Σκόπελος: Συνάντηση του ΚΚΕ με τον Ναυτικό Ιστιοπλοϊκό Κολυμβητικό Όμιλο για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει

Ιστιοπλοϊκά σκάφη
Ιστιοπλοϊκά σκάφη / Πηγή: Eurokinissi

Συνάντηση με το ΔΣ του Ναυτικού Ιστιοπλοϊκού Κολυμβητικού Ομίλου Σκοπέλου (ΝΙΚΟΣ) είχε αντιπροσωπεία της ΚΟΒ Σκοπέλου του ΚΚΕ, αποτελούμενη από τον γραμματέα της Γιώργο Γούλα και από τον δημοτικό σύμβουλο της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Βασίλη Ρόδιο, με αφορμή την Ερώτηση του Κόμματος στη Βουλή για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ναυταθλητικά σωματεία όσον αφορά στους χώρους που χρησιμοποιούν.

Τονίζεται πως η «Λαϊκή Συσπείρωση» έχει αιτηθεί να συζητηθούν τα προβλήματα ως προ ημερήσιας διάταξης στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, παρουσία εκπροσώπου του Ομίλου!

Με βάση τις Ομοσπονδίες του ναυταθλητισμού, η συντριπτική πλειοψηφία των ομίλων δεν έχουν δικές τους εγκαταστάσεις και υποδομές προκειμένου να καλύψουν τόσο τις ανάγκες που προκύπτουν από την καθημερινή λειτουργία των τμημάτων τους και των Εθνικών Ομάδων, όσο και τις ανάγκες αποθήκευσης και προστασίας του εξοπλισμού και των σκαφών που χρησιμοποιούν για την προπόνηση και προετοιμασία των αθλητών τους. Σε αυτούς τους ομίλους έχουν παραχωρηθεί χώροι ελλιμενισμού και χερσαίων εγκαταστάσεων (μαρίνες, πλωτές προβλήτες κ.λπ.) και μέχρι σήμερα λειτουργούν επιτελώντας ένα σημαντικό έργο. Οι συμβάσεις παραχώρησης ποικίλλουν. Σε κάποιες αναφέρονται οι δήμοι, σε άλλες η Κτηματική Υπηρεσία, το Λιμενικό Ταμείο, η ΕΤΑΔ κ.ο.κ.

Το τελευταίο διάστημα πυκνώνουν οι σχεδιασμοί που στον πυρήνα τους βρίσκεται η τουριστική και εμπορική αξιοποίηση αυτών των υποδομών, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι ναυταθλητικοί όμιλοι να κινδυνεύουν να διωχθούν από τις εστίες τους ή στην καλύτερη περίπτωση να χρειαστεί να πληρώσουν ένα δυσβάσταχτο κόστος προκειμένου να παραμείνουν, αφού η αλλαγή περιβάλλοντος δεν είναι καθόλου εύκολη όταν πρόκειται για ναυταθλητικούς ομίλους και παραθαλάσσιες υποδομές.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι όπου τελειώνουν οι συμβάσεις παραχώρησης, για την ανανέωσή τους ζητούνται υπέρογκα ποσά, που ξεπερνούν τις δυνατότητες των συλλόγων και τελικά καταλογίζονται πρόστιμα σε όσους δεν μπορούν να ανταποκριθούν. Αν προσθέσει κανείς και τα προβλήματα που δημιούργησε η περίοδος της πανδημίας, τότε το πρόβλημα γιγαντώνεται. Οι σύλλογοι ουσιαστικά εκδιώκονται από τις εστίες τους.

Όπως αναφέρει η «Λαϊκή Συσπείρωση», «το πρόβλημα δεν είναι καινούργιο. Έχει αναδειχθεί εδώ και χρόνια, με όλες τις κυβερνήσεις. Οι ομοσπονδίες ζητούν νομοθετική ρύθμιση που να λύνει συνολικά και οριστικά το πρόβλημα. Ρύθμιση που να δίνει οριστική λύση στο να παραμείνουν τα ναυταθλητικά σωματεία στις εστίες τους, χωρίς να απειλούνται με πρόστιμα και υπέρογκα ενοίκια. Να παραμείνουν δίπλα στη θάλασσα, μαζί με τις εγκαταστάσεις και τις υποδομές που χρειάζονται για τη λειτουργία τους, την προστασία και την αποθήκευση του εξοπλισμού τους».

Τονίζει ακόμα πως στην ίδια ρότα με τις κυβερνήσεις του κεφαλαίου κινούνται η δημοτική αρχή και το Λιμενικό Ταμείο, προσθέτοντας ότι «ανάλογη στάση με την κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά και τις προηγούμενες, τηρεί η δημοτική αρχή Σκοπέλου, η οποία, διά της διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου, έχει κάνει έξωση από τις εγκαταστάσεις του στο λιμάνι στον ΝΙΚΟΣ, σωματείο-μέλος της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας, με αξιόλογη κοινωνική προσφορά και αναγνωρισμένη δράση σε πολλούς τομείς, όπως στη διοργάνωση πανελλαδικής εμβέλειας αγώνων».

Ενώ συμπληρώνει πως είναι κορυφαία η συμβολή του «στην καλλιέργεια του ναυταθλητισμού στη νεολαία μας, καθώς είναι ο μοναδικός σκοπελίτικος σύλλογος που με τα εκπαιδευτικά του σκάφη έφερε σε επαφή με τα αθλήματα της θάλασσας δεκάδες παιδιά, προσπάθεια που θα μπορούσε να καρποφορήσει ακόμη περισσότερο εάν υπήρχε η κρατική στήριξη και  βοήθεια από τον δήμο. Αντί αυτού, οι κ. Περίσσης και Ξηντάρης, με πρόσχημα έργα που έγιναν στο λιμάνι ανάγκασαν τον Όμιλο να ξεσπιτωθεί, με αποτέλεσμα να αδυνατεί να συνεχίσει το πολύτιμο έργο του, να στερείται της όποιας κρατικής χρηματοδότησης και να απαξιώνεται ο εξοπλισμός του (σκάφη “Λέιζερ” και “Όπτιμιστ”), ενώ η πρόταση για προσωρινή μεταφορά των εγκαταστάσεων του Ομίλου δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες του και εγκυμονεί κινδύνους για επιβολή προστίμων από την Κτηματική Υπηρεσία. Ο χώρος των εγκαταστάσεων του ΝΙΚΟΣ, που περιλαμβάνεται στο “μάστερ πλαν”, καταλαμβάνεται  πλέον από παρκαρισμένα επαγγελματικά οχήματα, παραδίνεται δηλαδή στην επιχειρηματική δράση, κατεύθυνση εκπορευόμενη από την κυβέρνηση, την ΕΤΑΔ ΑΕ και υλοποιεί κατά γράμμα η δημοτική αρχή».   

«Ενδεικτικό της περιφρονητικής στάσης που τηρεί απέναντι στον ΝΙΚΟΣ και τις ανάγκες της σκοπελίτικης νεολαίας για ναυταθλητισμό είναι και το γεγονός ότι εδώ και είκοσι (20) μήνες (!) ο Όμιλος έχει καταθέσει αίτηση συζήτησης του θέματος προς το Δημοτικό Συμβούλιο, η οποία ακόμη …έρχεται», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ετικέτες:

Δείτε ακόμα...