Επιχείρηση «Aspides»: Η φρεγάτα «Υδρα» ξανά στον Κόλπο του Αντεν

Φρεγάτα Ύδρα σε συνεκπαίδευση με το Πολεμικό Ναυτικό του Ισραήλ έξω από Χάιφα - Μάρτιος 2021
Φώτο Αρχείου / Φρεγάτα Ύδρα σε συνεκπαίδευση με το Πολεμικό Ναυτικό του Ισραήλ έξω από Χάιφα – Μάρτιος 2021 / Πηγή: Eurokinissi

Για την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Αντεν απέπλευσε την Τρίτη η φρεγάτα «Υδρα», υπηρετώντας ανάγκες των εφοπλιστών και των ομίλων της διαμετακόμισης, στο πλαίσιο της ευρωενωσιακής επιχείρησης «Aspides», ενάντια στη δράση των Χούθι.

Θυμίζουμε ότι η επιχείρηση ξεκίνησε επισήμως στις 19/2 πέρυσι, με την κυβέρνηση να σπεύδει να αναλάβει εξαρχής την εν όρμω διοίκησή της (με επικεφαλής τον Ελληνα υποναύαρχο Β. Γρυπάρη) στο Ελληνικό Στρατηγείο Επιχειρήσεων της ΕΕ (ΕΣΕΕΕ) στη Λάρισα, δείγμα της πρεμούρας της ντόπιας πλουτοκρατίας να αναβαθμιστεί γεωστρατηγικά μέσα από την ανάληψη ρόλων και αποστολών εμπλοκής κυριολεκτικά όπου Γης.

Στην πορεία, από τις 2/11, κάνοντας και το επόμενο βήμα στην εμπλοκή της ελληνικής αστικής τάξης στην ιμπεριαλιστική αντιπαράθεση στη Μέση Ανατολή, η κυβέρνηση κίνησε διαδικασίες ώστε ο αρχιπλοίαρχος Κων. Πιτυκάκης να παραλάβει επισήμως καθήκοντα εν πλω διοικητή της «Αspides» στην Ερυθρά, πλαισιωμένος από πολυεθνικό επιτελείο επί ιταλικού πλοίου.

Στο ενδιάμεσο, έχοντας τη συναίνεση των άλλων αστικών κομμάτων και μορφωμάτων, που κάνουν αυτά τα θέματα «γαργάρα» ή γκρινιάζουν περί «ανταλλαγμάτων», και την ώρα που επιχειρεί να επιβάλει «σιωπητήριο» στους στρατευμένους όταν ζητάνε να μη συμμετέχει η χώρα μας στο ιμπεριαλιστικό σφαγείο, η κυβέρνηση έστειλε διαδοχικά τρία πλοία του Στόλου, τις φρεγάτες «Υδρα» (από τις 17/2/2024)«Ψαρά» και κατόπιν την «Σπέτσαι» να περιπολούν στον Κόλπο του Αντεν έκαστο για περίπου 3 μήνες, βάζοντας τα πληρώματα να εμπλέκονται με πυρά εναντίον UAV, πυραύλων ή ό,τι άλλο εξαπολύουν οι Χούθι κατά εμπορικών πλοίων «δυτικών» συμφερόντων. Αλλωστε, από την αρχή της επιχείρησης και με αντικείμενα της αποστολής τους τη «συνοδεία εμπορικών πλοίων στην περιοχή της επιχείρησης» ή την «προστασία των εμπορικών πλοίων από επιθέσεις», υπολογίζεται ότι τα πλοία της «Aspides» έχουν καταστρέψει μέχρι στιγμής 17 μη επανδρωμένα αεροσκάφη (UAV), 3 μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας (USV), ενώ έχουν αναχαιτίσει τουλάχιστον 4 κατευθυνόμενα βλήματα.

Οι κίνδυνοι που αντιμετωπίζουν αποτυπώνονται και σε έγγραφο του ελληνικού ΥΠΕΘΑ, που αποκάλυψε τον Νοέμβρη ο «Ριζοσπάστης», όπου μετά και τις αναφορές των κυβερνητών για τα επεισόδια, καταγράφονταν αναλυτικά οι περιπτώσεις εμπλοκής των φρεγατών που ήταν προηγουμένως στην περιοχή.

Γράφει π.χ. για την «Υδρα» ότι στις 25/4, τις πρώτες πρωινές ώρες, αχάραγα, χρειάστηκε να εκτελέσει 10 βολές με το πυροβόλο της κατά UAV που είχε φτάσει μόλις στα 4,8 ν.μ. από το πλοίο. Η δε «Ψαρά» αργά το βράδυ της 6/7 έβαλε κατά UAV των Χούθι που είχε φτάσει ακόμα πιο κοντά στο πλοίο, μόλις στα 3,5 ν.μ., ενώ επιχειρούσε στον Κόλπο του Αντεν. Λίγη ώρα αργότερα, πρώτες ώρες της 7/6, ενεπλάκη με το πυροβόλο της, ενεργώντας 6 βολές, και κατά δεύτερου UAV, που και αυτό έφτασε κοντά στο πλοίο, στα 4 ν.μ. Αποστάσεις που σε συνδυασμό και με την ταχύτητα των «εισερχόμενων», δείχνουν πόσο κοντά στον κίνδυνο επιχειρούν τα πληρώματά μας.

Ολα αυτά για τα συμφέροντα των εφοπλιστών – με τις φρεγάτες να κάνουν κυριολεκτικά τη συνοδεία των πλοίων τους – την ίδια ώρα που λόγω της «αναταραχής» από τη φωτιά που έχουν βάλει οι Ευρωατλαντικοί και ο σύμμαχός τους Ισραήλ στην περιοχή, έχουν εκτοξεύσει τα κέρδη τους. Αλλά και για «κομμάτι από τη λεία» των δρόμων Ενέργειας και εμπορευμάτων όπως του ευρωατλαντικού IMEC (σύνδεσης Ινδίας – ΕΕ) και των «νέων ενεργειακών δρόμων» που περνάνε κυριολεκτικά μέσα από το αίμα των λαών της περιοχής.

Δείτε ακόμα...