Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού Θεσσαλονίκης είναι ενταγμένη στους σφοδρούς ιμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς στην περιοχή

Στον τεράστιο στρατηγικό, πολιτικό και στρατιωτικό ρόλο του λιμανιού της Θεσσαλονίκης σε μια περίοδο που το «θερμόμετρο» των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών στην ευρύτερη περιοχή έχει ανέβει, αναφέρθηκε ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, στη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Όπως σημείωσε, οι ιδιωτικοποιήσεις υποδομών εντάσσονται στις γενικότερες στρατηγικές επιλογές της ΕΕ και στους γεωστρατηγικούς ανταγωνισμούς στην περιοχή. Ταυτόχρονα, υπηρετούνται οι σχεδιασμοί του εγχώριου κεφαλαίου για δημιουργία μεγάλου κόμβου μεταφορών και εμπορίου, με τεράστια κέρδη για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Την ίδια ώρα, τα αστικά κόμματα, όχι μόνο δεν αμφισβητούν τις ιδιωτικοποιήσεις, αλλά ασκούν κριτική στην κυβέρνηση γιατί καθυστερεί. Άλλωστε θύμισε ότι τις δύο ιδιωτικοποιήσεις των λιμανιών Πειραιά και Θεσσαλονίκης τις ολοκλήρωσε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Επίσης, ο Γ. Δελής χαρακτήρισε επικίνδυνη την ιδιωτικοποίηση στρατηγικής πύλης εισόδου και εξόδου της χώρας, κρίσιμη για την άμυνα. 

Ακόμα, σημείωσε ότι τέσσερα χρόνια μετά την η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού με την παραχώρηση σε μεγαλοεπιχειρηματίες, διαψεύστηκαν παταγωδώς τα μεγάλα λόγια για οφέλη των εργαζομένων στο λιμάνι και του λαού της πόλης. Η πραγματικότητα περιλαμβάνει έλλειψη αναγκαίου προσωπικού, εντατικοποίηση της εργασίας και έλλειψη μέτρων ασφαλείας, με αποτέλεσμα για παράδειγμα τέσσερα εργατικά ατυχήματα το καλοκαίρι που πέρασε.

Σχετικά με τη σημερινή σύμβαση, όπως είπε, τροποποιούνται δύο σημεία από την αρχική σύμβαση ιδιωτικοποίησης που ψηφίστηκε το 2018 από την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και τη ΝΔ.

Οι αλλαγές αφορούν στην αποκατάσταση του κτιρίου του παλιού τελωνειακού σταθμού, που δεν έχει ξεκινήσει ακόμα και σε έργα στον προβλήτα 6 του λιμανιού, ώστε να υποδέχεται πλοία περισσότερων κατηγοριών.

Συγκεκριμένα, με την τροποποίηση, αλλάζει το χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση του τελωνειακού σταθμού, καθώς το 2018 προβλεπόταν ότι ένα χρόνο μετά θα έπρεπε να είχε εκπονηθεί διεξοδική μελέτη στατικότητας και 4 χρόνια μετά να έχει υλοποιηθεί η αποκατάσταση. Σήμερα, η κυβέρνηση δίνει στον παραχωρησιούχο παράταση μέχρι το τέλος του 2023.

Όσο για τον προβλήτα, ο Γ. Δελής κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει σε τι θα ωφελήσει τους αυτοαπασχολούμενους οδηγούς που ταλαιπωρούνται για ώρες στις ουρές φορτοεκφορτώσεων.

Ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ, όπως καταψήφισε την αρχική σύμβαση καταψηφίζει και την τροποποίηση καθώς συνιστά αρνητικότατη εξέλιξη για το λαό και τους εργαζομένους.

Τέλος, επισήμανε ότι μπορούν όλες οι υποδομές της χώρας να γίνουν μοχλοί ευημερίας για τους εργαζόμενους της χώρας, εφόσον η αξιοποίηση δεν γίνεται με καπιταλιστικούς όρους, αλλά όταν ο λαός θα πάρει το τιμόνι της εξουσίας και τα μέσα παραγωγής.

Δείτε ακόμα...