Ναυπηγεία Ελευσίνας: Η παρέλαση των επίδοξων «σωτήρων»

Ναυπηγεία Ελευσίνας - Καθέλκυση Τορπιλακάτου «7» - Αύγουστος 2020 / Πηγή: ΓΕΝ
Φώτο Αρχείου / Ναυπηγεία Ελευσίνας – Καθέλκυση Τορπιλακάτου «7» – Αύγουστος 2020 / Πηγή: ΓΕΝ

Συνεχίζουν να «τρέχουν» οι ανταγωνισμοί και η παρέλαση των επίδοξων «σωτήρων» για τις ναυπηγικές υποδομές της χώρας, με την αμερικανικών συμφερόντων εταιρεία ΟΝΕΧ να εμφανίζεται τώρα να συνάπτει συνεργασία με τον ιταλικό όμιλο «Fincantieri Group», προκειμένου το νέο σχήμα να ολοκληρώσει την εξαγορά και να αναλάβει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.

Όσον αφορά την ιταλική εταιρεία, όπως γράφεται στον οικονομικό Τύπο, «έχει ισχυρή συνεργασία με τις ΗΠΑ, καθώς η θυγατρική της έχει αναλάβει την κατασκευή πλοίων για το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό», ενώ «είναι δραστήρια και στη ναυπήγηση εμπορικών πλοίων».

Το ενδιαφέρον του ιταλικού ομίλου επισημοποιήθηκε χτες σε συνάντηση που έγινε μεταξύ του αντιπροέδρου και γενικού διευθυντή Ναυπηγήσεων του ομίλου «Fincantieri», G. Giordo, του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ONEX Πάνου Ξενοκώστα, του υπουργού Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη και του υπουργού Άμυνας (μέσω τηλεδιάσκεψης) Ν. Παναγιωτόπουλου. Παράλληλα συζητήθηκαν λεπτομέρειες του σχεδίου, αλλά και οι διασφαλίσεις που μπορεί να προσφέρει η ελληνική κυβέρνηση.

Μετά τη συνάντηση, περιχαρής ο υπουργός Ανάπτυξης δήλωσε ότι «σήμερα έγινε ένα μεγάλο βήμα στη διαδικασία εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους Ναυπηγείων στον κόσμο, ο όμιλος “Fincantieri”, εξέφρασε γραπτώς το ενδιαφέρον του να ξεκινήσει τη διαδικασία για να συμμετάσχει στην προσπάθεια εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας σε συνεργασία με την ΟNEX. H ελληνική κυβέρνηση καλωσορίζει αυτή την πρόταση και χαιρετίζει αυτό το εγχείρημα».

Αυτό όμως που δεν είπε, είναι πως το …«σχέδιο εξυγίανσης», που έχει προτείνει η ONEX, είναι στα πρότυπα εκείνου που εφαρμόστηκε για την εξαγορά των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου. Δηλαδή «κούρεμα» περίπου στο 50% των οφειλών που έχουν συσσωρευτεί και στην προκειμένη περίπτωση ανέρχονται σε 430 εκατ. ευρώ, μακροχρόνια περίοδος αποπληρωμής των υπόλοιπων οφειλών κ.ά. Όσο για τους εργαζόμενους των Ναυπηγείων της Σύρου, πέρα από το γεγονός ότι αναγκάστηκαν να υπογράψουν «μεταχρονολογημένη απόλυση», προκειμένου ο «σωτήρας» ΟΝΕΧ να γλιτώσει δεδουλευμένα και αποζημιώσεις ενός έτους, είναι όλοι εργολαβικοί, πληρώνονται με την ώρα και πάει λέγοντας…

Δείτε ακόμα...