Χρ. Κατσώτης: Πάλη για τακτικά δρομολόγια με μείωση 50% των εισιτηρίων

Χρήστος Κατσώτης Βουλευτής Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών του ΚΚΕ και μέλος της ΚΕ
Χρήστος Κατσώτης Βουλευτής Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών του ΚΚΕ και μέλος της ΚΕ / Πηγή: Eurokinissi

Τη στήριξη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και την εξασφάλιση των κερδών των εφοπλιστών επιδιώκει η κυβέρνηση μέσω του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση Κώδικα νομοθεσίας θαλάσσιων ενδομεταφορών και δικαιωμάτων επιβατών», τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Χρήστος Κατσώτης, μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.

Όπως σημείωσε, με το νομοσχέδιο αυτό η κυβέρνηση επικυρώνει κατευθύνσεις της ΕΕ και επιχειρεί να διαχειριστεί και να κλιμακώσει την αντιλαϊκή πολιτική, για τη στήριξη των ναυτιλιακών επιχειρήσεων, διαμορφώνοντας ακόμα πιο οδυνηρούς όρους για τους ναυτεργάτες και τους επιβάτες των πλοίων.

Αναφέρθηκε στη στήριξη της εφοπλιστικής ασυδοσίας απέναντι στους ναυτεργάτες, από όλες τις κυβερνήσεις, την ώρα που στο νομοσχέδιο γίνεται λόγος για προστασία ναυτεργατών. «Ποια προστασία;», έθεσε το ρητορικό ερώτημα ο βουλευτής του ΚΚΕ, όταν έχουν μειωθεί δραματικά οι μισθοί, όταν υπάρχουν άθλιες εργασιακές σχέσεις, μεγάλη εντατικοποίηση με ασταμάτητα δρομολόγια που προκαλεί μεγάλη καταπόνηση και διεύρυνση της εργασιακής ζούγκλας.

Την ίδια ώρα εκτινάσσονται συνεχώς οι τιμές των εισιτηρίων για τους επιβάτες, την ώρα που στο νομοσχέδιο γίνεται επίσης λόγος για «προστασία των επιβατών». Σε μια περίοδο με ακρίβεια, οι εφοπλιστές «βάζουν φωτιά» στα εισιτήρια με τεράστιες αυξήσεις. Ο Χρ. Κατσώτης έφερε το παράδειγμα μιας 4μελούς οικογένειας, που για να ταξιδέψει στο κατάστρωμα, χωρίς αυτοκίνητο από τον Πειραιά στη Ρόδο, χρειάζεται 330 ευρώ.

Μάλιστα, χαρακτήρισε πρόκληση να επικαλούνται οι εφοπλιστές την ακρίβεια στα καύσιμα, όταν σε αντίθεση με εργαζόμενους, αυτοαπασχολούμενους και επαγγελματίες έχουν αφορολόγητο πετρέλαιο.

Ακόμα, αναφέρθηκε στις αρνητικές επιδράσεις στη ζωή των νησιωτών, καθώς δεν έχει λυθεί η διαρκής και απρόσκοπτη μετακίνηση, με αποτέλεσμα πολλά μικρά νησιά μένουν χωρίς τακτική συγκοινωνία το χειμώνα, ενώ σε αρκετά, όπως η Ανάφη, και το καλοκαίρι δεν έχουν καθημερινή σύνδεση.

Τη στιγμή, τόνισε, που οι εφοπλιστές απολαμβάνουν μια σειρά προνόμια, η κυβέρνηση συνεχίζει να στηρίζει την κερδοφορία τους και προχωρά σε καταστολή των αγώνων των ναυτεργατών, γιατί κριτήριο της καπιταλιστικής ανάπτυξης είναι το κέρδος και αυτό καταπατά τις λαϊκές ανάγκες. Συνεπώς και από το νομοσχέδιο χαμένοι είναι οι νησιώτες, οι επιβάτες και οι ναυτεργάτες.

Το ΚΚΕ, σημείωσε, θέλει να ανοίξει η συζήτηση, για να οργανωθεί ο αγώνας ναυτεργατών και νησιωτών που δεν ανέχονται αυτή την κατάσταση, να δυναμώσει η πάλη για τακτικά δρομολόγια, με μείωση του κόστους εισιτηρίων 50% και δωρεάν μετακίνηση ατόμων με αναπηρία.

Ακόμα, το ΚΚΕ επιμένει για εφαρμογή ΣΣΕ των ναυτεργατών με αυξήσεις στους μισθούς, με προστασία της ασφάλειας και της υγείας τους, ενάντια στην εντατικοποίηση. Επίσης, τόνισε ότι το ΚΚΕ επιμένει για την εξασφάλιση απρόσκοπτης εξυπηρέτησης όλων των νησιών, όλο τον χρόνο.

Κλείνοντας, ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ αντιτάσσεται στο νομοσχέδιο και ζητά την απόσυρσή τους και συνεχίζει τον αγώνα μαζί με τους ναυτεργάτες.

Δείτε ακόμα...