Μ. Συντυχάκης: Κίνδυνος για «νέα Τέμπη» λόγω έλλειψης προσωπικού στα αεροδρόμια της χώρας

Ο Μ. Συντυχάκης κατέθεσε στη Βουλή

Επίκαιρη Ερώτηση με την οποία επισημαίνει ότι υπάρχει κίνδυνος για «νέα Τέμπη» λόγω έλλειψης πρροσωπικού στα αεςροδρόμια της χώρας κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ Μανώλης Συντυχάκης. Μεταφέροντας και τις ανησυχίες και τις παρεμβάσεις του Πανελλήνιου Συλλόγου Αερολιμενικών (ΠΑΣΑ), που -με έγγραφα και εμπεριστατωμένες αναλύσεις προς όλες διαχρονικά τις διοικήσεις της ΥΠΑ, στις εκάστοτε κυβερνήσεις και στη Βουλή- χτυπά συναγερμό για το σοβαρό ζήτημα της ασφάλειας των αεροπορικών μεταφορών, εκφράζοντας αγωνία για την υποβάθμιση των πτητικών υπηρεσιών και την ανάγκη να παρθούν άμεσα μέτρα για την ασφάλεια των πτήσεων.

Συγκεκριμένα, κατήγγειλε ότι οι ελλείψεις προσωπικού (σε αερολιμενικούς, σε ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας, στις ειδικότητες του κλάδου των Τηλεπικοινωνιακών, αλλά και στους εργαζόμενους της επίγειας εξυπηρέτησης, καθώς και το γεγονός ότι πολλές ειδικότητες καλύπτουν και τις ανάγκες μικρότερων αεροδρομίων) παραμένουν τεράστιες και συνεχίζουν να αυξάνονται, επηρεάζοντας την ομαλή – ασφαλή λειτουργία των δεκάδων αεροδρομίων και ελικοδρομίων της χώρας, ιδιαίτερα των νησιών.

Ως αποτέλεσμα της υποστελέχωσης, δεν είναι εφικτό να συμπληρώνονται οι βάρδιες, υπάρχει εντατικοποίηση στα περισσότερα πόστα που οδηγεί τους εργαζόμενους σε εξόντωση, διακινδυνεύοντας καθημερινά την υγεία και την ασφάλειά τους, ενώ η στοιχειώδης λειτουργικότητα και ασφάλεια των αεροδρομίων οφείλεται αποκλειστικά στο φιλότιμο των εργαζομένων.

Επιπλέον, η απουσία κρατικού ελεγκτικού μηχανισμού στα αεροδρόμια οδηγεί στην υποβάθμιση των πτητικών υπηρεσιών και την ασφάλεια των πτήσεων και είναι αντίθετη με την ασφάλεια των αερομεταφορών. Ταυτόχρονα, από τους λιγοστούς αερολιμενικούς έχουν αφαιρεθεί σημαντικές αρμοδιότητες ελέγχου των εταιρειών για την εφαρμογή των απαραίτητων μέτρων ασφαλείας των πτήσεων και του κανονισμού που διέπει την αεροναυτιλία και τους έχουν υποκαταστήσει με υπηρεσίες και συστήματα απομακρυσμένου ελέγχου με αυξημένο κίνδυνο για επιβάτες και πληρώματα.

Κατήγγειλε, μάλιστα, πως στις 17 Ιούνη, με έγγραφό του ο διοικητής της ΥΠΑ προς τον διοικητή της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας προτείνει να υποκαταστήσει τον ρόλο των 8 ΠΕ αερολιμενικών του «Ελ. Βενιζέλος» από ανεκπαίδευτους διοικητικούς, μία πολύ επικίνδυνη εξέλιξη.

Σημείωσε ακόμα ότι πολλοί εργαζόμενοι στην ΥΠΑ, μέσα και στα συνδικαλιστικά τους όργανα, καταγγέλλουν τη συγκρότηση των συνεργείων υπεραπόδοσης για τη διαχείριση μεγάλης πυκνότητας και έκτασης αεροπορικής κίνησης με βάση τους στόχους του μπόνους και του Σχεδίου Επιδόσεων, που πρόσφατα σχεδίασε το υπουργείο σε συνεργασία με τους αεροπορικούς ομίλους και τους φορείς διαχείρισης αερολιμένων (ΑΙΑ και Fraport).

Να παρουσιάσει το μαύρο – άσπρο επιχείρησε στην απάντησή του ο υπουργός Υποδομών – Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, καταφεύγοντας σε εξαγγελίες για προσλήψεις στο μέλλον κι ενώ η κατάσταση τώρα είναι ιδιαίτερα πιεστική στα αεροδρόμια της χώρας, λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης.

Σημείωσε πως ολοκληρώθηκε η διεξαγωγή σχετικών εξετάσεων μέσω ΑΣΕΠ, ενώ επικαλέστηκε τις μετατάξεις που γίνονται από διάφορες υπηρεσίες μετά και τον διαχωρισμό της ΥΠΑ σε δύο κομμάτια, στο πλαίσιο της πολιτικής απελευθέρωσης της αγοράς των αερομεταφορών. 

Αυτή την πολιτική, κατήγγειλε στη δευτερολογία του ο Μ. Συντυχάκης υπενθυμίζοντας ότι τον σχετικό νόμο που είχε φέρει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ τον είχε καταψηφίσει θεωρώντας ότι θα δημιουργήσει σοβαρά και πολλαπλά προβλήματα στην ασφάλεια του πτητικού έργου, όπως και έγινε. 

Υπογράμμισε ότι ως αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής, υπάρχουν αεροδρόμια σε νησιά με έναν μόλις υπάλληλο που δουλεύει συνεχώς και χωρίς ρεπό και με απαρχαιωμένα συστήματα, ενώ σημειώνονται τραγελαφικές καταστάσεις όταν για προβλήματα λειτουργίας των αεροδρομίων, η FRAPORT απευθύνεται στην Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας η οποία επειδή δεν έχει προσωπικό, απευθύνεται στην Αστυνομία για να τα αντιμετωπίσει. Υπενθύμισε μάλιστα το τραγικό συμβάν που σημειώθηκε στο αεροδρόμιο «Μακεδονία», όπου πρόσφατα λόγω της εντατικοποίησης και της έλλειψης προσωπικού ένας αερολιμενικός έχασε τη ζωή του εν ώρα υπηρεσίας. 

Κάλεσε την κυβέρνηση να δώσει λύσεις τώρα και να μην παραπέμπει σε εξαγγελίες χωρίς χρονοδιάγραμμα, γιατί οι κίνδυνοι είναι μεγάλοι και ενδεχομένως να έχουμε «νέα Τέμπη» με πολύ τραγικά αποτελέσματα. Μάλιστα, σημείωσε την απαξίωση της κυβέρνησης προς τον Πανελλήνιο Σύλλογο Αερολιμενικών, τον οποίο η κυβέρνηση αρνείται να συναντήσει παρά τα επανειλημμένα αιτήματά του προς το υπουργείο Μεταφορών – Υποδομών. Καταλήγοντας, σημείωσε ότι για το ΚΚΕ χρειάζεται ενιαία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), κρατικά αεροδρόμια ενταγμένα σε ενιαίο φορέα αερομεταφορών.  

Δείτε ακόμα...