Αυτοκινητόδρομος Ε65: Κάθε 45χλμ διόδια – Χωρίς αντιπλημμυρικά – Υπερκοστολογημένος – Ημιτελής – Με δυόμιση χρόνια καθυστέρηση

Εκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία - Καλαμπάκα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, Τρίτη 23 Απριλίου 2024
Φώτο Αρχείου / Εκδήλωση για την παράδοση του τμήματος Λαμία – Καλαμπάκα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε-65, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, Τρίτη 23 Απριλίου 2024. (ΝΑΣΟΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI)

Περίσσεψαν τα πανηγύρια στα εγκαίνια του Ε65, αλλά η πραγματικότητα γι’ αυτό το έργο έμεινε …στα μισά του δρόμου. Για παράδειγμα, ο πρωθυπουργός δεν είπε ότι για να χρησιμοποιεί αυτό το σύγχρονο και αναγκαίο δίκτυο, ο λαός θα πρέπει να πληρώνει χρυσάφι τα διόδια. Ότι κάθε 45 χιλιόμετρα θα βάζει το χέρι στην τσέπη για να αγοράζει τα …δικαιώματα χρήσης ενός δρόμου που χτίστηκε με δικά του λεφτά και τον έχει ήδη πληρώσει δυο και τρεις φορές! Δεν είπε επίσης ότι ο δρόμος παραδίδεται ημιτελής, με 2,5 χρόνια καθυστέρηση και υπερκοστολογημένος. Ότι η κατασκευή του Ε65 χρηματοδοτείται με 1,39 δισ. από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης, όμως από τις ίδιες πηγές δεν προβλέπεται ούτε ένα ευρώ για έργα αποκατάστασης της πολύπαθης Θεσσαλίας, την οποία διατρέχει μεγάλο τμήμα του δρόμου, επειδή δεν έχουν «ανταποδοτικότητα». Ότι σε πολλά σημεία της Φθιώτιδας, η κατασκευή του δρόμου χωρίς τα αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – επειδή αυξάνουν το κόστος – λειτουργεί ως ανάχωμα για τα νερά, προκαλώντας πλημμυρικά φαινόμενα σε μεγάλη νεροποντή. Και βέβαια, «ξέχασε» να πει ότι προτεραιότητα και σ’ αυτό το έργο έχει ο στρατηγικός σχεδιασμός ανάδειξης της χώρας σε διαμετακομιστικό κόμβο. Αντί του πρωθυπουργού, το είπε ο εκπρόσωπος της εταιρείας που τον κατασκεύασε, χαρακτηρίζοντας τον δρόμο «μεγάλης σημασίας», επειδή «θα συνδέει το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την κεντρική Ευρώπη, με το λιμάνι του Βόλου, διευκολύνοντας έτσι τις διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές»…

Δείτε ακόμα...