ΗΠΑ – Βρετανία: Μεγάλος συνωστισμός πλοίων και κοντέινερ σε λιμάνια

Μεγάλος συνωστισμός πλοίων και κοντέινερ εμπορευμάτων σε λιμάνια καταγράφεται στα πιο ισχυρά καπιταλιστικά κράτη σε όλο τον κόσμο. Άλλη μια έκφανση της αναρχίας της καπιταλιστικής παραγωγής, η οποία αναδεικνύεται με ιδιαίτερη ένταση μετά την «επανεκκίνηση» της οικονομικής δραστηριότητας, έπειτα από τη φάση των lockdowns για την πανδημία. Στις ΗΠΑ το πρόβλημα καταγράφεται πιο έντονα στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς στην Καλιφόρνια, τα οποία αποτελούν τις πύλες εισόδου για το 40% των κοντέινερ στη χώρα. Αντίστοιχα προβλήματα καταγράφονται και στη Βρετανία.

ΗΠΑ

Με συντονισμό από την κυβέρνηση Μπάιντεν, εργοδοσία και ηγεσίες συνδικάτων αποφάσισαν τη λειτουργία του λιμανιού όλο το 24ωρο και τις επτά μέρες της βδομάδας, ενώ με υπερωρίες λειτουργεί από τα μέσα Σεπτέμβρη και το λιμάνι Λονγκ Μπιτς.

Πολλές μεγάλες εταιρείες, ανάμεσά τους η «Walmart», η «FedEx» και η UPS, δεσμεύτηκαν επίσης για διεύρυνση της νυχτερινής εργασίας προκειμένου τα εμπορευματοκιβώτια να φεύγουν πιο γρήγορα από τα λιμάνια. Ο Αμερικανός Πρόεδρος Τζο Μπάιντεν είχε προγραμματίσει αργά χτες τηλεδιάσκεψη με διευθυντικά στελέχη των εταιρειών αυτών.

Πουθενά βέβαια δεν αναφέρεται τι θα σημάνουν όλα τα παραπάνω για τους εργαζόμενους, με την πείρα πάντως σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις να δείχνει ότι μεταφράζονται σε «απογείωση» της εντατικοποίησης της εργασίας, αύξηση των κινδύνων για εργατικά ατυχήματα κ.ο.κ.

Βρετανία

Αντίστοιχα προβλήματα καταγράφονται και στη Βρετανία. Η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο, η δανέζικη «AP Moller – Maersk», ανακοίνωσε χτες ότι επικρατεί το αδιαχώρητο στο Φέλιξστοου της ανατολικής Αγγλίας, το μεγαλύτερο λιμάνι διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη χώρα. Εξαιτίας αυτής της κατάστασης η εταιρεία εκτρέπει 1 στα 3 πλοία προς το λιμάνι του Ρότερνταμ. Η δε διεύθυνση του λιμανιού στο Φέλιξστοου αναγκάστηκε να ζητήσει από τις εφοπλιστικές εταιρείες να αναζητήσουν άλλα λιμάνια για τα εμπορικά πλοία τους.


Τόσο στις ΗΠΑ όσο και στη Βρετανία επισημαίνονται μεταξύ άλλων η μεγάλη έλλειψη οδηγών φορτηγών και οι συνολικότερες διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα την περίοδο της πανδημίας.

Πηγη ΑΠΕ,Ριζοσπάστης

Δείτε ακόμα...