Φοιτητές Ιατρικής Πάτρας της Πανσπουδαστικής: Καλούν σε κινητοποιήσεις για την ουσιαστική αναβάθμιση της ιατρικής εκπαίδευσης!

Ιατρικό προσωπικό σε νοσοκομείο - Υγειονομικοί - Γιατρός - ΜΕΘ
Πηγή: Eurokinissi

“Σε κινητοποιήσεις για την ουσιαστική αναβάθμιση της ιατρικής εκπαίδευσης, προχωρούν οι φοιτητές της Ιατρικής Σχολής Πατρών ενώ αντιτίθενται στη θεσμοθέτηση προγράμματος μεταπτυχιακής βασικής κλινικής εκπαίδευσης, το λεγόμενο “foundation year”.

Αναλυτικά αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους:

Η εκτελεστική επιτροπή του ΚΕΣΥ φέρνει με συνοπτικές διαδικασίες στην ολομέλεια του την Τρίτη 2/11 τη θεσμοθέτηση προγράμματος μεταπτυχιακής βασικής κλινικής εκπαίδευσης, το λεγόμενο “foundation year”. Βασικά του σημεία:

  • Θα είναι έμμισθο με διάρκεια 12 μήνες, 6 σε νοσοκομείο (4 σε Παθολογία και 2 σε Χειρουργική) και 6 σε Kέντρο Υγείας. Θα αποτελεί προϋπόθεση για το πλέον 6μηνο αγροτικό.
  • Οι προτιμήσεις των εκπαιδευτικών κέντρων των υποψηφίων θα κατοχυρώνονται σε ένα ηλεκτρονικό σύστημα επιλογής (matching program), όπου θα δηλώνουν τις επιλογές τους κατά σειρά προτίμησης και θα επιλέγονται ανάλογα με τις υπάρχουσες κενές θέσεις.
  • Υπεύθυνο για την εκπαίδευση των νέων γιατρών θα είναι το ιατρικό προσωπικό της μονάδας,αλλά και «άλλοι επαγγελματίες υγείας όπως φαρμοκοποιοί, νοσηλευτές κ.α.».
  • Η εισήγηση μιλάει για «εδραίωση των γνώσεων από την προπτυχιακή εκπαίδευση μέσω πρακτικής εφαρμογής σε πραγματικές συνθήκες αλλά υπό επίβλεψη».

ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΜΠΑΙΓΜΟ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΥΣ!

  • Η προπτυχιακή εκπαίδευση περιλαμβάνει για διάστημα τουλάχιστον 2 ετών κλινική άσκηση. Τι άλλο πρέπει να είναι αυτή παρά πρακτική εφαρμογή των γνώσεων μας υπό επίβλεψη; Αφού αναγνωρίζουν ότι αυτή δεν αρκεί, γιατί δεν ικανοποιούν τα αιτήματα των φοιτητών για ουσιαστική αναβάθμιση της;
  • Που ήταν το ΚΕΣΥ και το υπουργείο όταν οι φοιτητές του περσινού 5ου έτους διεκδικούσαν την επιστροφή τους στα νοσοκομεία; Ήταν αυτοί που μας υποβάθμισαν την κλινική άσκηση επί δύο χρόνια!
  • Στα πανεπιστημιακά νοσοκομεία οι φοιτητές λόγω ελλείψεων σε διδακτικό προσωπικό συστηματικά εκπαιδεύονται από ειδικευόμενους. Στο foundationyear πάμε ένα βήμα παραπέρα, αφού θα μας εκπαιδεύει ο αγροτικός, ο νοσηλευτής, ο φαρμακοποιός…
  • Το logbook με το οποίο θα αξιολογούμαστε ( άραγε τι συνέπειες θα έχει αυτή η αξιολόγηση στην δήλωση ειδικότητας ή αγροτικού;) θα έρχεται εκ των υστέρων να ελέγχει ποιες ιατρικές πράξεις (δεν) διδαχτήκαμε στα υπό διάλυση νοσοκομεία, πολύ περισσότερο στα αγροτικά;

Η εισήγηση εντάσσεται στο πλέγμα των διαφόρων σχεδίων που φέρνει κατά καιρούς το ΚΕΣΥ, όπως εξετάσεις πριν την έναρξη της ειδικότητας, διαχωρισμό με βάση το βαθμό πτυχίου, που στοχεύουν συνολικά στην αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα, στην κατηγοριοποίηση των γιατρών, στη δημιουργία μιας μάζας γιατρών χωρίς ειδικότητα, με περιορισμένα επαγγελματικά και επιστημονικά δικαιώματα. Στόχος της νέας ρύθμισης είναι η τροφοδότηση του Δημοσίου Συστήματος Υγείας με γιατρούς που θα στοιχίζουν φθηνά στο κράτος και θα έχουν δεξιότητες αντί για ολοκληρωμένη και στέρεα γνώση.

EΤΣΙ ΛΟΓΑΡΙΑΖΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΝΑ ΣΤΗΣΕΙ ΤΟ «ΝΕΟ ΕΣΥ»!

Ένα ΕΣΥ που δεν θα μπορεί βέβαια να καλύψει την ανάγκη του πληθυσμού σε σύγχρονες υπηρεσίες Υγείας, αλλά θα αφορά μόνο τις «βασικές» παροχές, ζυγισμένες με το κριτήριο του «κόστους –οφέλους» . Για τα υπόλοιπα υπάρχει πάντα ο ιδιωτικός τομέας που διαχρονικά παρασιτεί σε βάρος των ασθενών ,που δεν μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους στο δημόσιο. ‘

Είναι εμπαιγμός λοιπόν, την ίδια στιγμή που η πανδημία καλπάζει και με ευθύνη της κυβέρνησης δεν παίρνονται ουσιαστικά μέτρα για την προώθηση του μαζικού εμβολιασμού, για μέτρα προστασίας σε χώρους εργασίας και ΜΜΜ, για την ενίσχυση του τσακισμένου συστήματος υγείας…να προχωράει κανονικά τα σχέδιά της για την υποβάθμιση της εκπαίδευσης και την προσαρμογή των μελλοντικών υγειονομικών στο όραμα των μονοπωλίων για την Υγεία!

Επιστρέφουμε την πρόταση ως απαράδεκτη : ανταποκρινόμαστε στο κάλεσμα της ΟΕΝΓΕ!

Παλεύουμε για ένα σύστημα Υγείας αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν, με έμφαση στην πρόληψη, στελεχωμένο με βάση τις ανάγκες του πληθυσμού, που θα αξιοποιεί όλες τις κατακτήσεις τις επιστήμης και της τεχνολογίας χωρίς να τις βάζει στη ζυγαριά του κόστους.

Θέλουμε να γίνουμε ολοκληρωμένοι γιατροί για ένα τέτοιο σύστημα υγείας, που θα μπορούμε να ασκήσουμε την επιστήμη μας στην υπηρεσία των κοινωνικών αναγκών.

Με αυτόν τον ορίζοντα διεκδικούμε ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών μας και ιδιαίτερα της κλινικής μας άσκησης:

  • Προσλήψεις καθηγητών στο ύψος των αναγκών. Να υπάρχει καθηγητής παρών σε κάθε εκπαιδευτική δραστηριότητα των φοιτητών (επίσκεψη, εξωτερικό ιατρείο, ΤΕΠ).
  • Να διαμορφωθεί συγκεκριμένο πρόγραμμα μαθημάτων και κλινικής άσκησης σε όλες τις κλινικές έτσι ώστε να κάνουμε και να μαθαίνουμε όλοι τα ίδια πράγματα αλλά και να απασχολούμαστε σε όλη τη διάρκεια της μέρας.
  • Το χρονικό διάστημα της κάθε κλινικής να καθορίζεται με βάση τις γνώσεις που πρέπει να έχει ένας γενικός γιατρός πχ η καρδιολογία να μην περιορίζεται σε δύο εβδομάδες
  • Βασικές κλινικές όπως η πνευμονολογία η νεφρολογία , η γαστρεντερολογία , η αιματολογία και η ακτινολογία να είναι υποχρεωτικές και όχι επιλογής
  • Να προστεθεί κλινική άσκηση των φοιτητών σε μονάδες της ΠΦΥ (Κέντρα Υγείας) για την προετοιμασία των τελειόφοιτων στην υπηρεσία υπαίθρου (αγροτικό).
  • Αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών μας, να προστεθεί το αντικείμενο της επείγουσας ιατρικής.
  • Ουσιαστική σύνδεση θεωρίας και πράξης με αναβάθμιση των εργαστηριακών ασκήσεων και κλινική άσκηση από το 4ο έτος παράλληλα με την απαρτιωμένη.
  • Τώρα μέτρα ενίσχυσης του δημοσίου Συστήματος Υγείας , προσλήψεις προσωπικού, αναβάθμιση εγκαταστάσεων για την κάλυψη των πάγιων αναγκών και των έκτακτων λόγω της πανδημίας.
  • Ενιαίο πρόγραμμα ειδικότητας σε όλη τη χώρα, με ενίσχυση των μονάδων Υγείας κα μαζικές προσλήψεις ιατρών για αύξηση της αναλογίας ειδικών προς ειδικευόμενους.
  • Καμιά αποσύνδεση του πτυχίου από το επάγγελμα, όχι σε εξετάσεις πριν την ειδικότητα, να αποσυρθεί ο νόμος για βαθμό στον τίτλο ειδικότητας.

Δείτε ακόμα...