Βαλτική: Το γερμανικό υποβρύχιο Type 212A U33 επιστρέφει από αποστολή περιπολίας του ΝΑΤΟ

Γερμανικό Υποβρύχιο Βαλτική
Το γερμανικό υποβρύχιο U33/ Πηγή: German Navy

Το υποβρύχιο U33 του Γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού (Deutsche Marine) Type 212A εισήλθε στη ναυτική βάση Eckernförde της Βαλτικής στις 25 Μαΐου 2020 μετά από αποστολή περιπολίας για το ΝΑΤΟ MARCOM.

Το πλοίο, με επικεφαλής τον υπολοχαγό διοικητή Tobias Eikermann, έχει πραγματοποιήσει πολλά ταξίδια αναγνώρισης στα εξωτερικά σύνορα του ΝΑΤΟ από τον Φεβρουάριο. Το υποβρύχιο βρίσκεται υπό τη διοίκηση της Έδρας της Ναυτικής Συμμαχίας (Συμμαχική Ναυτική Διοίκηση, MARCOM) στο Northwood (Μεγάλη Βρετανία) τις τελευταίες εβδομάδες.

Η περιπολία ως μέτρα διασφάλισης του ΝΑΤΟ

Η περιπολία είναι μέρος των μέτρων διασφάλισης του ΝΑΤΟ και επικεντρώνεται στην παρακολούθηση των δραστηριοτήτων του ρωσικού στόλου. Το U33 είναι ένα από τα πρώτα γερμανικά υποβρύχια που τέθηκαν υπό την διοίκηση της MARCOM. Τα μέτρα αντασφάλισης αποτελούν ένδειξη της εσωτερικής συνοχής της συμμαχίας και της αποφασιστικότητάς της να ενεργήσει εξωτερικά. Αποτελούν έναν πυλώνα του σχεδίου δράσης ετοιμότητας του ΝΑΤΟ και χρονολογούνται από τη σύνοδο κορυφής της Ουαλίας το 2014. Όπου οι σύμμαχοι συμφώνησαν να αυξηθεί η παρουσία τους στην ανατολική πλευρά.

Έχουμε ειδική ευθύνη στη Βαλτική Θάλασσα για την ασφάλεια της Συμμαχίας. Οι συνεργάτες μας αναμένουν από εμάς να διαδραματίσουμε ηγετικό ρόλο. Η Βαλτική Θάλασσα είναι μια επέκταση της βόρειας πλευράς. Για τους συμμάχους μας στην Πολωνία και τα κράτη της Βαλτικής είναι η μόνη «θαλάσσια» διαδρομή εφοδιασμού, μια σωτηρία, με μία μόνο φυσική πρόσβαση. Ακόμη και σε περιόδους κρίσης, πριν από οποιαδήποτε έκτακτη ανάγκη, ενισχύσεις και προμήθειες για τον πληθυσμό έρχονται μέσω αυτής της θαλάσσιας οδού. Πρέπει λοιπόν να διασφαλίσουμε την ελευθερία και την ασφάλεια αυτών των διαδρομών. Αυτό περιλαμβάνει το να γνωρίζουμε ποιος κινείται στη Βαλτική Θάλασσα, πότε, που και με ποιες προθέσεις.

Flotilla Christian Bock, ναύαρχος, διοικητής του 1ου Επιχειρησιακού Στόλου 1 του Γερμανικού Ναυτικού, στον οποίο ανήκει η 1η Υποβρύχια Μοίρα

Το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό (Deutsche Marine) δεν είναι μόνο το μεγαλύτερο ναυτικό του ΝΑΤΟ με πρόσβαση στη Βαλτική Θάλασσα. Πάνω απ ‘όλα έχει λεπτομερείς γνώσεις για τη ναυτιλιακή και τακτικά απαιτητική περιοχή επιχειρήσεων πάνω και κάτω από το νερό. Η παρουσία στα ρηχά, στενά και πολυσύχναστα νερά της Βαλτικής Θάλασσας απαιτεί πλήρωμα εκπαιδευμένο και έμπειρο σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα. Το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό είναι το μόνο μέλος της συμμαχίας που μπορεί να αναπτύξει τα υποβρύχιά της σε ολόκληρη τη Βαλτική Θάλασσα.

Υπόβαθρο

Μετά τα γεγονότα στην Κριμαία και την Ουκρανία, το ΝΑΤΟ υιοθέτησε το Σχέδιο Δράσης Ετοιμότητας. Αυτό έγινε κατά την 26η Σύνοδο Κορυφής στην Ουαλία τον Σεπτέμβριο του 2014. Εκτός από τις δυνάμεις της Κοινής Ομάδας Πολύ Υψηλής Ετοιμότητας (VJTF). Το σχέδιο περιλαμβάνει την ανάπτυξη αεροσκαφών αναγνώρισης και μάχης και ισχυρότερη παρουσία ναυτικών δυνάμεων στη Βαλτική Θάλασσα.

Από το 2014, η Γερμανία συμμετείχε τακτικά σε Μέτρα Διασφάλισης του ΝΑΤΟ με πλοία και σκάφη. Καθώς και αεροσκάφη θαλάσσιας περιπολίας σε πτήσεις ελιγμών και αναγνώρισης για να δείξει την παρουσία και την αποφασιστικότητα της λυκοσυμμαχίας. Το ΝΑΤΟ αναπτύσσει επίσης τέσσερις μόνιμες ναυτικές δυνάμεις. Δύο εκ των οποίων έχουν την περιοχή λειτουργίας και περιπολίας τους στη Βόρεια και τη Βαλτική Θάλασσα. Επί του παρόντος αυτές οι δύο επανδρώνονται από γερμανικά πλοία και σκάφη.

Η 1η Υποβρύχια Μοίρα περιλαμβάνει έξι υποβρύχια τύπου 212A, το βοηθητικό πλοίο r «Main», τρία πλοία εξυπηρέτησης στόλου, το υποβρύχιο εκπαιδευτικό κέντρο και το ναυτικό κέντρο ανάλυσης υδροακουστικής. Συνολικά περίπου 800 άνδρες και γυναίκες υπηρετούν στη βάση του Eckernförde.

Προδιαγραφές

Τα υποβρύχια χρησιμοποιούν τα συστήματα αναγνώρισης σόναρ και ηλεκτρονικών τηλεπικοινωνιών μεγάλης εμβέλειας για τη συλλογή πληροφοριών που δεν ανιχνεύονται. Μπορούν να προσελκύσουν στόχους υποβρύχιας και επιφανείας. Τα γερμανικά υποβρύχια είναι από τα πιο σύγχρονα συμβατικά (μη πυρηνικά) υποβρύχια και έχουν σχεδιαστεί για παγκόσμιες και μακροπρόθεσμες αποστολές.

Λόγω του μεγέθους, του σχεδιασμού και των χαρακτηριστικών ελιγμών, είναι ιδιαίτερα κατάλληλα για χρήση κοντά στην ακτή. Όπως και σε δύσκολα και στενά αλλά και ρηχά νερά. Με την ανεξάρτητη από τον αέρα πρόωση τους μπορούν να παραμείνουν βυθισμένα για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Το τελευταίο διάστημα το ΝΑΤΟ έχει αναβαθμίσει την παρουσία του στην περιοχή της Βαλτικής, στα σύνορα με την Ρωσία. Αυτό μόνο κινδύνους μπορεί να προκαλέσει στους λαούς της περιοχής. Καθώς μπροστά στους ανταγωνισμούς μεταξύ του ΝΑΤΟ και της Ρωσίας για το ποιος θα βγει κερδισμένος, το μόνο σίγουρο είναι ότι χαμένοι θα είναι οι λαοί.

Πηγή: navalnews.com

Δείτε ακόμα...