Αστικές Συγκοινωνίες: Απεργία στα μπλε λεωφορεία και στα τρόλεϊ – Κάλεσμα της ΔΑΣ για τη συγκέντρωση στο υπ. Μεταφορών

Λεωφορεία στο αμαξοστάσιο του Βοτανικού, Αθήνα
Φώτο Αρχείου / Λεωφορεία στο αμαξοστάσιο του Βοτανικού, Αθήνα / Πηγή: Eurokinissi

Σε 24ωρη απεργία προχωρά σήμερα η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ) ενάντια στην ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, της ανατροπής των εργασιακών σχέσεων των εργαζομένων σε αυτές, αλλά και αντιδρώντας στην τραγική κατάσταση των αστικών συγκοινωνιών, η οποία θέτει καθημερινά σε κίνδυνο την υγεία και την ασφάλεια των επιβατών και των ίδιων των εργαζομένων, καθώς ο συνωστισμός στα ΜΜΜ τα έχει μετατρέψει σε «υγειονομικές βόμβες».

Στην απεργία συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στα μπλε λεωφορεία και στα τρόλεϊ. 

Σημειώνεται ότι η ΔΑΣ ΟΑΣΑ καλεί σε μαζική συμμετοχή στη σημερινή απεργία και στη συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Μεταφορών. (διαβάστε παρακάτω).

Η σημερινή απεργιακή κινητοποίηση των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες πραγματοποιείται παρά τις προσπάθειες για την εμπόδισή της από την κυβέρνηση, με την τακτική του «μαστιγίου» και με τη γενναιόδωρη στήριξη του εργοδοτικού συνδικαλισμού.  

Διαμαρτυρία εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες - Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ
Φώτο Αρχείου / Διαμαρτυρία εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες – Γραμματεία Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ / Πηγή: pamehellas.gr

Συγκεκριμένα, και ενώ εδώ και μήνες η κυβέρνηση δεν έχει κάνει τίποτα για την πύκνωση δρομολογίων, με αγορά οχημάτων, επισκευές, μόνιμες προσλήψεις κ.λπ., ώστε να εξασφαλιστεί η αναγκαία αποσυμφόρηση και να ανακουφιστούν επιβάτες και προσωπικό, την ίδια στιγμή δείχνει τα «αντανακλαστικά» της στην κλιμάκωση της καταστολής και του αυταρχισμού απέναντι στα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων και προωθεί πιο αποφασιστικά την επιχειρηματική δράση στις συγκοινωνίες.

Στο πλαίσιο αυτό, η διοίκηση της «ΣΤΑΣΥ ΑΕ» (Μετρό, Ηλεκτρικός, Τραμ) προσέφυγε στα δικαστήρια, ζητώντας να κριθεί παράνομη και καταχρηστική η στάση εργασίας που είχαν κηρύξει για σήμερα σωματεία στα μέσα σταθερής τροχιάς. Χαρακτηριστικό του αυταρχισμού είναι ότι σε περίπτωση που το δικαστήριο έκανε δεκτό το αίτημα, αλλά η κινητοποίηση γινόταν, η ΣΤΑΣΥ ζητούσε επιπλέον την επιβολή χρηματικού προστίμου 1.500 ευρώ και ποινή φυλάκισης 6 μηνών σε κάθε μέλος του ΔΣ των σωματείων!

Πολύτιμοι συμπαραστάτες σε κυβέρνηση και εργοδοσία είναι οι δυνάμεις της ΔΑΚΕ και της ΠΑΣΚΕ, οι πλειοψηφίες δηλαδή στα ΔΣ των Σωματείων στα λεωφορεία και τρόλεϊ, που δεν έχουν σταματήσει να βγάζουν απανωτές απεργοσπαστικές ανακοινώσεις και να ισχυρίζονται ψευδώς ότι δεν υπάρχει σήμερα καμιά απεργιακή κινητοποίηση! Ωστόσο, παρά την ενορχηστρωμένη προσπάθεια τρομοκρατίας των εργαζομένων, χτες πολλοί ήταν αυτοί που δήλωσαν ότι σήμερα απεργούν, αφού καλύπτονται από την απόφαση για απεργία της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδας (ΟΣΜΕ).

Σε ό,τι αφορά τα σωματεία της ΣΤΑΣΥ, ανακοίνωσαν τη ματαίωση της σημερινής στάσης εργασίας επικαλούμενα δεσμεύσεις της διοίκησης ότι θα γίνουν 200 προσλήψεις. Να σημειωθεί ότι αυτές οι προσλήψεις αντιστοιχούν σε λιγότερο από το 30% των 700 κενών οργανικών θέσεων με άγνωστο τον χρόνο πραγματοποίησής τους, το νωρίτερο στις αρχές του 2021. Στο Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Αττικό Μετρό (ΣΕΛΜΑ), όπου η απόφαση λήφθηκε κατά πλειοψηφία, ο εκπρόσωπος της ΔΑΣ τόνισε ότι η στάση εργασίας πρέπει να γίνει γιατί τα προβλήματα είναι πολύ μεγάλα και «έχουμε χορτάσει από δεσμεύσεις», ενώ ανέδειξε τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης για απουσία ουσιαστικών μέτρων προστασίας της υγείας εργαζομένων και επιβατών.

Λεωφορεία στο αμαξοστάσιο του Βοτανικού, Αθήνα
Φώτο Αρχείου / Λεωφορεία στο αμαξοστάσιο του Βοτανικού, Αθήνα / Πηγή: Eurokinissi

Η ΔΑΣ ΟΑΣΑ

Στο κάλεσμά της η ΔΑΣ ΟΑΣΑ επισημαίνει πως «εργαζόμενοι και επιβάτες ερχόμαστε καθημερινά αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να κολλήσουμε τον ιό, αφού είμαστε συνεχώς εκτεθειμένοι για πολλές ώρες, βάζοντας τη ζωή μας και των οικογενειών μας σε κίνδυνο. Στοιβαζόμαστε στα λιγοστά οχήματα που διαθέτουν σήμερα για κυκλοφορία οι εταιρείες ΟΣΥ-ΣΤΑΣΥ με ευθύνη των προηγούμενων κυβερνήσεων αλλά και της σημερινής, που τόσους μήνες δεν έχει πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο (…). Αυτό που κάνει είναι να αξιοποιεί την πανδημία για να προχωρήσει το σχεδιασμό για περαιτέρω ιδιωτικοποίηση (…)».

Τονίζει πως πρέπει να αξιοποιηθεί η απόφαση για απεργιακή κινητοποίηση από την ΟΣΜΕ, η οποία λήφθηκε «κάτω από την πίεση των εργαζομένων και των δράσεων που προηγήθηκαν με πρωτοστάτη τη ΔΑΣ ΟΑΣΑ και τους ανάγκασε να προκηρύξουν 24ωρη απεργία (…)».

Καταγγέλλει τη στάση των πλειοψηφιών στα σωματεία της ΟΣΥ και καλεί «όλους τους εργαζόμενους στην αστική συγκοινωνία να πάρουν την υπόθεση της προστασίας της υγείας και των δικαιωμάτων τους στα χέρια τους, να οργανώσουμε την πάλη μας ενάντια σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης».

Δείτε ακόμα...