«Το υπερΝΑΤΟικό αεροπορικό κέντρο εκπαίδευσης, με τις υπογραφές ΣΥΡΙΖΑ – ΝΔ, ανεβάζει τους κινδύνους για τον λαό της περιοχής»

120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αεροπορίας (ΠΕΑ) - 364MEA Αεροδρόμιο Καλαμάτας
Φώτο Αρχείου / 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αεροπορίας (ΠΕΑ) – 364MEA Αεροδρόμιο Καλαμάτας / Πηγή: Eurokinissi

Το Alt.gr αναδημοσιεύει τη συνέντευξη που παραχώρησε στον «Ριζοσπάστη» ο Νίκος Κουτουμάνος, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και Γραμματέα της Επιτροπής Περιοχής Πελοποννήσου, σχετικά με τον πόλεμο στην Ουκρανία, καθώς και για τα προβλήματα των στρατευμένων, των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας. Η συνέντευξη έχει ως εξής:

Έχουν συμπληρωθεί 52 μέρες από την έναρξη της ιμπεριαλιστικής εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία. Πώς σχολιάζετε την κατάσταση;

– Η ιμπεριαλιστική εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία με τις 52 μέρες πολεμικών επιχειρήσεων έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους με μεγάλες καταστροφές σε υποδομές, σε πολλές πόλεις της Ουκρανίας, με νεκρούς και από τις δύο πλευρές και εκατομμύρια πρόσφυγες. Ο,τι οικοδομήθηκε την περίοδο του σοσιαλισμού στην Ουκρανία, γκρεμίζεται με ολέθριες συνέπειες για τον ουκρανικό λαό. Είναι αυτός που για μια δεκαετία έχει δεχτεί τις συνέπειες από τους ανταγωνισμούς των ιμπεριαλιστών για το μοίρασμα των αγορών, από τη μια, με τις ΗΠΑ, το ΝΑΤΟ και την ΕΕ και, από την άλλη, με την καπιταλιστική Ρωσική Ομοσπονδία, για να ενισχύσει τον δικό της ιμπεριαλιστικό συνασπισμό και να προωθήσει τα δικά της εκμεταλλευτικά σχέδια σε βάρος του λαού της Ουκρανίας και άλλων λαών.

Ο ιμπεριαλιστικός πόλεμος που συνεχίζεται στην Ουκρανία είναι ένας ακόμα κρίκος στην αλυσίδα των πολέμων και των ανταγωνισμών. Δεν ξεχνάμε τους πολέμους στη Γιουγκοσλαβία από το 1990 και τη ΝΑΤΟική επέμβαση το 1999 με τη διάλυσή της, καθώς και τις επεμβάσεις και τους πολέμους σε Ιράκ, Συρία, Λιβύη, Αφγανιστάν, Γρενάδα, την κατοχή από το κράτος – δολοφόνο Ισραήλ στην Παλαιστίνη.

– Η 124η Πτέρυγα Βασικής Εκπαίδευσης (ΠΒΕ) είναι το Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων της Πολεμικής Αεροπορίας. Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νεοσύλλεκτοι κατά την παραμονή τους στην 124η ΠΒΕ;

– Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νεοσύλλεκτοι σμηνίτες στην 124η ΠΒΕ, έχουν να κάνουν κυρίως με την πολιτική υποχρηματοδότησης. Το πρόβλημα ξεκινάει πριν καν παρουσιαστεί ο νεοσύλλεκτος, αφού πρέπει να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη για να αγοράσει τα απαραίτητα για τη θητεία του, ενώ ο τρόπος που θα μεταβεί στο στρατόπεδο κατάταξης δεν είναι εξασφαλισμένος. Σκεφτείτε τι ταξίδι πρέπει να κάνει ένας νέος από τη Θεσσαλονίκη που πρέπει να παρουσιαστεί στην 124η ΠΒΕ στην Τρίπολη.

Από εκεί και πέρα, κατά τη διάρκεια της παραμονής τους εκεί, αντιμετωπίζουν την υποχρηματοδότηση με όλες τις μορφές. Είναι χαρακτηριστικά τα όσα κατήγγειλαν οι σμηνίτες της Α’ ΕΣΣΟ του 2022:

  • Οι νεοσύλλεκτοι στοιβάζονται σε θαλάμους, χωρίς κανένα μέτρο προστασίας από τον κορονοϊό, προκειμένου να χωρέσουν σε όσο γίνεται λιγότερους, με στόχο τη μείωση του κόστους θέρμανσης. Το αποτέλεσμα είναι πλέον γνωστό, με τα 2/3 της ΕΣΣΟ να έχουν νοσήσει κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης.
  • Οι ώρες λειτουργίας της θέρμανσης είναι με το σταγονόμετρο γιατί «δεν φτάνει το πετρέλαιο». Κι αυτό στην Τρίπολη που τον χειμώνα είναι κυριολεκτικά ψυγείο, που το θερμόμετρο δεν περνάει το μηδέν (0) για ολόκληρες μέρες.
  • Ιδιαίτερα την περίοδο της πανδημίας με τα εκατοντάδες κρούσματα, ο περιορισμός των εξόδων φάνηκε και στη διατροφή των σμηνιτών. Από τη μια οι γιατροί πρότειναν καλή διατροφή με πολύ κόκκινο κρέας, και από την άλλη τα παιδιά έτρωγαν φακές και κοτόπουλο με πουρέ!Δαπάνες δισ. για το ΝΑΤΟ, ούτε τα στοιχειώδη για τα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας

– Η κυβέρνηση τον Απρίλη του 2021 υπεγραψε συμφωνία παραχώρησης της 120ής Πτέρυγας Εκπαίδευσης Αέρος στην Καλαμάτα σε ισραηλινή εταιρεία με σκοπό να μετατραπεί σε Διεθνές Εκπαιδευτικό Αεροπορικό Κέντρο. Τι σηματοδοτεί για τα λαϊκά συμφέροντα αυτή η ενέργεια της κυβέρνησης;

– Η συμφωνία αντανακλά τους γενικότερους αμερικανοΝΑΤΟικούς σχεδιασμούς στην Ανατολική Μεσόγειο. Η αναβάθμιση των σχέσεων της χώρας μας με το κράτος – δολοφόνο του Παλαιστινιακού λαού και «χωροφύλακα» των λαών της περιοχής που ξεκίνησε με τον ΣΥΡΙΖΑ, έφτασε σε νέα, ανώτερα επίπεδα με αυτήν τη συμφωνία. Στο όνομα της αναβάθμισης της ποιότητας εκπαίδευσης των Ελλήνων πιλότων, εμπλέκει ακόμα περισσότερο τις Ενοπλες Δυνάμεις της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς. Η εξέλιξη αυτή βάζει την Καλαμάτα με ακόμα πιο ισχυρό αποτύπωμα στο κάδρο των ανταγωνισμών ανεβάζοντας τους κινδύνους για τον λαό της περιοχής μπροστά στο ορατό ενδεχόμενο πολεμικής κλιμάκωσης των ανταγωνισμών ΗΠΑ – Κίνας – Ρωσίας.

Η υλοποίηση του σχεδιασμού για τη δημιουργία ενός υπερΝΑΤΟικού αεροπορικού κέντρου εκπαίδευσης, ιδιοκτησίας μιας ιδιωτικής εταιρείας, έρχεται ως αποτέλεσμα επιλογών των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ στη συνέχεια. Αυτό που άλλαξε με την κυβερνητική εναλλαγή ήταν η εθνικότητα της εταιρείας: Αντί για καναδική που διαπραγματευόταν ο ΣΥΡΙΖΑ, τελικά από τη ΝΔ υπογράφηκε συμφωνία με ισραηλινή εταιρεία. Το κυρίαρχο στοιχείο της λειτουργίας της είναι η αύξηση της κερδοφορίας της, η προσπάθεια εξοικονόμησης ωρών πτήσης από τους Ικαρους της Πολεμικής μας Αεροπορίας με σκοπό να ενισχύεται ο διεθνής χαρακτήρας του Κέντρου Εκπαίδευσης, με ό,τι επιπτώσεις έχει αυτό στην εκπαίδευση των πιλότων.

Την ίδια στιγμή που οι επικίνδυνοι αυτοί σχεδιασμοί προχωρούν με δαπάνες δισεκατομμυρίων ευρώ, εκατοντάδες στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας που διαβιούν με τις οικογένειές τους στην Καλαμάτα, πέραν της γενικής ακρίβειας που εξανεμίζει τους μισθούς, αναγκάζονται να πληρώνουν πανάκριβα ενοίκια αφού οι 150 περίπου κατοικίες που παρέχονται από την Αεροπορία δεν επαρκούν ούτε για το 20% των πραγματικών αναγκών.

Η αύξηση των τουριστικών ροών στην ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας, με την παράλληλη ανυπαρξία υποδομών στήριξης της λαϊκής κατοικίας, πέρα από τα πανάκριβα ενοίκια που μπορεί να προσεγγίζουν έναν μισθό, δημιουργούν και άλλα προβλήματα λόγω της υποχρηματοδότησης και της υποστελέχωσης. Η λειψή σύνθεση των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας σε ένα αεροδρόμιο όπου αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο η κίνησή του (στρατιωτικό και πολιτικό), που δεν διαθέτει ραντάρ εδάφους, ανεβάζει τους κινδύνους ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες που μαζί με τις πτήσεις ανεβαίνει κατακόρυφα και η κούραση. Να σημειώσουμε επιπλέον ότι οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην Καλαμάτα είναι αποκλειστικά στρατιωτικοί. Ενώ επιφορτίζονται και με τη ρύθμιση της κυκλοφορίας του πολιτικού αεροδρομίου, άδικα δεν αμείβονται και με τα επιδόματα που παίρνουν για την ίδια δουλειά οι συνάδελφοί τους της Πολιτικής Αεροπορίας.Διαχρονικά μάρτυρες του ίδιου σκηνικού πυροσβέστες και λιμενικοί

– Πυροσβεστικοί Σταθμοί και Κλιμάκια υπάρχουν σε πόλεις και χωριά της περιοχής σας. Μεγάλες δασικές εκτάσεις υπάρχουν στους τρεις ορεινούς όγκους, του Μαίναλου, του Πάρνωνα και του Ταΰγετου. Ποια είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το προσωπικό της Πυροσβεστικής;

– Η εξαντλητική υπερεργασία των πυροσβεστών την καλοκαιρινή περίοδο είχε οδηγήσει την κυβέρνηση – και μάλιστα διά στόματος πρωθυπουργού – να εκφράσει τις ευχαριστίες της στους πυροσβέστες για τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλουν και την αυτοθυσία που έχουν επιδείξει στις δύσκολες επιχειρήσεις πυρόσβεσης σε όλη τη χώρα, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου. Αυτά τα λόγια βεβαίως παρέμειναν λόγια και δεν είχαν κανένα πρακτικό αντίκρισμα. Αντιθέτως, τον περασμένο Νοέμβρη, όταν «τόλμησαν» να διεκδικήσουν τα δίκαια αιτήματά τους χτυπήθηκαν από τα ΜΑΤ στην Αθήνα. Η αλήθεια είναι ότι διαχρονικά οι πυροσβέστες σε όλη την Ελλάδα και στην Πελοπόννησο είναι μάρτυρες του ίδιου ακριβώς σκηνικού, όταν ο ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ ή το ΚΙΝΑΛ είναι στην αντιπολίτευση τάζουν… όταν έρθουν στην κυβέρνηση συνεχίζουν από εκεί που σταμάτησαν οι προηγούμενοι και πάνε και ένα βήμα παραπέρα κάνοντας τα πράγματα χειρότερα. Και χειρότερα έγιναν τα πράγματα με τον νόμο 4662/2020 αφού παραχωρεί ακόμη περισσότερους τομείς πυρασφάλειας και δασοπροστασίας σε επιχειρηματικούς ομίλους. Μεταβιβάζει αρμοδιότητες πυροπροστασίας και δασοπροστασίας στους δήμους, στις Περιφέρειες, σε ΜΚΟ και εθελοντικές οργανώσεις επιτείνοντας προβλήματα όπως αυτά που αντιμετωπίσαμε αυτό το καλοκαίρι. Εμπλέκει και το Πυροσβεστικό Σώμα στους κατασταλτικούς μηχανισμούς. Θέτει το σύνολο των φορέων της Πολιτικής Προστασίας στη διάθεση του ΝΑΤΟ για την αξιοποίησή τους στους εγκληματικούς του σχεδιασμούς. Και οι πυροσβέστες της Πελοποννήσου αναγκάζονται να φεύγουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα προκειμένου να καλύπτονται τα κενά που έχουν δημιουργήσει από τη φύλαξη στα ιδιωτικοποιημένα αεροδρόμια της «Fraport», της «Hochtief», τους ιδιωτικοποιημένους αυτοκινητόδρομους και τις πυροσβεστικές υπηρεσίες των ΒΙΠΕ.

Και αυτή η κυβέρνηση συνεχίζει τη διαχρονική αδικία σε βάρος των συμβασιούχων εποχικών πυροσβεστών. Παρά την πείρα και την εκπαίδευσή τους δεν τους εντάσσει στο Σώμα καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, πάλι με τα γνωστά αποτελέσματα και ως προς την εντατικοποίηση στους υπηρετούντες συναδέλφους τους, αλλά και την εργασιακή ομηρία χιλιάδων εποχικών.

– Σε αρκετές παραθαλάσσιες πόλεις της περιοχής σας, όπως Καλαμάτα, Πύλο, Γύθειο, Ναύπλιο, Νεάπολη Βοιών, λειτουργούν Λιμεναρχεία. Τι προβλήματα αντιμετωπίζει το προσωπικό του Λιμενικού Σώματος;

– Οπως όλοι οι υπηρετούντες στο Λιμενικό Σώμα έτσι και οι λιμενικοί υπάλληλοι της Πελοποννήσου αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με τις προσωρινές αποσπάσεις σε Λιμεναρχεία πρώτης γραμμής λόγω του ασαφούς καθεστώτος που τις διέπει. Πολλές φορές δεν καλύπτονται ούτε τα έξοδα διαβίωσης λόγω των πανάκριβων ενοικίων, της ακρίβειας που σπάει κόκαλα σε τουριστικές περιοχές του Αιγαίου. Σοβαρά προβλήματα επίσης αντιμετωπίζουν οι λιμενικοί της Νότιας Πελοποννήσου με τη διαιώνιση του προβλήματος του λειψού προσωπικού στις ειδικότητες των πλοιάρχων και των μηχανικών. Το πάγιο αίτημα για αύξηση των οργανικών θέσεων με νέες θέσεις των παραπάνω ειδικοτήτων δεν εκπληρώθηκε, με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι να βρίσκονται σε 24ωρη επιφυλακή προκειμένου να μπορούν να επιχειρούν τα σκάφη του Λιμενικού.

Ετικέτες: ,

Δείτε ακόμα...