Η «συντεχνία» κυβερνήσεων και ομίλων είναι υπεύθυνη για το έγκλημα στα Τέμπη, όπως και για άλλα εγκλήματα κατά του λαού, ανέδειξε το ΚΚΕ στη συζήτηση που έγινε στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ φόρτωσαν τις ευθύνες στο «ανθρώπινο λάθος» και στις «παθογένειες», αφήνοντας εκτός κάδρου την πολιτική της «απελευθέρωσης» και της ιδιωτικοποίησης που υπηρέτησαν και υπηρετούν.
Για «αλληλουχία λαθών» του σταθμάρχη αλλά και των μηχανοδηγών μίλησε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, βγάζοντας πόρισμα για την τραγωδία! Είπε ότι έγινε εσφαλμένη τοποθέτηση κλειδιών, δεν υπήρξε παρακολούθηση του πίνακα και δεν έγινε ενημέρωση ότι η αμαξοστοιχία μπήκε σε διαφορετική γραμμή. Ανέφερε ακόμα ότι ήταν σε πλήρη λειτουργία η τηλεδιοίκηση στο συγκεκριμένο σημείο. Αφού πρώτα επέρριψε τις ευθύνες σε ανθρώπινο λάθος, στη συνέχεια παραδέχτηκε ότι υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού και υποδομών. Συγκεκριμένα, παραδέχτηκε ότι έγινε σταδιακή αποψίλωση του προσωπικού, ότι ήταν απειροελάχιστες οι προσλήψεις και ότι υπήρχε «σχετική ανεπάρκεια». Όπως είπε, κυρίως με μπλοκάκι και με παροχή υπηρεσιών ήταν οι εργαζόμενοι που ανέλαβαν υπηρεσία τα τελευταία χρόνια, ενώ υποστήριξε ότι θα γίνουν 217 προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ, που ήταν ο προγραμματισμός για τη διετία 2022 – 2023.
Για τις υποδομές και κυρίως για τα συστήματα ασφάλειας, ανέφερε ότι η σύμβαση που υπεγράφη το 2014 αφορούσε ένα πλήρες σύστημα σηματοδότησης και ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης. Πρόσθεσε ότι παραδόθηκε το έργο κατά 18% το 2016, 0% έως το 2019 και 70% μέχρι σήμερα. Άφησε ωστόσο να εννοηθεί ότι και ολοκληρωμένο να ήταν το έργο, ίσως να μην είχε αποτραπεί η πολύνεκρη σύγκρουση, ενώ δήλωσε ότι μέχρι τέλη Σεπτέμβρη θα έχει ολοκληρωθεί το έργο. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Γ. Γεραπετρίτης δεν αναφέρθηκε καν στη «Hellenic Train» και δήλωσε πως η κυβέρνηση δεν επιδιώκει πολιτική αντιπαράθεση για το δυστύχημα.
Από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο Νίκος Παππάς δεν είπε κουβέντα για τη στρατηγική της «απελευθέρωσης» των σιδηροδρόμων, ούτε για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επί ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Αντίθετα, μίλησε κι αυτός για «διαχρονικές παθογένειες του σιδηροδρόμου» και υποστήριξε ότι η μη ολοκλήρωση του έργου της τηλεδιοίκησης δεν ήταν η μοναδική προϋπόθεση για το δυστύχημα, καθώς – όπως είπε – ο σταθμάρχης ήταν ακατάλληλος για να χειριστεί το σύστημα της δεκαετίας του ’80 και δεν στέκει το κυβερνητικό επιχείρημα ότι δεν ήξερε ο πρωθυπουργός για τον σιδηρόδρομο. Ο Ν. Παππάς ζήτησε από τον Γ. Γεραπετρίτη να καταθέσει τεκμήρια για τα όσα υποστήριξε περί μη υλοποίησης της σύμβασης για την τηλεδιοίκηση και συμφώνησε με τον υπουργό στο «να μην υπάρξει όξυνση» για την τραγωδία.
Στο μεταξύ, στη χθεσινή ενημέρωση των δημοσιογράφων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Οικονόμου συνέχισε τις «πασούλες» με τον ΣΥΡΙΖΑ για το ποιος παρέδωσε και τι ποσοστό της τηλεδιοίκησης, με σκοπό να «χαθεί η μπάλα» της «απελευθέρωσης». Συνέχισε επίσης τις κυβερνητικές αθλιότητες με σκοπό να φορτώσει την ευθύνη στους εργαζόμενους, με αστειότητες του τύπου ότι ο πρωθυπουργός «έχει σαφή εικόνα και άριστη γνώση των δομικών προβλημάτων και των αδυναμιών στο κράτος μας, αλλά (…) δεν ήξερε και δεν θα μπορούσε να ξέρει για τις συμπεριφορές και τις πρακτικές συγκεκριμένων προσώπων»! Παράλληλα επανέλαβε τα περί «παθογενειών» του αστικού κράτους, τις οποίες τάχα θα λύσουν οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις και η «αξιολόγηση», που κάνουν ακόμα πιο βαριά την ανίατη «αρρώστια» του αστικού κράτους, η οποία είναι η λειτουργία του για τα κέρδη του κεφαλαίου.