Εντείνουμε τον αγώνα για απόδοση ευθυνών, ενάντια στην προσπάθεια συγκάλυψης για το έγκλημα των Τεμπών

Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έξω από την Λάρισα, σύγκρουση εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας, Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023
Πηγή: Eurokinissi

«Σε άλλο επίπεδο» πήγε ο επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Απ. Τζιτζικώστας, με απάντησή του σε κατεπείγουσα Ερώτηση των ευρωβουλευτών του ΚΚΕ, Κώστα Παπαδάκη και Λευτέρη Νικολάου – Αλαβάνου, την προσπάθεια συγκάλυψης της αλήθειας για το έγκλημα των Τεμπών αλλά και για τη σημερινή συνεχιζόμενη άθλια κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου και τα ανύπαρκτα συστήματα και μέτρα ασφαλείας σχεδόν 2 χρόνια μετά από αυτό.

Στα συγκεκριμένα ερωτήματα της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας, που ήταν: «α) Γιατί ενάμιση χρόνο μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, Επιτροπή και κυβέρνηση ΝΔ συνεχίζουν να θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή και την ασφάλεια επιβατών και εργαζομένων, διαιωνίζοντας τη γύμνια σε μόνιμο προσωπικό και σύγχρονα συστήματα ασφάλειας, η συνολική εγκατάσταση των οποίων τοποθετείται στο 2040, έχοντας ως κριτήριο το κόστος – όφελος; β) Πώς κρίνει την κίνηση της “Hellenic Train” να προσφύγει στα δικαστήρια και να κηρυχθεί μετά από απαράδεκτη απόφαση δικαστηρίου παράνομη και καταχρηστική η απεργία μηχανοδηγών στους σιδηροδρόμους, οι οποίοι στο επίκεντρο των αιτημάτων τους είχαν ζητήματα ασφάλειας επιβατών και εργαζομένων;», ο Απ. Τζιτζικώστας εκ μέρους της Κομισιόν ποιεί την νήσσαν απαντώντας στο μεν πρώτο ερώτημα ότι «την ευθύνη για τη διατήρηση και τη συνεχή βελτίωση της σιδηροδρομικής ασφάλειας φέρουν τα κράτη – μέλη» και ότι «δρομολογήθηκε ειδικό έργο “Τεχνική στήριξη για την υλοποίηση και την εφαρμογή της ενωσιακής νομοθεσίας για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων στην Ελλάδα”, χρηματοδοτούμενο από την Επιτροπή, με σκοπό τη στήριξη των ελληνικών ενδιαφερόμενων μερών στον τομέα των σιδηροδρόμων κατά τη διαχείριση της ασφάλειας του σιδηροδρομικού συστήματος σύμφωνα με τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές και κατά την ανάπτυξη του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS). Η Επιτροπή στηρίζει επίσης οικονομικά την ανάπτυξη του ERTMS κατά μήκος του ελληνικού δικτύου».

Στο δεύτερο ερώτημα απλά δεν απαντά, κρυπτόμενος πίσω απ’ την πολιτική της Επιτροπής «να μη σχολιάζει τις αποφάσεις των εθνικών δικαστηρίων».

Αυτά τη στιγμή που νέα στοιχεία έρχονται στο φως, όπως το νέο ηχητικό ντοκουμέντο, γεννώντας πρόσθετα ερωτήματα και που αποκαλύπτεται ότι δεκάδες άνθρωποι επέζησαν από τη σύγκρουση και κάηκαν ζωντανοί από τις εκρήξεις και την πυρκαγιά που ακολούθησε.

Σε ανακοίνωσή της η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σχολιάζει σχετικά με την απάντηση του επιτρόπου Μεταφορών: «ΕΕ, Κομισιόν και Ευρωπαϊκή Αρχή Σιδηροδρόμων (ERA), όπως άλλωστε και η κυβέρνηση της ΝΔ, “ξεχνούν” βολικά τις τεράστιες ευθύνες τους καθώς μεταξύ άλλων έδωσαν άδεια κυκλοφορίας σε αμαξοστοιχίες 30ετίας, χωρίς σύγχρονες προδιαγραφές πυρασφάλειας και χωρίς πυράντοχα υλικά κατασκευής.

Ενώ κυβέρνηση ΝΔ, ΟΣΕ και “Hellenic Train” ισχυρίζονται ότι “όλα είναι ασφαλή”, τουλάχιστον τρία ατυχήματα έχουν συμβεί, ακόμη 2 αποφεύχθηκαν την τελευταία στιγμή, ένα εκ των οποίων μπορούσε να οδηγήσει σε μετωπική σύγκρουση. Η ίδια η ΕΕ, μάλιστα, που ενδιαφέρεται για την αύξηση της “χωρητικότητας” και της “ταχύτητας” των συρμών, στην αντίστοιχη έκθεση το 2024, ούτε μία φορά δεν αναφέρει τη λέξη “ασφάλεια”.

Μάλιστα, μιλώντας για “μελλοντικά έργα” που θα χρηματοδοτήσει η Κομισιόν για το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, για συστήματα ασφαλείας που θα τοποθετηθούν μέχρι το 2040, δεν αναφέρει το παραμικρό σχετικά με εκείνα που καρκινοβατούν για χρόνια, όπως η σύμβαση 717, καθώς κι άλλες που έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2010.

Επιχειρώντας δε το “ξέπλυμα” της “Hellenic Train”, η οποία προσέφυγε προκλητικά εναντίον των εργαζομένων της που έκαναν απεργία για τα μέτρα προστασίας εργαζομένων κι επιβατών κι αυτή κηρύχθηκε παράνομη από τα δικαστήρια, ο επίτροπος Τζιτζικώστας επιχειρεί να ξεπεράσει το ζήτημα με μία φράση “δεν σχολιάζουμε αποφάσεις δικαστηρίων”. Βεβαίως, δεν ρωτήθηκε για την απόφαση του δικαστηρίου, αλλά για την απαράδεκτη κίνηση της επιχείρησης να σύρει τους εργαζόμενους στα δικαστήρια.

Και με αυτήν την απάντηση γίνεται φανερό ότι η ΕΕ κάθε άλλο παρά αποτελεί παράγοντα λύσης του εγκλήματος των Τεμπών και της τραγικής κατάστασης του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα μας. Αντίθετα συνιστά παράγοντα συγκάλυψης κι επιδείνωσής του σε βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων και των αναγκών φτηνής κι ασφαλούς μετακίνησης του λαού.

Συνεχίζουμε κι εντείνουμε τον αγώνα για την απόδοση ποινικών και πολιτικών ευθυνών σε όλους όσοι εμπλέκονται, για καμία συγκάλυψη στο έγκλημα, που μπορεί να επιβάλει μόνο ο λαός με την πάλη του».

Δείτε ακόμα...