Ναυτεργάτες: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας αύριο στις 12 μ. στο Υπ. Ναυτιλίας για το “προδιαγεγραμμένο έγκλημα” στο “EUROFERRY OLYMPIA”

Η ναυτική τραγωδία με την πυρκαγιά στο RO-RO EUROFERRY OLYMPIA της Grimaldi σημαίας Ιταλίας στα βόρεια της Κέρκυρας - 19/02/2022
Η ναυτική τραγωδία με την πυρκαγιά στο RO-RO EUROFERRY OLYMPIA της Grimaldi σημαίας Ιταλίας στα βόρεια της Κέρκυρας – 19/02/2022 / Πηγή: Eurokinissi

Με το σύνθημα «Οχι άλλο αίμα εργατών για τα κέρδη των εφοπλιστών» τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ διοργανώνουν αύριο, Τετάρτη, στις 12 το μεσημέρι, συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Ναυτιλίας με αφορμή το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στο πλοίο «EUROFERRY OLYMPIA».

Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν αναφέρουν τα εξής:

«Η εξέλιξη της πυρκαγιάς στο πλοίο “EUROFERRY OLYMPIA” με τον μέχρι τώρα 1 νεκρό και 10 αγνοούμενους, επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τις εγκληματικές ευθύνες των εφοπλιστών, των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, του υπουργείου Ναυτιλίας, των λιμενικών αρχών, θυσιάζοντας την ανθρώπινη ζωή στον βωμό της κερδοφορίας των εφοπλιστών.

Αποτελεί πρόκληση για τους ναυτεργάτες, τους οδηγούς φορτηγών, τους επιβάτες η δήλωση του εκπροσώπου της εταιρείας “Γκριμάλντι”, Πολ Κυπριανού, περί “παραβατών του διεθνούς κανόνα”, για όσους διέμειναν σε οχήματα στο γκαράζ στη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιχειρεί να μεταθέσει τις ευθύνες της εταιρείας, του υπουργείου Ναυτιλίας, των λιμενικών αρχών στους επιβάτες, γνωρίζοντας από προηγούμενα εφοπλιστικά εγκλήματα, όπως στην παρόμοια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο RO/RO πλοίο “NORMAN ATLANTIC” στις 28/12/2014, χωρίς να πάρουν κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία και ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Η εφοπλιστική εταιρεία, το υπουργείο Ναυτιλίας, οι λιμενικές αρχές γνώριζαν για τις παρατηρήσεις που είχαν καταγραφεί στο πλοίο σε εκτεταμένους ελέγχους από την Επιθεώρηση του Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας στις 15/10/2021 και στις 16/02/2022 και συγκεκριμένα:

  • Συσκευές κλεισίματος στεγανές πόρτες (όχι όπως απαιτείται)
  • Eπιχειρησιακό φυλλάδιο πυρασφάλειας (ατελής)
  • Διαμονή, εγκαταστάσεις αναψυχής, τρόφιμα και τροφοδοσία (καθαριότητα – βρώμικος)
  • Υγειονομικές εγκαταστάσεις (δεν είναι σωστά επανδρωμένα)
  • Αερισμός – Χώροι Εργασίας (όχι όπως απαιτείται)

Ολοι οι παραπάνω γνώριζαν ότι η μειωμένη οργανική σύνθεση υπονομεύει την ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβατών, του πλοίου. Επίσης όσον αφορά την ελληνική νομοθεσία για τα επιβατηγά πλοία (Ν.4150/2013, Υπουργικές Αποφάσεις κ.ά.), δίνει τη δυνατότητα στις εφοπλιστικές εταιρείες να εφαρμόζουν οργανικές συνθέσεις με βάση τα συμφέροντά τους και όχι με βάση τις ανάγκες και την ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβαινόντων.

Επαναλαμβάνουμε τα σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν για την πυρκαγιά στο “EUROFERRY OLYMPIA” και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα:

1. Ποια είναι η πραγματική αιτία της πυρκαγιάς;

2. Λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης;

3. Εφαρμόστηκε η στεγανή υποδιαίρεση στα γκαράζ του πλοίου;

4. Πώς αντιμετωπίστηκε η πυρκαγιά με την εκδήλωσή της;

5. Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου;

6. Πώς δικαιολογείται η μεταφορά των 239 επιβατών, των 42 οχημάτων, των 153 φορτηγών, σε συνδυασμό με τη μειωμένη οργανική σύνθεση των 51 μελών του πλοίου;

Απευθύνουμε πλατύ κάλεσμα στους ναυτεργάτες, στους οδηγούς φορτηγών, στα σωματεία να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση – διαμαρτυρία την Τετάρτη 23 Φλεβάρη στις 12 μ. στο υπουργείο Ναυτιλίας, για το εφοπλιστικό έγκλημα στο “EUROFERRY OLYMPIA”».

Δείτε ακόμα...