Καλάθι του νοικοκυριού: Κακόγουστο κυβερνητικό αστείο

Πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου για το "καλάθι του νοικοκυριού", Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2022
Πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου για το “καλάθι του νοικοκυριού”, Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2022 / Πηγή: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ / EUROKINISSI

Σε εφαρμογή τίθεται από σήμερα το… κακόγουστο κυβερνητικό αστείο, το «καλάθι του νοικοκυριού». Πρόκειται για μία ακόμα κοροϊδία που όχι μόνο δεν ενισχύει τις λαϊκές οικογένειες, όχι μόνο δεν θα πωλούνται φτηνότερα τα προϊόντα του καλαθιού, αλλά αντίθετα δίνει τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες των σούπερ μάρκετ να ξεστοκάρουν προϊόντα, αφού μέσα στο καλάθι μπορούν – εάν θέλουν βέβαια – να εντάξουν προϊόντα πέρα από τα 51 που έχουν ήδη ανακοινωθεί.

Και ενώ η ακρίβεια θερίζει και τα στοιχεία δείχνουν ότι τα νοικοκυριά κόβουν διαρκώς από βασικές τους ανάγκες σε διατροφή, αυτό που διαφημίζει η κυβέρνηση με μεγαλοπρέπεια είναι κάποια προϊόντα που απλά θα πωλούνται με… σχετικά μικρότερες ανατιμήσεις σε σχέση με τα υπόλοιπα. Αξίζει να αναφέρουμε ότι την περίοδο Γενάρη – Αυγούστου 2022 οι πωλήσεις γαλακτοκομικών και κατεψυγμένων έπεσαν κατά 5%. Ταυτόχρονα, όμως, οι ιδιοκτήτες σούπερ μάρκετ θησαυρίζουν. Ο συνολικός τζίρος για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά αγαθά στην εξεταζόμενη περίοδο ανήλθε στα 5,41 δισ. ευρώ, κινούμενος ανοδικά κατά 3,5% σε σύγκριση με τα 5,23 δισ. ευρώ που ήταν οι πωλήσεις οκταμήνου του 2021.

Επιπλέον, τα στοιχεία για την ακρίβεια δείχνουν ποια είναι η πραγματικότητα και γιατί τα εργατικά νοικοκυριά περιορίζουν όλο και περισσότερο τα ψώνια τους. Σε σχέση λοιπόν με τον Σεπτέμβρη του 2021, φέτος έχουμε αυξήσεις στις τιμές βασικών διατροφικών προϊόντων ως εξής:

Αλεύρι κατά 40%. Πουλερικά κατά 25,7%. Τυριά 25,53%. Γάλα φρέσκο 23,13%. Ψωμί 22,23%. Ζυμαρικά 20,26%. Μοσχάρι 17,54%. Καφές 15,6%. Ελαιόλαδο 11%. Παιδικές τροφές 10,24%. Λαχανικά 8,7%.

Πρόκειται λοιπόν για εμπαιγμό, αφού τα νοικοκυριά, που έχουν ματώσει και συνεχίζουν να ματώνουν οικονομικά, ούτε φτηνά ούτε επαρκή εμπορεύματα θα βρουν από το «καλάθι» της κυβέρνησης και των σουπερμαρκετάδων, ενώ ταυτόχρονα υποδεικνύεται στον κόσμο τι θα καταναλώσει και τον στέλνουν από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ για να βρει το πιο φτηνό. Έτσι, η κυβέρνηση οδηγεί στη συμπίεση των αναγκών του λαού, να βολεύεται με το πιο φτηνό, εάν και εφόσον το βρει, και να μην μπορεί να αγοράσει με κριτήριο το ποιες είναι οι ανάγκες του αλλά το αν είναι φτηνό ή όχι.

Δείτε ακόμα...