Ηνωμένο Βασίλειο: Οι σιδηροδρομικοί ετοιμάζονται για τον μεγαλήτερο απεργιακό αγώνα από το 1989

Εργαζόμενοι στου σιδηρόδρομους του Ηνωμένου Βασιλείου
Φώτο Αρχείου / Εργαζόμενοι στου σιδηρόδρομους του Ηνωμένου Βασιλείου / Πηγή: wsws.org

Τον μεγαλύτερο απεργιακό αγώνα στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 1989 ετοιμάζονται να πραγματοποιήσουν από τις 21 ως τις 25 Ιούνη περίπου 50.000 σιδηροδρομικοί διεκδικώντας απόσυρση των σχεδίων της διοίκησης για χιλιάδες απολύσεις και πάγωμα των μισθών που παραμένουν καθηλωμένοι εδώ και χρόνια ενώ ο πληθωρισμός πλέον καλπάζει σε διψήφια νούμερα.

Η τριήμερη απεργία αναμένεται να είναι η μεγαλύτερη κλαδική εργατική κινητοποίηση των τελευταίων 30 ετών. Σύμφωνα με το συνδικάτο των εργαζομένων στις μεταφορές, RMT, ένα από τα βασικά αιτήματα αφορά την αποτροπή των σχεδίων της διοίκησης της «Network Rail» (ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια του μεγαλύτερου μέρους του σιδηροδρομικού δικτύου στη Βρετανία) να πετάξει στον δρόμο περίπου 2.500 εργαζόμενους στον τομέα συντήρησης των δικτύων για την εξοικονόμηση 2 δισεκατομμυρίων λιρών.

Στις 21 Ιούνη ξεχωριστή θα είναι η μαζική απεργία χιλιάδων εργαζομένων στο λονδρέζικο μετρό που διεκδικούν αξιοπρεπείς μισθούς, καλύτερες συνθήκες εργασίας και αποτροπή των σχεδίων της διοίκησης για τις απολύσεις τουλάχιστον 600 υπαλλήλων και το πετσόκομμα επιδομάτων και συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων.

Ο Βρετανός υπουργός Υγείας, Σάτζιντ Τζάβιντ, μιλώντας χτες στο «Σκάι Νιους» προειδοποίησε για τις επιπτώσεις της απεργίας στην οικονομία μετά την πανδημία, αποφεύγοντας βεβαίως να πει οτιδήποτε θίγει τα συμφέροντα των μονοπωλίων που εκμεταλλεύονται τους (άλλοτε δημόσιους) βρετανικούς σιδηρόδρομους.

«Προφανώς δεν συμφωνούμε με αυτήν την απόφαση των συνδικάτων. Εάν πραγματοποιηθούν αυτές οι απεργίες, δεν είναι μόνο κακό για τους ταξιδιώτες, νομίζω ότι είναι κακό για τους εργαζόμενους γιατί χρειάζεται μια βιομηχανία βιώσιμη», ισχυρίστηκε ο Τζάβιντ, παραβλέποντας την κρατική επιχορήγηση 16 δισεκατομμυρίων λιρών που πήραν τα μονοπώλια του κλάδου στη διάρκεια της πανδημίας.

Δείτε ακόμα...