«Η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια είναι αντίθετη με την ασφάλεια του πολίτη, των αερομεταφορών και γενικότερα του δημοσίου συμφέροντος και ασφαλώς είναι σίγουρο ότι δεν εξυπηρετεί τους επιβάτες και τους εργαζόμενους ούτε και το καλό της χώρας μας» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών προειδοποιώντας για τις ελλείψεις ελέγχων, με ότι συνεπάγεται αυτό.
«Δυστυχώς, η εικόνα απαξίωσης και πλημμελούς εφαρμογής πολιτικών ασφαλείας στον σιδηρόδρομο δεν είναι η μοναδική. Η πραγματικότητα είναι ότι εδώ και χρόνια αντίστοιχη παράλληλη πορεία ακολουθείται και στον χώρο τον αερομεταφορών. Μετά τις ιδιωτικοποιήσεις των μεγαλύτερων αεροδρομίων της χώρας, το Ελληνικό κράτος αποφάσισε ότι ουσιαστικά δεν χρειάζεται κανενός είδος in situ εποπτείας για τα πλείστα ζητήματα ασφαλείας που ανακύπτουν σε όλα τα αεροδρόμια» τονίζει και ρίχνει τις ευθύνες στον τέως υπουργό Μεταφορών Κ. Καραμανλή που «κατάργησε όλες τις Αεροπορικές Αρχές σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, τα όργανα του κράτους δηλαδή που θα έλεγχαν την εφαρμογή κανόνων ασφαλείας στα αεροδρόμια και της εθνικής και ευρωπαϊκής αεροπορικής νομοθεσίας» και που -όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος- «δε δέχτηκε ποτέ να συζητήσουμε, παρόλο που είμαστε το εξειδικευμένο προσωπικό για την ασφάλεια αεροδρομίων και πτήσεων. Δεν τον απασχολούσαν καθόλου τα ζητήματα ασφάλειας των αερολιμένων; Ήταν όλα έτοιμα και προσχεδιασμένα και τόσο καλά φτιαγμένα που δεν επιδέχονταν βελτίωση. Ο Ιδιώτης πρέπει να δρα ανεξέλεγκτα, χωρίς υποχρεώσεις. Θυμίζει κάτι αυτή η τακτική;».
Σημειώνει πως «η επίβλεψη της ασφάλειας και της νομιμότητας στα αεροδρόμια από πραγματική και επιτόπου, μετάπεσε σε οιωνοί εκ του μακρόθεν και ανατέθηκε σε ένα γραφείο στην Αθήνα που ονομάστηκε Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)» και από τότε «έχουν συμβεί πλείστα συμβάντα στα αεροδρόμια, τα οποία έχουν αναδειχθεί. Κανένας δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε. Ο Σύλλογός μας έκανε ότι μπορούσε για να ενημερώσει και να σταματήσει το κατήφορο της ασφάλειας του Πολίτη και της επικίνδυνης και καταστροφικής πολιτικής του Υπουργού κου Καραμανλή».
Μάλιστα απαριθμεί τις δράσεις του Συλλόγου για το θέμα, όπως μεταξύ άλλων την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (21/10/2022), τις τουλάχιστον 15 επιστολές – έγγραφα – μελέτες που έχουν αποσταλεί τόσο στο υπουργείο, στη Διοίκηση της ΥΠΑ, σε όλους τους βουλευτές, στον Πρωθυπουργό, στον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και στον σημερινό υπουργό Μεταφορών με την ιδιότητα του ως Υπουργού Επικρατείας, τα πάνω από 50 Δελτία Τύπου, άρθρα και δημοσιεύματα στον Τύπο και τις Ερωτήσεις στη Βουλή όπου «πολλές απαντήσεις δεν δόθηκαν και όποια απαντήθηκε, ήταν κυρίως στο πνεύμα που ταιριάζει σε μια ανύπαρκτη, απομακρυσμένη εποπτεία στα αεροδρόμια του τύπου “…ρωτήσαμε τον Ιδιώτη Διαχειριστή του Αερολιμένα και μας ανέφερε ότι τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες αλλά…”».
«Πέρα λοιπόν από συντετριμμένοι, είμαστε και εξοργισμένοι με όσα ακούγονται και γράφονται. Διαπιστώνουμε ομοιότητες σε όλα τα επίπεδα. Έχει γίνει κατανοητό πόσο επικίνδυνα μπορεί να γίνουν τα πράγματα, αν όλα αφεθούν στην τύχη τους ή ακόμα;» αναρωτιέται και τονίζει ότι «είναι κατεπείγουσας σημασίας το έργο της ΑΠΑ να γίνει ουσιαστικό με την επέκταση της εποπτείας της εντός των αεροδρομίων και όχι εξ αποστάσεως. Οι Κρατικές Αεροπορικές Αρχές των αεροδρομίων είναι ουσιώδες τμήμα της, χωρίς αυτό δεν νοείται πραγματική εποπτεία. Αν θέλουμε επιτέλους να μιλάμε σοβαρά για πολιτική ασφάλειας στις μεταφορές, πρέπει να αναθεωρηθεί άμεσα η δομή της ΑΠΑ. Η πραγματικότητα δεν περιμένει».