Συνάντηση αντιπροσωπείας του ΚΚΕ με το ΔΣ του Συλλόγου Υπαλλήλων Πληροφοριών Πτήσεων (AFISO)

Αντιπροσωπεία του ΚΚΕ αποτελούμενη από τον Μανώλη Συντυχάκη, βουλευτή Ηρακλείου του ΚΚΕ και τον Μανώλη Μυλωνά, στέλεχος του ΚΚΕ και μέλος του ΔΣ του Σωματείου Εργαζομένων στη «Swissport» στο αεροδρόμιο της Αθήνας, συναντήθηκε στα γραφεία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ στη Βουλή, με αντιπροσωπεία του Συλλόγου Υπαλλήλων Πληροφοριών Πτήσεων (AFISO), αποτελούμενη από τον Πρόεδρο του Συλλόγου Γιώργο Κωνσταντινάκη και την Γενική Γραμματέα Μαρία Σταματοπούλου.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε:

Πρώτον, στην προετοιμασία της 24ωρης πανελλαδικής πανεργατικής απεργίας στις 28 Φλεβάρη, στην οποία οι εργαζόμενοι στους Πύργους Παροχής Πληροφοριών Πτήσεων Αεροδρομίου στα μικρότερα αεροδρόμια της χώρας συμμετέχουν δυναμικά, με κύριο σύνθημα «Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας», «Καμία συγκάλυψη για το έγκλημα στα Τέμπη», «Να αποδοθούν οι πολιτικές και ποινικές ευθύνες».

Μάλιστα, όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, «εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι παρόλο το εθνικό τραύμα που έχει προκαλέσει το δυστύχημα των Τεμπών, εν τούτοις δε διστάζουν να υποβαθμίζουν την ασφάλεια των πτήσεων, τοποθετώντας την σε δεύτερη μοίρα». Για αυτό στη συνάντηση οι εκπρόσωποι του Συλλόγου εξέφρασαν τις ανησυχίες για τα κενά ασφάλειας των πτήσεων, ως αποτέλεσμα υποστελέχωσης της υπηρεσίας. Αφορά ελλείψεις προσωπικού που, μεταξύ άλλων, παρατηρούνται κυρίως σε 15 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, στον κλάδο των τηλεπικοινωνιακών υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, την εντατικοποίηση και φέρνουν κινδύνους ενός παρόμοιου περιστατικού τύπου «Τεμπών».

Σε αυτά τα αεροδρόμια η εξυπηρέτηση των πτήσεων, η διαχείριση της αεροπορικής κίνησης και η στελέχωση των πύργων ελέγχου γίνονται αποκλειστικά από υπαλλήλους της AFISO. Σε ορισμένα από τα 15 αεροδρόμια δεν υπηρετεί κανείς υπάλληλος σε μόνιμη βάση (!), όπως στο Καστελόριζο και σε κάποια υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος, ενώ χρειάζονται περισσότεροι. Τα κενά λοιπόν καλύπτονται με μετακινήσεις προσωπικού από το ένα αεροδρόμιο στο άλλο, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό.

Δεύτερον, στην αντίθεση του κλάδου στις επερχόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και της Διοίκησης της ΥΠΑ, οι οποίες θα δημιουργήσουν περαιτέρω προβλήματα ασφάλειας αντί να τα λύνουν. Αφορούν την αλλαγή του ΠΔ 304/1996 που θα προβλέπει τη μείωση των ημερών εκπαίδευσης στην Οργανική Μονάδα AFIS (Πύργο Αεροδρομίου),με σκοπό να καλύψουν τα σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης, καθώς και τη μετατροπή του μηνιαίου επιδόματος του Eurocontrol της Υπηρεσίας AFIS σε «κίνητρο», με πρόσχημα την κάλυψη προβλημάτων στελέχωσης των αεροδρομίων AFIS, εκβιάζοντας εργαζόμενους με μέσο όρο ηλικίας 60+ σε μετακινήσεις για να καλύψουν μέρος της «χασούρας» από το μειωμένο εισόδημα, σε συνάρτηση με τη μείωση των ημερών εκπαίδευσης.

Η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ εξέφρασε τη στήριξή της στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων και την πλήρη αντίθεσή της στην πολιτική της ΕΕ για τον «Ευρωπαϊκό Ουρανό» και στο EUROCONTROL, σε αντίθεση με τα υπόλοιπα κόμματα που είναι υπέρμαχοι της απελευθέρωσης των αερομεταφορών, με κεντρικό πυρήνα τους «Ανοιχτούς Ουρανούς». Εξέφρασε ακόμα την υποστήριξη στον αγώνα των εργαζομένων ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις των αεροδρομίων και της αεροναυτιλίας και τη διάλυση της ΥΠΑ, για την αύξηση της χρηματοδότησης για τις ανάγκες των αεροδρομίων (μικρών και μεγάλων) και του μόνιμου προσωπικού, για την εξασφάλιση της δουλειάς και των δικαιωμάτων των εργαζομένων συνολικά.

Η θέση του ΚΚΕ είναι ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας πρέπει να είναι ενιαία, να είναι δημόσια, με όλα τα αεροδρόμια κρατικά συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου των Σπάτων και της αεροναυτιλίας και φυσικά να είναι ενταγμένη σε έναν ενιαίο φορέα αερομεταφορών που να ικανοποιεί λαϊκές ανάγκες.

Ετικέτες: ,

Δείτε ακόμα...