Εκπαιδευτικοί χωρίς μάσκα και παραμορφωτικά γυαλιά

Σχολείο Γκράφιτι
Φώτο Αρχείου / Πηγή: Eurokinissi

Ρούλα Καραγιάννη, Εκπαιδευτικός

Οι  Εκπαιδευτικοί χωρίς μάσκα και παραμορφωτικά γυαλιά, βλέπουν  πως πολλοί μαθητές παρακολουθούν  την εξ αποστάσεως εκπαίδευση … εξ αποστάσεως!

Το Υπουργείο Παιδείας, βομβαρδίζει με οδηγίες τους εκπαιδευτικούς για τη συμμέτοχη τους στις ηλεκτρονικές πλατφόρμες του Υπουργείου.

Ζητά  από τους διευθυντές, αριθμό εκπαιδευτικών και μαθητών που συνδέθηκαν στο σχολικό δίκτυο και καυχιέται για τη μεγάλη συμμετοχή και ανταπόκριση εκπαιδευτικών και μαθητών.

Το Υπουργείο Παιδείας ασκώντας επικοινωνιακή πολιτική κατευνασμού, τουλάχιστον προκαλεί, με την ανακοίνωση του όταν γνωρίζει ότι οι υποδομές σε Η/Υ, πληροφορικά συστήματα στα σπίτια των μαθητών, των δασκάλων και των καθηγητών είναι ανεπαρκή, δηλώνοντας  ότι «ανταποκρινόμενο άμεσα στις έκτακτες συνθήκες, δρα προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας αξιοποιώντας κάθε πρόσφορο μέσο.»

Δυστυχώς, τα φύκια δε γίνονται μεταξωτές κορδέλες και αποδείχθηκε τελικά ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός!

Οι εκπαιδευτικοί  όλων των βαθμίδων από την αρχή που έκλεισαν τα σχολεία, με δική τους πρωτοβουλία, έσπευσαν να σταθούν δίπλα στους μαθητές χρησιμοποιώντας κάθε μέσο, Email, skype, blogs, ακόμα και viber.

Έσπευσαν να διατηρήσουν την επαφή με τους μαθητές, σεβόμενοι τις ανάγκες τους, που δεν είναι μόνο εκπαιδευτικές αλλά κυρίως ψυχολογικές. Αρχικά ψυχολογικές. Στη συνέχεια αφιέρωσαν μέρες και αμέτρητες ώρες στο καθήκον να συνδεθούν με το σχολικό δίκτυο και τις ηλεκτρονικές τάξεις που λόγω υπερφόρτωσης σέρνονταν και σέρνονται.

Συνέχισαν παράλληλα να στέλνουν εκπαιδευτικό αλλά και ψυχαγωγικό υλικό μέσα από τις εναλλακτικές μεθόδους με κάθε μέσο, με κάθε τρόπο!

Υπηρετoύμε με αφοσίωση τη δημόσια και δωρεάν παιδεία για πάρα πολλά χρόνια οι περισσότεροι από μας. Αγωνιζόμαστε για το δικαίωμα όλων των παιδιών στη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, ακόμη και τώρα σ’ αυτές τις δύσκολες ώρες για όλους μας.

Με αγωνία γεννιούνται τα παρακάτω ερωτήματα:

  • Τι θα γίνει με την εκπαίδευση και ψυχολογική υποστήριξη για τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, όπως τα παιδιά που βρίσκονται στο ευρύτερο φάσμα του Αυτισμού ή στα παιδιά με ΔΕΠΠΥ (Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητα) που δυσκολεύονται να συνεργαστούν με πληροφορίες μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή;
  •  Οι γονείς τους αδυνατούν να τα στηρίξουν καθώς έχουν διακόψει τις συνεδρίες με τον παιδοψυχολόγο ή τον θεραπευτή τους.
  • Τι θα γίνει με την εκπαίδευση και την ψυχολογική υποστήριξη στα αλλόγλωσσα παιδιά όπως Ρομά ή προσφυγόπουλα που δε γνωρίζουν τη γλώσσα και είναι δύσκολο να τους μεταφέρεις τις γραπτές οδηγίες για τη σύνδεση στο δίκτυο, αν κι εφόσον βέβαια διαθέτουν υπολογιστή.
  • Τι θα γίνει με τα παιδιά που δε διαθέτουν κάμερα για σύγχρονη εκπαίδευση ή ακόμα και υπολογιστή.

Στις περισσότερες περιπτώσεις κάθε οικογένεια διαθέτει έναν υπολογιστή στον οποίο πρέπει να συνδεθούν γονείς που εργάζονται από το σπίτι, τα παιδιά και τα αδέρφια τους, που μπορεί να είναι στο Δημοτικό, το Γυμνάσιο ή το Λύκειο. Ακόμα και στη Γ΄ Λυκείου με το βάρος των Πανελληνίων εξετάσεων. Πόσος χρόνος αναλογεί στον καθένα και πόσο είναι εφικτό να  λάβουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Ερωτήματα εγείρονται για:

  • Τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς απομακρυσμένων χωριών, που ελάχιστοι διαθέτουν σύνδεση ικανή να στηρίξει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.Τα παιδιά άπορων οικογενειών που δυσκολεύονται να έχουν τα προς το ζην και δεν είναι λίγα!
  • Την ψυχολογική πίεση των γονέων, που μεταφέρεται στα παιδιά, της επαγγελματικής ανασφάλειας, της αργίας ή της απόλυσης που βιώνουν πολλές οικογένειες μαθητών.
  • Την αδυναμία κάποιων,  μεγαλύτερων σε ηλικία εκπαιδευτικών,  αλλά και γονέων, που αποκλεισμένοι στα σπίτια τους, δεν έχουν τη γνώση να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση καθώς η επιμόρφωση στα πληροφοριακά συστήματα σταμάτησε πριν πολλά χρόνια στο Β’ επίπεδο, σε ό,τι αφορά στον κλάδο των εκπαιδευτικών.

Εμείς οι εκπαιδευτικοί, είμαστε δίπλα στους μαθητές μας και σηκώνουμε με επιμονή το βάρος της ευθύνης μας απέναντι τους!

Εμείς οι εκπαιδευτικοί θα ζητάμε πάντα, αυτά που πρέπει να παρέχει η δημόσια εκπαίδευση, την οποία για χάρη των μαθητών μας σηκώνουμε στις πλάτες μας και καλύπτουμε τα κενά που αφήνει σε βάρος της η εκάστοτε Κυβέρνηση.

Ακόμα και τώρα που βρισκόμαστε κλεισμένοι στα σπίτια μας, έχοντας πολλοί να φροντίσουμε μέλη των οικογενειών μας που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, είμαστε εδώ, θα είμαστε εδώ!

Ρούλα Καραγιάννη, Εκπαιδευτικός

Δείτε ακόμα...