Γραμματεία Πλωτών Μέσων – ΠΟΛ: «Διακρίσεων Συνέχεια»

Πανελλήνια Ομοσπονδία Λιμενικών - ΠΟΛ - Γραμματεία Πλωτών Μέσων Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ

Η Γραμματεία Πλωτών Μέσων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ) της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λιμενικών (ΠΟΛ) επαναφέρει το θέμα της συνέχειας των διακρίσεων μεταξύ των λιμενικών ειδικότητας Κυβερνητών και Μηχανικών (ΔΠΓ-ΔΜΓ) των πλωτών. Πρόκειται για μισθολογική και βαθμολογική αδικία, διαχωρισμού προσωπικού, που προκαλεί ανωμαλία στην ιεραρχία εντός και εκτός των σκαφών. Η Γραμματεία με τέσσερα ερωτήματα προς το Υπουργείο Ναυτιλίας τονίζει τις εξόφθαλμες διακρίσεις. Τέλος προτείνει συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία που θα δώσει λύση στο αδιέξοδο. Αναλυτικά η ανακοίνωση της Γραμματείας Πλωτών Μέσων του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ:

Όπως ήδη έχουμε αναδείξει έχει δημιουργηθεί κατάφωρη αδικία και διάκριση μεταξύ συναδέλφων και συγκεκριμένα της κατηγορίας ειδικοτήτων ΔΠΓ-ΔΜΓ στο Λιμενικό Σώμα από τους διοικούντες και αποφασίζοντες του ΥΝΑΝΠ, δηλαδή την κατηγορία 4 ” ταχυτήτων” «καπετάνομηχανικών» (ΣΝΔ ,απευθείας κατάταξης, ΥΠΑΞ, εκ ΛΦ).

Συζητώντας με τους «πλωτατζήδες» συναδέλφους θα διαπιστώσει κανείς ότι εκτός από το αίσθημα μισθολογικής και βαθμολογικής αδικίας, διαχωρισμού προσωπικού, ανωμαλίας της ιεραρχίας εντός και εκτός των σκαφών υφίσταται μία άνευ λόγου ” τιμωριτική διάθεση” από πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας χωρίς προηγούμενο και σταματημό. 

Πολύς λόγος γίνεται για έναν νέο διαχωρισμό μεταξύ της νεοεισερχόμενης κατηγορίας στο ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ των απευθείας κατάταξης ΔΠΓ-ΔΜΓ και των υπολοίπων, ενώ εύλογα δημιουργούνται νέα ερωτήματα και απορίες στο προσωπικό των σκαφών, όπως:

  1. Για ποιο λόγο ενώ έχουν αφαιρεθεί τα ναυτικά φυλλάδια από όλα τα στελέχη ΔΠΓ-ΔΜΓ δεν έχει συμβεί και για τη συγκεκριμένη κατηγορία; 
  2. Για ποιο λόγο δεν υπάρχει η 5ετης υποχρεωτική παραμονή στις τάξεις του ΛΣ-ΕΚ.ΑΚΤ όπως συνέβη και με τις υπόλοιπες κατηγορίες;
  3. Μήπως η Υπηρεσία θεωρεί ότι η συγκεκριμένη κατηγορία δεν έχει υπαχθεί στις υποχρεώσεις που αφορούν τα ως άνω δύο ερωτήματα διότι δεν έχουν στοιχίσει οικονομικά κατά τη διαδικασία του εκπαιδευτικού σχολείου, όπως οι τρεις λοιπές κατηγορίες (ΣΝΔ, ΥΠΑΞ ,ΛΦ) που αποτελούν παραγωγικές σχολές του Λιμενικού Σώματος;
  4. Θα υπάρξει η ανάλογη παρέμβαση ώστε να αποκαταστήσει τις αδικίες που έχουν δημιουργηθεί στη συγκεκριμένη κατηγορία (μισθολογική και βαθμολογική) ώστε να μην οδηγηθούν τα στελέχη να βρουν το δίκιο τους μέσω την νομικής οδού και να πληρώσουν χρήματα που δεν τους περισσεύουν;

Ως λύση του αδιεξόδου προτείνεται η συμπλήρωση των κενών οργανικών θέσεων κατηγορίας Αξιωματικών ειδικότητας ΔΠΓ-ΔΜΓ με Νομοθετική ρύθμιση ή Υπουργική απόφαση με μετάταξη σύμφωνα με άρθρο 1 ΠΔ 33/2021 παράγραφος δ εδάφιο ηη αναδρομικής ισχύος πριν τον Αύγουστο 2022 (ημερομηνία απευθείας κατάταξης Αξιωματικών ειδικότητας ΔΠΓ-ΔΜΓ) και κατ’ επεκταση μισθολογική μετάταξη από την κατηγορία Β’ στην Α’ σύμφωνα με το Νόμο 4472/2017 άρθρο 124 παρ. α). Αναφερόμαστε σε  διπλωματούχους ΑΕΝ (Κυβερνήτες- Μηχανικοί) για τους οποίους το δίπλωμα αποτελούσε προσόν κατάταξης και μοριοδότησης εκ ΣΔΥΛΣ αλλά και για τους διπλωματούχους (ΔΠΓ-ΔΜΓ) εκ ΛΦ οι οποίοι χρησιμοποιήθηκαν από την Υπηρεσία ως Κυβερνήτες ή Μηχανικοί σε σκάφη επί σειρά ετών παρότι δεν αποτελούσε προσόν κατάταξης (με εξαίρεση την κατηγορία ΄Ε).

Δείτε ακόμα...