Αποστολή του “Ριζοσπάστη” και του 902.gr: Με την φρεγάτα ΣΠΕΤΣΑΙ στην «Πύλη των Δακρύων»

— Αποστολή: Θανάσης Μπαλοδήμας

Στο «στόμα του λύκου» στο Τζιμπουτί βρέθηκαν «Ριζοσπάστης» και «902» ακολουθώντας την φρεγάτα «ΣΠΕΤΣΑΙ» και το πλήρωμά της που έχουν αποσταλεί να επιχειρούν 3.500 χιλιόμετρα μακριά από την πατρίδα για τα συμφέροντα των εφοπλιστών και των ομίλων της διαμετακόμισης, με ομπρέλα την επιχείρηση της ΕΕ «ASPIDES».

H επιχείρηση ξεκίνησε επισήμως στις 19/2 φέτος με την κυβέρνηση να σπεύδει να αναλάβει εξ’ αρχής την εν όρμω διοίκησή της (με επικεφαλής τον Έλληνα υποναύαρχο Β. Γρυπάρη) στο Ελληνικό Στρατηγείο Επιχειρήσεων της ΕΕ (ΕΣΕΕΕ) στη Λάρισα, δείγμα της πρεμούρας της ντόπιας πλουτοκρατίας να αναβαθμιστεί γεωστρατηγικά μέσα από την ανάληψη ρόλων και αποστολών εμπλοκής κυριολεκτικά όπου Γης.

Επιπρόσθετα, έχοντας τη συναίνεση των άλλων αστικών κομμάτων και μορφωμάτων, που κάνουν αυτά τα θέματα «γαργάρα» ή γκρινιάζουν περί «ανταλλαγμάτων», και την ώρα που επιχειρεί να επιβάλει «σιωπητήριο» στους στρατευμένους όταν ζητάνε να μη συμμετέχει η χώρα μας στο ιμπεριαλιστικό σφαγείο, η κυβέρνηση έστειλε διαδοχικά τρία πλοία του Στόλου, τις φρεγάτες «Υδρα»«Ψαρά» και τώρα «Σπέτσαι», να περιπολούν στον Κόλπο του Αντεν, βάζοντας τα πληρώματα να εμπλέκονται με πυρά εναντίον UAV, πυραύλων ή ό,τι άλλο εξαπολύουν οι Χούθι κατά εμπορικών πλοίων «δυτικών» συμφερόντων.

Αλλωστε, με αντικείμενά της αποστολής τους τη «συνοδεία εμπορικών πλοίων στην περιοχή της επιχείρησης» ή την «προστασία των εμπορικών πλοίων από επιθέσεις», υπολογίζεται ότι τα πλοία της ASPIDES έχουν καταστρέψει μέχρι στιγμής 17 μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV), 3 μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας (USV) ενώ έχουν αναχαιτίσει τουλάχιστον 4 κατευθυνόμενα βλήματα.

Όλα αυτά χρεώνοντας τον λαό με τεράστια κονδύλια, καθώς ακόμα και με τις πιο συντηρητικές εκτιμήσεις η τρίμηνη ανάπτυξη μιας ελληνικής φρεγάτας στην περιοχή φτάνει ή και υπερβαίνει σε κόστος τα 3 εκατ. ευρώ, ενώ άλλοι παράγοντες έχουν μιλήσει ακόμα και για 500.000 ευρώ τη μέρα.

Πακτωλός χρημάτων σε κάθε περίπτωση, για να φυλάνε τα καράβια των εφοπλιστών, όπως φάνηκε και από το πρόσφατο περιστατικό με τη φρεγάτα «Ψαρά» να παρέχει συνοδεία και κάλυψη στο χτυπημένο δεξαμενόπλοιο «SOUNION». Όπως επίσης για να διασφαλίσουν την κίνηση στους εμπορευματικούς τους λιμένες. Ο ίδιος ο υπουργός Άμυνας Ν. Δένδιας, μιλώντας πριν μερικές μέρες στον Ροταριανό Όμιλο Αθηνών, έλεγε ότι «η αχρήστευση των λιμανιών μας ως κόμβων λοτζίστικς είναι πολύ μεγάλη ζημιά», προφανώς για τους εγχώριους ομίλους της διαμετακόμισης, ενώ δίνοντας και την πραγματική βάση πολυδιαφημισμένων και πανάκριβων εξοπλισμών έλεγε π.χ. για τις φρεγάτες «Belhara» ότι «χρειαζόμαστε πλοία που να μπορούν να υπηρετήσουν αυτήν την σκοπιμότητα», του ελέγχου κρίσιμων για την ντόπια αστική τάξη διαύλων διαμετακόμισης.

Διαβάστε ολόκληρο το ρεπορτάζ στο 902.gr

Δείτε ακόμα...