιπροσώπευε το ένα τρίτο της ρωσικής αγοράς, αύξησε το μερίδιό της σε περίπου 40% σε διάστημα επτά μηνών. Ωστόσο, δύσκολα θα έκανε μεγαλύτερη άνοιγμα, καθώς η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε εξαρτήματα ξένης κατασκευής για την παραγωγή των φορτηγών της γενιάς Κ4 και Κ5, είπε ο Zavyalov.

Πληροφορίες από tass.com

Ετικέτες:

Δείτε ακόμα...