Ρωσικός Τύπος: Η Συμφωνία της Κωνσταντινούπολης προσφέρει βοήθεια στο ρωσικό φυσικό αέριο – Η Gazprom αμφισβητεί την καναδική συντήρηση για τον στρόβιλο Nord Stream

Nezavisimaya Gazeta

Η Μόσχα ελπίζει στη βοήθεια του ΟΗΕ για την άρση των κυρώσεων που εμπόδισαν την εξαγωγή ρωσικών σιτηρών, δήλωσε την Κυριακή ο υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ. Αρκετοί ξένοι οικονομολόγοι θεώρησαν επίσης ότι μετά τη συμφωνία της Κωνσταντινούπολης για τις εξαγωγές ουκρανικών σιτηρών οι αντιρωσικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν από τη Δύση θα αρθούν. Σύμφωνα με ειδικούς που συμμετείχαν σε δημοσκόπηση της εφημερίδας, η διευθέτηση με την Ουκρανία με τη μεσολάβηση του ΟΗΕ στην Τουρκία ακολουθεί μια πορεία χαλάρωσης των περιορισμών και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίλυση άλλων ζητημάτων, που σχετίζονται, για παράδειγμα, με τις προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου.

Οι συνομιλίες στην Κωνσταντινούπολη ήταν επιτυχείς για τη Μόσχα, καθώς το ίδιο το γεγονός της επίτευξης συμφωνίας εκεί διαψεύδει τον ισχυρισμό της πλήρους απομόνωσης της Ρωσίας, λέει ο πολιτικός επιστήμονας Αντρέι Σουζντάλτσεφ. “Αυτή είναι επίσης μια μεγάλη επιτυχία για την Τουρκία που διεξήγαγε τις διαπραγματεύσεις για τη Βεστφαλία – χωριστά με την Ουκρανία και με τη Ρωσία”, σημείωσε.

Ο ειδικός πιστεύει ότι η Ρωσία θα ήθελε μεγαλύτερη πρόοδο σε αυτές τις συνομιλίες. “Θέλαμε μια συμφωνία πακέτου, αλλά ως αποτέλεσμα πήραμε μια συμφωνία με τον ΟΗΕ για την άρση των κυρώσεων κατά των σιτηρών και των λιπασμάτων μας. Ουσιαστικά, αυτό είναι ένα αίτημα για τις ΗΠΑ και τη Δύση μέσω του ΟΗΕ. Δεν γνωρίζουμε ακόμη αν άρουν τις κυρώσεις σε ασφαλιστικές εταιρείες και εταιρείες υποδομής που εμπλέκονται στην εξαγωγή των σιτηρών μας», εξήγησε.

Η συμφωνία της Κωνσταντινούπολης βρίσκεται σε τροχιά για τη σταδιακή άρση των κυρώσεων. “Η ένταση των περιορισμών μειώνεται, καθώς ο χρυσός συμπεριλήφθηκε στο έβδομο πακέτο της ΕΕ, αλλά το φυσικό αέριο όχι. Οι αντίπαλοι συνειδητοποιούν πιο ξεκάθαρα ότι είναι αδύνατο να αποκλειστεί εντελώς η Ρωσία από την παγκόσμια οικονομία. Η εμπειρία της συνεργασίας της Κωνσταντινούπολης με τη συμμετοχή της Ουκρανίας και του ΟΗΕ ακόμη και αν συνεχιστεί η ειδική στρατιωτική επιχείρηση μπορεί να είναι χρήσιμη για την επίλυση άλλων ζητημάτων. Για παράδειγμα, μπορεί να αναμένεται ότι η ίδια μορφή θα χρησιμοποιηθεί για να συζητηθεί το θέμα της διέλευσης του φυσικού μας αερίου μέσω του ουκρανικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου”.

Izvestia

Το εθνικό νόμισμα της Ρωσίας θα αποδυναμωθεί στα 70,1 ρούβλια ανά δολάριο, σύμφωνα με τους αναλυτές μεγάλων τραπεζών που συμμετείχαν σε έρευνα της Izvestia. Η μείωση του επιτοκίου θα διευκολυνθεί από τις αγορές νομισμάτων από φιλικές χώρες που σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών, τη σταθεροποίηση της κατάστασης με τις εισαγωγές και την εξασθενημένη παγκόσμια ζήτηση πρώτων υλών. Οι αναλυτές δεν απέκλεισαν ότι το ρούβλι θα επηρεαστεί από παρεμβάσεις των αρχών – ένα δολάριο αξίας 70-80 ρούβλια είναι κερδοφόρο για τον προϋπολογισμό. Η Κεντρική Τράπεζα υπολόγισε ότι οι Ρώσοι έχουν περίπου 85 δις δολάρια σε μετρητά και υποσχέθηκε ότι αυτά τα χρήματα θα κυκλοφορούσαν στο εσωτερικό.

Ο επικεφαλής αναλυτής της PSB Denis Popov έχει την υψηλότερη πρόβλεψη. Σύμφωνα με τον ίδιο, η ισοτιμία του ρουβλίου μπορεί να πέσει στα 77 ανά δολάριο. Αυτό θα επηρεαστεί από τα μειωμένα εισοδήματα από τις εξαγωγές λόγω των εισαγωγών που ανακτήθηκαν καθώς και από την εισαγωγή ενός νέου δημοσιονομικού κανόνα όπου το Υπουργείο Οικονομικών θα αγοράζει φιλικό ξένο νόμισμα για τα αποθέματά του, γεγονός που θα επηρεάσει την ισοτιμία του δολαρίου.

Ο αναλυτής της τράπεζας Home Credit Stanislav Duzhinsky συμφωνεί, λέγοντας ότι η μειωμένη ισοτιμία του ρουβλίου θα διευκολυνθεί από την αύξηση των συναλλαγών με φιλικά νομίσματα, κυρίως με το γουάν της Κίνας. Στο εγγύς μέλλον, το ρούβλι θα παραμείνει ισχυρό, αλλά θα πέσει στα 65-75 ανά δολάριο μέχρι το τέλος του έτους, πιστεύει ο ειδικός.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής αναλυτή της Sovcombank Mikhail Vasilyev, το μειωμένο επιτόκιο του ρουβλίου θα επηρεαστεί από πέντε παράγοντες: αυξημένη ζήτηση για ξένο νόμισμα λόγω των ανακτημένων εισαγωγών, νέος κανόνας του προϋπολογισμού με αγορές φιλικών νομισμάτων, μειωμένες τιμές πετρελαίου και φυσικού αερίου λόγω της παγκόσμιας ύφεσης, μείωση του όγκου των ρωσικών εξαγωγών λόγω των κυρώσεων και των λεκτικών παρεμβάσεων των αρχών. Σύμφωνα με τον ίδιο, όλοι αυτοί οι παράγοντες θα αποδυναμώσουν το ρούβλι στα 65 ανά δολάριο ΗΠΑ.

Kommersant

Σύμφωνα με την εφημερίδα, στις 24 Ιουλίου, η Siemens Energy μεταβίβασε την άδεια εξαγωγής του Καναδά στην Gazprom, η οποία καθιστά δυνατή την επισκευή και τη μεταφορά του πολυαναμενόμενου αεριοστρόβιλου για το Nord Stream. Τώρα, για να φέρει η Siemens τους στρόβιλους στη Ρωσία, η Gazprom πρέπει να αλλάξει τον μηχανισμό της παράδοσής της από το Μόντρεαλ. Λόγω καθυστερήσεων με τη γραφειοκρατία, η τουρμπίνα έχει ήδη χάσει το πλοίο της 23ης Ιουλίου από τη Γερμανία στο Ελσίνκι. Εάν τα μέρη συμφωνήσουν, η συσκευή ενδέχεται να μεταφερθεί σε λίγες ημέρες. Ωστόσο, πηγές της Kommersant αμφιβάλλουν ότι η παράδοση του στροβίλου θα αυξήσει τους όγκους μέσω του Nord Stream, καθώς αρκετές άλλες μονάδες απαιτούν συντήρηση.

Θεωρητικά, μπορούν να σταλούν για επισκευές ανά πάσα στιγμή, σύμφωνα με τις πηγές, αλλά η Gazprom δεν έχει ακόμη συμφωνήσει. Οι πηγές αναφέρουν ότι η συντήρηση μιας τουρμπίνας διαρκεί περίπου τρεις μήνες.

Το Βερολίνο δεν πιστεύει ότι η απουσία του στροβίλου μείωσε τις προμήθειες μέσω του Nord Stream και συνέχισε να κατηγορεί τη Μόσχα ότι χρησιμοποιεί για πολιτικούς λόγους τις παραδόσεις φυσικού αερίου. Με τη σειρά της, η Gazprom δήλωσε ότι υπήρχαν σημαντικοί πιθανοί κίνδυνοι εάν δεν τηρούνταν όλες οι καθιερωμένες διαδικασίες που σχετίζονται με την επιστροφή του στροβίλου. Η εταιρεία τόνισε ότι «οι τρέχοντες όροι της σύμβασης δεν προβλέπουν πρόσθετες υποχρεώσεις της ρωσικής πλευράς για την επιστροφή του κινητήρα», χωρίς να εξηγήσει ποιες ήταν αυτές οι υποχρεώσεις.

Izvestia

Η πιθανότητα εξόδου της Μολδαβίας από τη συμφωνία του 1992 που αποτέλεσε το θεμέλιο για μια ειρηνευτική συμφωνία για τον τερματισμό της ένοπλης σύγκρουσης στον Δνείστερο είναι πολύ πραγματική στις μέρες μας, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών της Υπερδνειστερίας Vitaly Ignatiev σε συνέντευξή του στην Izvestia. Εξήγησε γιατί η Υπερδνειστερία θεωρεί τη Μολδαβία πρακτικά ως μια άλλη Ρουμανία και το επίσημα ουδέτερο καθεστώς της ως μυθοπλασία, εκτός από το να εξετάζει εάν οι τοπικές αρχές θα κάνουν κινήσεις προς την ένταξη στη Ρωσία.

“Η ένωση της Μολδαβίας με τη Ρουμανία ή η προσπάθεια να γίνει μέλος της ΕΕ είναι η κυρίαρχη απόφαση της γειτονικής χώρας. Αφήστε τον πληθυσμό και την ηγεσία της Μολδαβίας να αποφασίσουν μόνοι τους πώς θέλουν να ζήσουν. Αυτή είναι η επιλογή τους. Και σεβόμαστε την επιλογή της Μολδαβίας, αλλά είναι επίσης απαραίτητο να σεβόμαστε την επιλογή του λαού της Υπερδνειστερίας. Η ηγεσία της Μολδαβίας δεν έχει ηθικά ή πολιτικά και νομικά δικαιώματα να υποστηρίξει την ταυτότητά της και την επιλογή της στην Υπερδνειστερία. Έχουμε την αντίθετη ταυτότητα και μια διαφορετική πορεία γεωπολιτικής ανάπτυξης και μια διαφορετική πεπρωμένο», είπε ο ΥπΕξ.

«Πιθανότατα θα έπρεπε να ρωτήσει κανείς τους Υπερδνειστερούς τι θα ήθελαν ιδανικά. Μπορώ να πω ότι το ιδανικό μέλλον για την Υπερδνειστερία είναι όταν διασφαλίζεται η ειρήνη, διασφαλίζονται τα δικαιώματα και οι ελευθερίες του πολυεθνικού μας πληθυσμού και αφαιρούνται τα εμπόδια στην ανάπτυξη της δημοκρατίας», κατέληξε.

Vedomosti

Το κλείσιμο 11 αεροδρομίων στη νότια Ρωσία θα οδηγήσει τις αεροπορικές εταιρείες να χάσουν 19,1 εκατομμύρια επιβάτες το 2022, σύμφωνα με την αξιολόγηση του Υπουργείου Μεταφορών.

Από την έναρξη της ειδικής επιχείρησης της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών περιόρισε τις πτήσεις σε 11 αεροδρόμια στο νότο της Ρωσίας για λόγους ασφαλείας. Τα αεροδρόμια Anapa, Belgorod, Bryansk, Voronezh, Gelendzhik, Krasnodar, Kursk, Lipetsk, Rostov-on-Don, Simferopol και Elista έκλεισαν. Το κλείσιμο έχει παραταθεί αρκετές φορές, προς το παρόν ισχύει μέχρι τις 30 Ιουλίου. Ως αποτέλεσμα, η μεταφορά προς τα θέρετρα της Μαύρης Θάλασσας έχει γίνει πολύπλοκη αφού μόνο το αεροδρόμιο του Σότσι στο Adler είναι προσβάσιμο.

Ο Fyodor Borisov, ειδικός στην Ανώτατη Σχολή Οικονομικών Επιστημών, συμφωνεί με την εκτίμηση του υπουργείου λέγοντας ότι είναι «δύσκολο έργο» να καλυφθεί το ένα πέμπτο της συνολικής ροής επιβατών. Ο αρχισυντάκτης της ιστοσελίδας Avia.ru Roman Gusarov πρόσθεσε ότι οι αερομεταφορείς υφίστανται σοβαρές απώλειες λόγω των κλειστών αεροδρομίων. «Οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να αντισταθμίσουν τις απώλειές τους με εκπτώσεις και άλλα ελκυστικά δρομολόγια», εξηγεί ο Μπορίσοφ. Ο Gusarov λέει ότι οι επιβάτες δεν θα εξαφανιστούν, αφού κάποιοι από αυτούς θα επιλέξουν άλλους προορισμούς ενώ άλλοι θα φτάσουν στις νότιες τοποθεσίες της Ρωσίας χρησιμοποιώντας χερσαία μέσα. Σύμφωνα με τον ίδιο, η διασφάλιση της ζήτησης για ανοιχτά δρομολόγια είναι το πιο σημαντικό ζήτημα για την αεροπορική βιομηχανία στις μέρες μας.

Πληροφορίες από tass.com

Ετικέτες:

Δείτε ακόμα...