Την κερδοφορία της δράσης του κεφαλαίου στις αερομεταφορές μέσω της αύξησης της εναέριας κυκλοφορίας εξυπηρετεί η μετατροπή της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, τόνισε ο Γιάννης Δελής, βουλευτής του ΚΚΕ, μιλώντας σε συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής για σχετικό νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ έκανε ειδική αναφορά σε όλα αυτά τα μέτρα που παίρνονται στην κατεύθυνση της αύξησης των κερδών των αερομεταφορικών εταιρειών, όπως η επικίνδυνη για την ασφάλεια της εναέριας κυκλοφορίας υπέρβαση των ασφαλών ορίων εναέριας χωρητικότητας, αλλά και η θέσπιση μέχρι και bonus για τους Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας.
Ανέδειξε, παράλληλα, ότι η ιδιωτικοποίηση και της αεροναυτιλίας δεν είναι καινούργιο φαινόμενο, δεδομένου ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων ξεκίνησε το 2011 επί ΠΑΣΟΚ, ενώ στη συνέχεια ακολούθησε επί ΣΥΡΙΖΑ η ένταξη όλων των αεροδρομίων στο Υπερταμείο και η εκχώρηση 14 στη Fraport, όπως και το σπάσιμο της ΥΠΑ σε 2 νομικά πρόσωπα, με το ένα από τα οποία, την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) να αναλαμβάνει κανονιστικό ρόλο και εποπτεία αερομεταφορών, όπως συνέβη και με τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ).
Σχολιάζοντας την κυβερνητική επιχειρηματολογία ότι δήθεν «δεν διακυβεύεται η ασφάλεια των πτήσεων», ο Γ. Δελής επισήμανε ότι την κυβέρνηση την διαψεύδουν οι ίδιες οι καθυστερήσεις στην αντικατάσταση παλιού εξοπλισμού και η τραγική υποστελέχωση, φέρνοντας το παράδειγμα της ΑΠΑ που διαθέτει εργαζόμενους μόνο στην Αθήνα, με αποτέλεσμα να γίνονται λίγοι έλεγχοι κάθε χρόνο στα αεροδρόμια της χώρας. Εξηγώντας ότι το να μην έχουν πλέον την αρμοδιότητα οι αερολιμενικοί της ΥΠΑ να κάνουν, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα, ελέγχους σε μια σειρά αεροδρόμια, εξήγησε πως κάτι τέτοιο λειτουργεί προς όφελος των εταιρειών.
Ο Γ. Δελής έκανε ειδική αναφορά και στα εργατικά ατυχήματα που σημειώνονται σε μια σειρά αεροδρόμια, φέρνοντας μια σειρά παραδείγματα και αναδεικνύοντας, έτσι, και την έλλειψη μέτρων υγείας και ασφάλειας των εργαζομένων. Έκανε, επίσης, λόγο και για τον απαρχαιωμένο εξοπλισμό που υπάρχει, εντείνοντας τους κινδύνους που ελλοχεύουν κατά τις πτήσεις. «Για σκεφτείτε όμως τι άγχος και τι πίεση βάζει στον εργαζόμενο ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας η απώλειας της εικόνας του ραντάρ, μια απροειδοποίητη, δηλαδή, μια έκτακτη περίσταση!», ανέφερε χαρακτηριστικά και κάλεσε να αντικατασταθεί άμεσα ο παλιός εξοπλισμός της ΥΠΑ.
Συμπλήρωσε πως «οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ γνωρίζουν πολύ καλά ότι η προμήθεια και εγκατάσταση κρίσιμων εξοπλισμών έχει καθυστερήσει πολλές φορές στο παρελθόν λόγω του ανταγωνισμού των εταιρειών – προμηθευτών για το κέρδος, οι οποίοι προσφεύγουν στα δικαστήρια για να μην ολοκληρωθεί ένας διαγωνισμός και χάσουν τον “πελάτη”, κάτι που συνέβη και στο σιδηρόδρομο, με τη γνωστή τραγική κατάληξη τέτοιων καθυστερήσεων», υπογραμμίζοντας στο τέλος: «Να γιατί εμείς θέλουμε ενιαίο κρατικό φορέα μεταφορών με ΥΠΑ ενιαία και δημόσια, με όλα τα αεροδρόμια κρατικά συμπεριλαμβανομένης και της αεροναυτιλίας, γιατί έτσι και μόνο έτσι εξασφαλίζονται και οι θέσεις εργασίας, και η ασφάλεια των πτήσεων, και τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας και οι ποιοτικές και φθηνές αεροπορικές υπηρεσίες για το λαό».
Να σημειωθεί ότι στην αρχή της ομιλίας του ο Γ. Δελής επανέλαβε το αίτημα του ΚΚΕ να αποσυρθεί η απαράδεκτη τροπολογία της κυβέρνησης για το μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη.



