Ελένη Γερασιμίδου & Αντώνης Ξένος: Το θέατρο δεν θα το κάνουμε βορρά στο διαδίκτυο

Γερασιμίδου

Η συνέντευξη είναι αναδημοσίευση από την εφημερίδα axianews.

Η Ελένη Γερασιμίδου και ο Αντώνης Ξένος έχουν κάνει το θέατρο οικογενειακή υπόθεση. Αναμφίβολα από τα πιο αγαπημένα και μακροβιότερα ζευγάρια του θεάτρου, με την κόρη τους Αγγελική, να ακολουθεί τα χνάρια τους. Δημιούργησαν με πολύ πάθος και αγάπη το θέατρο «από κοινού», με τελευταία παράσταση προ εγκλεισμού την τραγική φάρσα, «καρέκλες» του Ιονέσκο.

Συναντήσαμε το ζευγάρι και μιλήσαμε μαζί τους εφ’ όλης της ύλης.

Συνέντευξη: Βάσια Μπρέστα & Ζέτα Τζιώτη
Φωτογραφία: Φραντζέσκα Καλπακίδου  (Francesca Kal)

Ζευγάρι στη Ζωή, Ζευγάρι στο Σανίδι

-Ποιοι λόγοι σας ώθησαν να πάρετε μια τόσο σημαντική απόφαση, να αποκτήσετε το δικό σας θέατρο;

Ελένη Γερασιμίδου:  Η απόφαση δεν είναι επιχειρηματική, είναι απόφαση ζωής. Θέλουμε σε ένα κόσμο να πραγματοποιήσουμε και μεις τα δικά μας όνειρα. Όνειρα που δεν είναι ούτε θεατρικά έργα, ούτε ρόλοι συγκεκριμένοι άλλα σαν άτομα πολιτικοποιημένα, χωρίς αγκιτάτσιες και χωρίς εκμετάλλευση ορισμένων πολιτικών συλλογικοτήτων, θέλουμε να εκφραστούμε ελεύθερα. Ως άνθρωποι και ως πολιτικά όντα, να πούμε κάποια πράγματα που μας αφορούν.

-Αντώνης Ξένος: Θεωρώ ότι στην κρίση πρέπει να είσαι επιθετικός. Να μην αφήσεις να σε καταβάλλει όλη αυτή η επιβολή που έρχεται απέξω. Αυτή η καπιταλιστική εισβολή θέλει επίθεση, επίθεση, επίθεση και μόνο επίθεση.

O Αντώνης Ξένος


-O Στίβεν Μπράουν λέει «Οι ηθοποιοί καλούνται να λειτουργούν ως διχασμένες προσωπικότητες όταν παίζουν. Είναι σαν να παρατηρούν τον εαυτό τους απ’ έξω, και ταυτόχρονα να βρίσκονται εντός ρόλου. Εσείς πώς θα το σχολιάζατε; Συμφωνείτε με αυτό και πώς αισθάνεσθε που ζείτε μαζί και παίζετε μαζί και στο θέατρο;

 -Ελένη Γερασιμίδου: Δεν υιοθετώ αυτή την άποψη, δεν θεωρώ ότι είμαστε διχασμένες προσωπικότητες. Θεωρώ ότι μελετάμε και εμβαθύνουμε σε μία προσωπικότητα που είναι να παίξουμε & βγάζουμε ψυχή. Τέτοιες απόψεις προσωπικά δεν με αφορούν.

-Αντώνης Ξένος. Όταν κάποιοι θέλουν να κάνουν παραφιλολογία, διατυπώνουν μία θεωρία και σχολιάζουν επ΄ αυτού! Δε μας αφορά τι λέει αυτός ο κύριος, εμείς κάνουμε το υγιές ελληνικό θέατρο. Έτσι όπως μας το έχουν παραδώσει αιώνες τώρα, όχι μόνο το ελληνικό. Εμείς ζούμε σε μια χώρα που έχει δημιουργήσει το θέατρο. Δεν το αναλύουμε.. το ζούμε! Και το ζούμε καλύτερα από την πραγματική μας ζωή.

Στο σανίδι η Ελένη δεν μου λέει κακά λόγια, μου λέει μόνο τα καλά λόγια του θεάτρου!

-Περιγράψτε μας μια συνηθισμένη μέρα σας…

Ελένη Γερασιμίδου: ‘Όπως αντιλαμβάνεσαι, ο Αντώνης  κάνει χιούμορ. Μη φανταστεί κανείς ότι όλη μέρα τον «μαλώνω»… Υπάρχουν και ρόλοι μέσα από τους οποίους γίνεται αυτό αλλά είναι στο πλαίσιο του ρόλου.

Νομίζω ότι είναι πάρα πολύ φυσικό δύο άνθρωποι με τους ίδιους στόχους και τα ίδια όνειρα να υπάρχουν μαζί και στην ζωή και στο θέατρο. Εξάλλου δεν είμαστε οι μόνοι.

Η Ελένη Γερασιμίδου


-Πώς επηρεάστηκε η παράσταση σας του καλοκαιριού  «Μένουμε Ταπί» και τι μας ετοιμάζετε για τον χειμώνα που έρχεται;

-Αντώνης Ξένος: Ένα Lockdown, και τέτοια πράγματα απαγορευτικά σαφώς και επηρεάζουν διότι το θέατρο είναι ένας πάρα πολύ ευαίσθητος δέκτης όλων των καταστάσεων και είναι πάρα πολύ φυσιολογικό αυτό. Ειδικά όταν ο κόσμος μάθαινε για τα νέα κρούσματα, δεν ερχόταν. Φοβάται ο κόσμος. Του έχει δημιουργηθεί μια φοβία .

Ελένη Γερασιμίδου:  Μέσα από τη δουλειά μας εκφραζόμαστε, όπως στο «μένουμε… ταπί» με τη βοήθεια του Δημήτρη Χαλιώτη, που έγραψε εξαιρετικά κείμενα, χαιρόμασταν κάθε βράδυ την παράσταση μας.

Θεωρήσαμε ότι έπρεπε κι εμείς με τον τρόπο μας να μιλήσουμε. Χωρίς να κάνουμε τους γιαλαντζί επαναστάτες και να πετάμε τις μάσκες και να μην παίρνουμε προστατευτικά μέτρα. Πήραμε όλα τα προστατευτικά μέτρα και κάναμε μία θαυμάσια παράσταση, όπου ευχαριστήσαμε τον κόσμο για την γενναιότητα τους να έρθουν. Παρά τις ειδήσεις τις ζοφερές, με προστασία βεβαίως πάντα και αυτοί μας ευχαριστούσαν, που υπάρχουμε και έχουμε αυτό το μικρό θέατρο.

-Θα κάνετε την παράσταση διαδικτυακά;

Ελένη Γερασιμίδου:  Με τίποτα, κάθετη άρνηση. Εμείς ξέρουμε το θέατρο, εμείς ξέρουμε την επαφή με τον κόσμο, το ζωντανό θέατρο, το θέατρο που γεννήθηκε και όπως προχωράει. Τα διαδικτυακά είναι άλλα κόλπα, που εμάς δε μας αφορούν. Γνωρίζουμε ότι υπάρχει πολύ μεγάλο ρεύμα για να γίνουν διαδικτυακά οι παραστάσεις όπως η τηλεόραση, που κι εμείς έχουμε παίξει και θα ξαναπαίξουμε. Και ο κινηματογράφος ανήκει στις δουλειές τις πολύ αγαπημένες και πολύ προσοδοφόρες. Αλλά το Θέατρο δεν θα το κάνουμε βορρά στο διαδίκτυο.

-Αντώνης Ξένος: Η τηλεόραση θέλει την ειδική κατασκευή, ο κινηματογράφος θέλει την οθόνη και το θέατρο θέλει την σκηνή. Αν Αυτό αποτελεί ορισμό του θεάτρου τότε γιατί τι θέατρο μιλάμε; Δεν μας αφορά το live streaming. Να μην καταντήσουμε εκεί.

O Αντώνης Ξένος

-Η πολιτική επηρεάζει το θέατρο;

-Αντώνης Ξένος: Σαφώς! Το θέατρο, η από τα καταβολής του είναι πολιτική πράξη.

Ελένη Γερασιμίδου: Συμφωνώ απόλυτα δεν έχω να προσθέσω κάτι.

-Σχέδια μετά το lockdown…

Ελένη Γερασιμίδου:   Αν μας αφήσουν να ανοίξουμε.. Όταν λοιπόν επαναλειτουργήσουν τα θέατρα, θα παίξουμε πάλι τις «καρέκλες» του Ιονέσκο σε σκηνοθεσία του Κοραή Δαμάτη, που δυστυχώς με το lockdown δώσαμε μόνο έξι παραστάσεις. Μία εξαιρετική παράσταση, πολύ ωραία σκηνοθετημένη από τον αγαπημένο σκηνοθέτη, που  με πολλή αγάπη παιζόταν και θα ξανά παιχτεί από μας.

-Αντώνης Ξένος: Πιστεύω ότι η συγκεκριμένη, θα έχει μεγάλη αποδοχή γιατί πραγματικά, πρόκειται για μία αξιοπρεπή και αξιόλογη παράσταση με το αυθεντικό κείμενο του Ιονέσκο και όχι με περίληψη του ή αφήγηση του.

Η Ελένη Γερασιμίδου
Ετικέτες:

Δείτε ακόμα...