Ταφόπλακα σε κάθε συγκροτημένο δικαίωμα των ναυτεργατών και στα τουριστικά πλοία βάζει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας που ψηφίζεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής με συνοπτικές διαδικασίες. Προωθείται η πλήρως «απελευθέρωση», δηλαδή κατάργηση του καμποτάζ και στα πλοία αναψυχής που σηματοδοτεί το χτύπημα κάθε συγκροτημένου εργασιακού δικαιώματος, Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, οργανικών συνθέσεων για τους ναυτεργάτες αυτής της κατηγορίας πλοίων, και αυξάνοντας τους κινδύνους για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Το νομοσχέδιο φέρει τον τίτλο «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις», και η κυβέρνηση έχει εισπράξει εύσημα των εφοπλιστών. Είναι χαρακτηριστικό πως κατά την ακρόαση των εξωκοινοβουλευτικών φορέων στην αρμόδια επιτροπή ο Ηλ. Χατζηεφραιμίδης, πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής και Βιομηχανικής Ένωσης, ανέφερε ότι είναι στη βάση «της δικής μας κατεύθυνσης». Αξίζει να σημειωθεί ότι ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Σαντορινιός ζήτησε επιπλέον κίνητρα για τους εφοπλιστές, λέγοντας ότι «τα ελληνικά συμφέροντα είναι να έρθουν περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία, περισσότερα πλοία στην ευρωπαϊκή σημαία και να δραστηριοποιούνται όσο θέλουν. Γιατί δηλαδή χαιρόμαστε που η Μάλτα προσελκύει πλοία στη σημαία της; Γιατί δεν φέρνουμε κίνητρα προς αυτήν την κατεύθυνση;»
Το ΚΚΕ καταψηφίζει το νομοσχέδιο, όπως σημείωσε στην Ολομέλεια της Βουλής η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, διότι φέρνει νέα προνόμια και φοροαπαλλαγές, σαρωτικές αλλαγές σε βάρος των ναυτεργατών στα σκάφη αναψυχής, που θα είναι χωρίς οργανικές θέσεις.
Επίσης, η Διαμάντω Μανωλάκου χαιρέτησε τον απεργιακό αγώνα των εργαζομένων στην COSCO λέγοντας ότι το ΚΚΕ είναι μαζί τους για την διεκδίκηση Συλλογικής Σύμβασης εργασίας από το κινεζικό μονοπώλιο που καταγράφει ρεκόρ κερδών από το ξεζούμισμα των εργαζόμενων.