Λιμάνι Θεσσαλονίκης: «Ανάπτυξη» κι εκσυγχρονισμός… με απίστευτη ταλαιπωρία

Γερανογέφυρα του (ΟΛΘ) Λιμανιού της Θεσσαλονίκης κατά την εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων (container)
Φώτο Αρχείου / Γερανογέφυρα του (ΟΛΘ) Λιμανιού της Θεσσαλονίκης κατά την εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων (container)

Χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς προχωρούν η «ανάπτυξη» και ο εκσυγχρονισμός του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, 4 χρόνια μετά την ιδιωτικοποίησή του, αποτελεί η απίστευτη ταλαιπωρία που εξακολουθούν να βιώνουν εδώ και χρόνια οι οδηγοί φορτηγών βαρέων οχημάτων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, από τις πολύωρες καθυστερήσεις που αντιμετωπίζουν, εξαιτίας της έλλειψης υποδομών (χώροι, μηχανήματα) και προσωπικού, αλλά και του δυσλειτουργικού πληροφοριακού συστήματος ραντεβού και φορτώσεων. Η κατάσταση επιδεινώνεται και εξαιτίας της υποστελέχωσης του Α’ Τελωνείου. Και αυτό ενώ υποτίθεται ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης «προετοιμάζεται» για να παίξει ρόλο και στην προώθηση των ουκρανικών σιτηρών προς τις χώρες της Ευρώπης, για ακόμα περισσότερα κέρδη στους επιχειρηματικούς ομίλους.

Θυμίζουμε πως μόλις πριν από λίγους μήνες αναδείχθηκε ο ανάδοχος του έργου της επέκτασης της 6ης προβλήτας, ενώ οι όποιες «επενδύσεις» γίνονται για την υποστήριξη της υφιστάμενης λειτουργίας, προχωρούν με το σταγονόμετρο.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπήρχαν 19 γερανοί για την εξυπηρέτηση των φορτίων, στην πλειοψηφία τους σε κακή κατάσταση που παρουσίαζαν συχνές βλάβες και η νέα ιδιοκτησία προμηθεύτηκε επιπλέον 12. Η εταιρεία προχώρησε ακόμη σε 13 προσλήψεις και την ίδια ώρα αύξησε τα φορτία που διαχειρίζεται με αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της δουλειάς.

Μάλιστα, όπως καταγγέλλεται, τα ίδια μηχανήματα καλούνται να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες και των ναυτιλιακών και των μεταφορικών εταιρειών, οπότε ανάλογα με την πίεση που υπάρχει από τις συμφωνίες, μπορεί να αφήσουν στη μέση τη φόρτωση των φορτηγών και να «τρέξουν» για την εκφόρτωση των πλοίων.

Μετά τις έντονες διαμαρτυρίες των σωματείων τόσο των οδηγών όσο και των μεταφορικών εταιρειών, άνοιξαν επιπλέον πύλες εισόδου και εξόδου, όμως και πάλι δεν δόθηκε λύση στο μεγάλο πρόβλημα των καθυστερήσεων. Οι τεράστιες ουρές αναμονής έξω από το λιμάνι μεταφέρθηκαν εντός του λιμανιού, στον χώρο της «πλατείας» του ΣΕΜΠΟ, αφού, όπως λένε εκπρόσωποι των οδηγών, των αυτοκινητιστών και των μεταφορικών εταιρειών, ο εξοπλισμός και το προσωπικό δεν επαρκούν. Οι οδηγοί δεν αντέχουν την πίεση που δέχονται προκειμένου να εκτελέσουν τα δρομολόγια που τους ανατίθενται στους χρόνους που απαιτούνται.

Τις τελευταίες 10 μέρες εμφανίζεται μια αποσυμφόρηση, κυρίως όμως λόγω της μείωσης του μεταφορικού έργου κατά 25% και το πρόβλημα αναμένεται να επιδεινωθεί και πάλι από τον Σεπτέμβρη.

Δείτε ακόμα...