Για τις ελλείψεις σε Υπαλλήλους Πληροφοριών Πτήσεων και την ασφάλεια των πτήσεων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

Πύργος Ελέγχου- Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος
Πύργος Ελέγχου- Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος /Πηγή: Eurokinissi

Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για τις ελλείψεις σε Υπαλλήλους Πληροφοριών Πτήσεων (AFISO) και την ασφάλεια των πτήσεων στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), κατέθεσε ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης.

Στην Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ επισημαίνονται τα εξής:

«Ενώ συμπληρώνονται 2 χρόνια από το προδιαγεγραμμένο έγκλημα των Τεμπών, έρχονται καθημερινά στο προσκήνιο τα “Τέμπη” που κατακλύζουν τη ζωή του λαού. Ειδικότερα, η κατάσταση στις αερομεταφορές, όπως συνολικά στις συγκοινωνίες, θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια εργαζομένων και επιβατών.

Αναφορικά με τον κλάδο των τηλεπικοινωνιακών υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, είναι σοβαρές οι ελλείψεις προσωπικού, που διαπιστώνονται κυρίως σε 15 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας (Αστυπάλαια, Ικαρία, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Κάσο, Καστελόριζο, Καστοριά, Κοζάνη, Κύθηρα, Λέρο, Μήλο, Νάξο, Πάρο, Σητεία, Σύρο). Σε αυτά τα αεροδρόμια, η εξυπηρέτηση των πτήσεων, η διαχείριση της αεροπορικής κίνησης και η στελέχωση των πύργων ελέγχου, γίνονται αποκλειστικά από υπαλλήλους της AFIS οι οποίοι και διαχειρίζονται την εναέρια κυκλοφορία και τις κινήσεις των αεροσκαφών στην περιοχή τους. Σε ορισμένα από αυτά τα 15 αεροδρόμια, όπως στο Καστελόριζο, δεν υπηρετεί κανείς υπάλληλος σε μόνιμη βάση και σε κάποια υπηρετεί μόνο ένας υπάλληλος, ενώ χρειάζονται περισσότεροι. Τα κενά καλύπτονται με μετακινήσεις προσωπικού από το ένα αεροδρόμιο στο άλλο, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την Ασφάλεια των πτήσεων, των επιβαινόντων και των υπαλλήλων που παρέχουν την υπηρεσία AFIS.

Ενδεικτικό για την υποστελέχωση, ενώ η κυκλοφορία αυξάνεται σταθερά, είναι ότι αυτή τη στιγμή υπηρετούν μόλις 105 τηλεπικοινωνιακοί υπάλληλοι. Στο οργανόγραμμα, χωρίς απαραίτητα αυτό να αντιστοιχεί στις πραγματικές ανάγκες, προβλέπονται περίπου 180 θέσεις εργασίας, που σημαίνει ότι σχεδόν το 42% των θέσεων είναι κενές. Ως προς τις πραγματικές ανάγκες αρκεί να σημειωθεί ότι το 2010 ο αριθμός των υπαλλήλων έφθανε τους 320, για να συρρικνωθεί στη συνέχεια με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων. Άμεση συνέπεια της κατάστασης αυτής είναι η εντατικοποίηση της εργασίας των τηλεπικοινωνιακών υπάλληλων, σε βάρος της ασφάλειας των πτήσεων, αλλά και της υγείας των εργαζομένων.

Παράλληλα, το πρόβλημα θα οξυνθεί με τις επερχόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης και της Διοίκησης της ΥΠΑ (αλλαγή του ΠΔ 304/1996), για τις οποίες οι εργαζόμενοι εκφράζουν την πλήρη αντίθεσή τους, αφού δημιουργούν προβλήματα Ασφάλειας με τη μείωση των ημερών εκπαίδευσης στην Οργανική Μονάδα AFIS (Πύργο Αεροδρομίου), με σκοπό να καλύψουν τα σοβαρά προβλήματα υποστελέχωσης. Επιπλέον, με την επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης που απέστειλε πρόσφατα η Διοίκηση της ΥΠΑ για ψήφιση και αφορά το μηνιαίο επίδομα του Eurocontrol των AFISO, μετατρέπεται το επίδομα της Υπηρεσίας AFIS σε “κίνητρο”, με πρόσχημα την κάλυψη προβλημάτων στελέχωσης των αεροδρομίων AFIS, εκβιάζοντας εργαζόμενους με μέσο όρο ηλικίας 60 + σε μετακινήσεις, για να καλύψουν μέρος της “χασούρας” από το μειωμένο εισόδημα, σε συνάρτηση με τη μείωση των ημερών εκπαίδευσης. Ταυτόχρονα, πολλά είναι και άλλα εργασιακά ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι Υπάλληλοι Πληροφοριών Πτήσεων (AFISO) κι έχουν να κάνουν με τη σύνδεση του πιστοποιητικού Υγείας και τις πρόσθετες αμοιβές, την επιστροφή των παρακρατηθέντων, κ.ά.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση έτσι ώστε: Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις Υπαλλήλων Πληροφοριών Πτήσεων (AFISO) τόσο για τα αεροδρόμια AFIS, τα υπόλοιπα περιφερειακά, όσο και τις υπηρεσίες των Αθηνών (ΚΕΠΑΘΜ/Α3, Δ5) και οι όλες οι ενέργειες για την εξασφάλιση της δουλειάς και των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Τα χρονικά διαστήματα της εκπαίδευσης να είναι αυτά που απαιτούν οι σημερινές συνθήκες της Εναέριας Κυκλοφορίας και να αποσυρθούν οι επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης που είναι σε βάρος της ασφάλειας των πτήσεων».

Δείτε ακόμα...