Βρετανικός Τύπος: «Η Βρετανία απορυθμίζεται καθώς ο πρωθυπουργός εντείνει τη διαμάχη με τους σιδηροδρομικούς», στα πρωτοσέλιδα

Λονδίνο - Αγγλία - Μπινγκ Μπεν

«Η Βρετανία απορυθμίζεται» είναι ο τίτλος των Times, καθώς αναφέρει ότι περισσότερα από 50.000 μέλη του συνδικάτου RMT θα αποχωρήσουν και τονίζει ότι η κινητοποίηση αυτή θα «παραλύσει» το σιδηροδρομικό δίκτυο. Με χιλιάδες προσωπικό σε 13 φορείς εκμετάλλευσης τρένων και τον διευθύνοντα φορέα Network Rail να έχουν αρχίσει απεργία από τα μεσάνυχτα, οι επιβάτες προειδοποιούνται να αποφύγουν τους σιδηροδρόμους. Μόλις ένα στα πέντε δρομολόγια σε όλη την Αγγλία, τη Σκωτία και την Ουαλία αναμένεται να εκτελείται σήμερα, μετά την αποτυχία των τελευταίων συνομιλιών μεταξύ των σιδηροδρομικών εταιρειών και της ένωσης RMT. Το RMT θέλει αύξηση μισθού τουλάχιστον 7% για να αντισταθμίσει το αυξανόμενο κόστος ζωής, αλλά λέει ότι οι εργοδότες έχουν προσφέρει το πολύ 3%. Ο πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον πρόκειται να ζητήσει έναν «λογικό συμβιβασμό», λέγοντας ότι οι «πολύ υψηλές απαιτήσεις» θα καταστήσουν δύσκολη την αναχαίτιση του αυξανόμενου πληθωρισμού. Θα κατηγορήσει τα συνδικάτα ότι «διώχνουν τους επιβάτες, που τελικά υποστηρίζουν τους σιδηροδρομικούς» και βλάπτουν τις επιχειρήσεις. Ωστόσο, ο Γενικός Γραμματέας του RMT, Mick Lynch, λέει ότι το προσωπικό καλείται να αποδεχθεί χιλιάδες περικοπές θέσεων εργασίας, μειωμένες συντάξεις, χειρότερους όρους και προϋποθέσεις και περικοπές στους μισθούς. Τονίζει ότι το «νεκρό χέρι» της κυβέρνησης εμπόδισε ενεργά τους εργοδότες και το συνδικάτο να καταλήξουν σε συμφωνία, ενώ οι υπουργοί αρνούνται ότι έπαιξαν ρόλο στις συνομιλίες.

Η Guardian γράφει ότι η Downing Street «φούντωσε» τη διαμάχη προωθώντας σχέδια που θα επιτρέψουν στους εργοδότες να αντικαταστήσουν τους απεργούς εργαζομένους με προσωπικό πρακτορείων – μια κίνηση που τα συνδικάτα χαρακτήρισαν «μη εφαρμόσιμη». Τα συνδικάτα έχουν προειδοποιήσει ότι το μέτρο θα κάνει «μακροχρόνιες και πικρές τις διαφωνίες», με το Συνδικάτο να κατηγορεί τον πρωθυπουργό ότι έκανε ένα βήμα που «ακόμη και η πρώην πρωθυπουργός Μάργκαρετ Θάτσερ δεν θα τολμούσε».

Οι απεργίες θα αναγκάσουν ουσιαστικά τη χώρα σε «lockdown», γράφει η Daily Mail. Οι επιχειρηματίες έχουν προειδοποιήσει ότι η διακοπή των σιδηροδρόμων της Βρετανίας θα κοστίσει στις εταιρείες τουρισμού 1 δισεκατομμύριο λίρες, μόνο αυτήν την εβδομάδα. Η άποψη της εφημερίδας είναι ότι θα μπορούσαν να υπάρξουν απεργίες μέχρι τα Χριστούγεννα εάν δεν επιτευχθεί  μια συμφωνία.

Η Telegraph αναφέρει ότι ο πρωθυπουργός κατηγόρησε τα συνδικάτα ότι «βλάπτουν τους ίδιους τους ανθρώπους που ισχυρίζονται ότι βοηθούν», χαρακτηρίζοντάς τα ως τα πιο έντονα σχόλιά του για την απεργία μέχρι στιγμής, καθώς η Βρετανία προετοιμάζεται για τις μεγαλύτερες απεργίες των σιδηροδρόμων των τελευταίων 30 ετών. Ο Μπόρις Τζόνσον απέρριψε τα αιτήματα για αύξηση μισθών κατά 7% και απέρριψε τις προτάσεις ότι θα μπορούσε να πληρωθεί μέσω των ναύλων, αναφέρει η εφημερίδα. Πηγή ανέφερε στην Telegraph  ότι, τα σχέδια διακοπών περίπου 1,5 εκατομμυρίου ανθρώπων θα επηρεαστούν από το σχέδιο της EasyJet να ακυρώσει πτήσεις το καλοκαίρι λόγω της κρίσης προσωπικού σε ολόκληρη την εταιρεία, προσθέτοντας ότι ο υπεύθυνος της αεροπορικής εταιρείας, δήλωσε ότι «απλώς δεν ήξερε» πόσες ακριβώς υπηρεσίες θα καταργηθούν.

Η Daily Express γράφει ότι ο κ. Τζόνσον έχει προειδοποιήσει ότι οι σιδηροδρομικές απεργίες κινδυνεύουν να βλάψουν ολόκληρο το έθνος. Στην έκκληση του Μπόρις Τζόνσον για έναν «λογικό συμβιβασμό» για να σταματήσει η απεργία αναφέρεται η εφημερίδα, σχολιάζοντας ότι έχει ζητήσει «λογικές» συμφωνίες αμοιβών για να αμβλυνθεί η κρίση κόστους.

«Όλα πάνε λίγο τρελά», λέει η Metro, αναφερόμενη στο ίδιο θέμα σχολιάζοντας ότι εκατομμύρια άνθρωποι αντιμετωπίζουν «κολασμένα» ταξίδια για να φτάσουν σε εταιρείες που εξακολουθούν να μάχονται να ανακάμψουν μετά την πανδημία του Covid και που τώρα αντιμετωπίζουν «απώλειες». Ο επικεφαλής της Εθνικής Ένωσης Εργαζομένων Σιδηροδρόμων, Ναυτιλίας και Μεταφορών, Mick Lynch, είπε ότι οι απεργίες θα συνεχιστούν “μέχρι να επιτύχουμε μια διευθέτηση που είναι αποδεκτή από τον λαό μας”. Η εφημερίδα περιγράφει την απειλή του Mick Lynch να συνεχίσει την απεργιακή δράση για μήνες ως «η υπόσχεση δυστυχίας του Τρελού Mick».

Οι Financial Times αναφέρουν ότι ο επικεφαλής του Συνδικαλιστικού Κογκρέσου έχει προειδοποιήσει ότι οι εργαζόμενοι σε άλλες βιομηχανίες θα ψηφίσουν επίσης για «αμοιβή δίκαιη». Οι εργαζόμενοι σε άλλους κλάδους εξετάζουν το ενδεχόμενο απεργίας, με ορισμένους να βιώνουν «10 χρόνια στάσιμων μισθών ή περικοπών», δήλωσε η Frances O’Grady από το συνδικάτο. Οι Financial Times αναφέρουν ότι διαφαίνεται μια ευρύτερη αντιπαράθεση μεταξύ της κυβέρνησης και των εργαζομένων του δημόσιου τομέα, προσθέτοντας ωστόσο ότι οι υπουργοί ετοιμάζονται να ανακοινώσουν συμφωνίες για τις αμοιβές κάτω του πληθωρισμού για εκατομμύρια δασκάλους, γιατρούς, νοσηλευτές και εργαζομένους στην τοπική αυτοδιοίκηση.

Η Daily Mirror επισημαίνει ότι χιλιάδες πτήσεις ακυρώνονται αυτή την εβδομάδα. Οι Εργατικοί λένε ότι ο υπουργός Μεταφορών, Grant Shapps, φέρει το κύριο βάρος των προβλημάτων, καθώς «δεν κούνησε ούτε το δάχτυλο του» για να επιλύσει τα ζητήματα. «Οι πτήσεις ακυρώθηκαν, οι σιδηρόδρομοι σταματούν, οι τιμές της βενζίνης αυξάνονται ξανά» διαμαρτύρεται η εφημερίδα «και ακόμη ο υπουργός Μεταφορών Shapps αρνείται να κάνει οτιδήποτε». Ο κ. Shapps έχει επανειλημμένα απορρίψει τις εκκλήσεις για παρέμβαση στις διαπραγματεύσεις μεταξύ των εργοδοτών των σιδηροδρόμων και του συνδικάτου RMT, επιμένοντας ότι δεν είναι ο ρόλος της κυβέρνησης να το κάνει.

Η Daily Star σημειώνει ότι είναι οι “χειρότερες απεργίες εδώ και 30 χρόνια, συν το χάος στα αεροδρόμιά μας… και τώρα αυτό”, επισημαίνοντας έντονα, ότι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Dominic Raab είναι προσωρινά “υπεύθυνος για τη χώρα”, καθώς ο κ. Τζόνσον αναρρώνει από μια μικρή εγχείρηση στα ιγμόρεια.

Η εφημερίδα i σχολιάζει μια εμπιστευτική επιστολή από τον υπουργό, Steve Barclay, προς τον καγκελάριο, που ζητούσε «μεταρρυθμιστικά μέτρα» για την προσέλκυση περισσότερων ξένων εταιρειών στο Ηνωμένο Βασίλειο μετά το Brexit. Το Υπουργείο Εργασίας “διερευνά εάν υπάρχουν περιττοί περιορισμοί στην πληρωμή των μη εκτελεστικών διευθυντών σε μετοχές, οι οποίοι θα μπορούσαν να διασφαλίσουν ότι θα επενδύσουν πλήρως στην επιτυχία της εταιρείας που διευθύνουν”. Το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργικό Συμβούλιο δεν έχουν κάνει καμία δήλωση για το θέμα επί του παρόντος, ωστόσο η εφημερίδα σχολιάζει ότι η κίνηση θα μπορούσε να αποδειχθεί δίκοπο μαχαίρι κατά τη διάρκεια της κρίσης κόστους ζωής.

Πηγή: https://www.pressreader.com/catalog/newspapers/uk

Ετικέτες:

Δείτε ακόμα...