Οι ένστολοι παίρνουν θέση για τη «Λευκή Βίβλο» και την καταστολή

Πυροσβεστικό Σώμα - Πυρκαγιά σε εγκαταλελειμμένο κτίριο στην πλατεία Καραϊσκάκη - Αθήνα, Απρίλιος 2021
Φώτο Αρχείου / Πυρκαγιά σε εγκαταλελειμμένο κτίριο στην πλατεία Καραϊσκάκη – Αθήνα, Απρίλιος 2021 / Πηγή: Eurokinissi

Στις 18-3-2021 το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη παρουσίασε τη «Λευκή Βίβλο για την Προστασία του Πολίτη».[1] Πρόκειται για την προσπάθεια θεσμοθέτησης ενός νέου δόγματος καταστολής από την πλευρά του κράτους. Αντίστοιχα όμως και με προηγούμενες αντιδραστικές αλλαγές στα Σώματα Ασφαλείας, η «Λευκή Βίβλος» φαίνεται να αφήνει παντελώς αδιάφορες τις συνδικαλιστικές πλειοψηφίες τους, παραπέμποντας σε σιωπηλή τους συναίνεση.

Η φιλοσοφία του νέου δόγματος καταστολής γίνεται εμφανής μόλις από το εισαγωγικό σημείωμα. Η κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι διανύουμε εποχή «κοινωνικής επιτάχυνσης». Όσο δηλαδή κι αν προσπαθούν να πείσουν το λαό ότι έφτασε σε ένα κοινωνικό τέλος και ζει στην καλύτερη κοινωνία που υπάρχει, στην πραγματικότητα καταλαβαίνουν ότι η κοινωνία συνεχίζει να μετασχηματίζεται και να αλλάζει. Για αυτό το λόγο επιθυμούν ένα νέο αντιλαικό – αντιδραστικό πλαίσιο έντασης της καταστολής ενάντια στο εχθρό λαό.

Στις σελίδες της «Λευκής Βίβλου» η εγκληματικότητα γίνεται μια μάζα με πλήθος άλλα προβλήματα και σχεδόν οτιδήποτε θα μπορούσε να ανησυχήσει τους πολίτες χωρίς καμία αναζήτηση αιτιών και χωρίς καμία διάκριση. Επομένως μια χειροδικία εν βρασμώ ψυχής ή μια κλοπή τροφίμων στο κατάστημα της γειτονιάς τσουβαλιάζεται με τη δωροδοκία ενός κυβερνητικού στελέχους από μεγάλη πολυεθνική εταιρία, τους πολέμους των Δυτικών «Συμμάχων» για το πετρέλαιο στη Μέση Ανατολή και τα φυσικά φαινόμενα όπως οι καταιγίδες, οι πυρκαγιές και οι σεισμοί! Με αυτόν τον τρόπο ο λαός εξισώνεται με αυτούς που κρατάνε τα ηνία του κράτους και ουσιαστικά καλείται είτε να γίνει συνυπεύθυνος με   αυτούς που παίρνουν πολιτικές αποφάσεις που αντιστρατεύονται τα λαϊκά συμφέροντα για να απαλλαγούν από τις όποιες ευθύνες τους σαν να είναι οι μεροκαματιάρηδες της διπλανής πόρτας.

Ο σκοπός για αυτή την συνειδητή μίξη μικρών και μεγάλων προβλημάτων γίνεται ξεκάθαρος στο κεφάλαιο 3 του κειμένου. Εκεί αναφέρεται ότι οι «κρίσεις» προκαλούν «πόλωση των κοινωνιών», «ανάπτυξη πολυπληθών κινημάτων διαμαρτυρίας και διεκδίκησης δικαιωμάτων», «ριζοσπαστικοποίηση». Επομένως πρέπει να προστατευθεί η «κοινωνικοοικονομική ζωή». Δηλαδή παρόλες αυτές τις «κρίσεις» θα πρέπει να αποτραπεί οποιαδήποτε αμφισβήτηση της εξουσίας του κεφαλαίου που δεν είναι παρά μερικές ίσως χιλιάδες μεγαλο-μετόχων  παγκοσμίως που δίπλα τους ο Πέρσης βασιλιάς Κροίσος θα έμοιαζε σήμερα ο φτωχός συγγενής! Την ίδια προστασία χρειάζεται όμως και όλο εκείνο το κοινωνικό εποικοδόμημα από νόμους και θεσμούς που διαιωνίζουν και εξασφαλίζουν την κερδοφορία και αναπαραγωγή του κεφαλαίου.

Επιβεβαιώνεται μέσα από αυτό το νέο δόγμα καταστολής ότι το κράτος «είναι όργανο καταπίεσης μιας τάξης από μια άλλη, η δημιουργία του “κατεστημένου” εκείνου, που νομιμοποιεί και στερεώνει αυτή την καταπίεση, αμβλύνοντας τη σύγκρουση των τάξεων»[2]. Για παράδειγμα ο ελληνικός λαός είναι ελεύθερος να διαμαρτύρεται για τις μεταναστευτικές/προσφυγικές ροές στη χώρα του αλλά υπερβαίνει τα εσκαμμένα όταν ρωτάει: «Πώς τυχαίνει να αναμιγνύονται πάντα οι ίδιοι πετρελαϊκοί κολοσσοί στη Συρία, τη Λιβύη, την Υεμένη, το Αφγανιστάν, το Ιρακ, κ.τ.λ. και μετά να προκύπτουν μετανάστες/πρόσφυγες;». Ομοίως, οι κάτοικοι της βόρειας Αττικής έχουν κάθε δικαίωμα να διαμαρτύρονται διότι έπεσε υπερβολικό χιόνι από τον ουρανό, αλλά φλερτάρουν με το έγκλημα αν αρχίσουν να ζητάνε εξηγήσεις για το: «Πώς τυχαίνει ο ελληνικός κρατικός μηχανισμός να χρειάζεται έξι μέρες[3] για να ανταποκριθεί στο πρόβλημα της κακοκαιρίας και τελικά να θρηνούνται νεκροί, ενώ χρειάζεται μόλις τέσσερεις μέρες[4] για να στείλει βοήθεια στην Αίγυπτο, ώστε να ξεμπλοκάρει η διώρυγα του Σουέζ και να πλεύσουν τα πλοία των εφοπλιστών;»

Αυτό ακριβώς είναι το σημείο που θα πρέπει να προβληματιστούν όλοι οι ένστολοι. Ενώ η «Λευκή Βίβλος» προωθείται ως μια αλλαγή στην ΕΛ.ΑΣ., στην πραγματικότητα εμπλέκει εξίσου τις Ένοπλες Δυνάμεις, το Πυροσβεστικό και το Λιμενικό Σώμα. Συνεχίζοντας το σκεπτικό του κεφαλαίου 3 ακολουθούν τα κεφάλαια 4, 5, 6 όπου με κείμενο και σχεδιαγράμματα πλέον δηλώνεται πως ο εχθρός είναι περισσότερο στο εσωτερικό παρά στο εξωτερικό της χώρας και είναι αναγκαία η «εγγύηση ασφάλειας… από τα σύνορα μέχρι το διαδίκτυο… με συντονισμό διαφορετικών φορέων και υπηρεσιών». Οι  μηχανισμοί καταστολής  ενάντια στο εχθρό λαό ενάντια στους ανθρώπους του μόχθου. Ταυτόχρονα ο ποταμός των δισεκατομμυρίων[5] θα συνεχίσει να ρέει ανενόχλητος στα σεντούκια των τραπεζιτών, των βιομηχάνων, των εφοπλιστών.

Χιλιάδες οικογένειες  ζουν στην ανασφάλεια, δηλαδή δεν ξέρουν τι θα τους ξημερώσει και αν τελικά θα πεθάνουν από φωτιά, πλημμύρα, κορονοϊό, πείνα ή εκείνον που τρελάθηκε από τα προηγούμενα και νόμισε ότι η λύση είναι στο να πάρει ένα μαχαίρι και να ληστέψει. Επομένως η ριζοσπαστικοποίηση είναι αυτό που χρειάζεται και όχι η αποδοχή των νέων κατασταλτικών μέτρων από θέση άμυνας και αδυναμίας.

Σε αυτή την προσπάθεια να υπάρξει καταδίκη και απομόνωση των συνδικαλιστικών ηγεσιών των Σωμάτων Ασφαλείας που ξέρουν μόνο να σιωπούν ή να επικροτούν τις κυβερνήσεις στα ουσιαστικά ζητήματα. Γνωρίζουν οι συνάδελφοι σε κάθε χώρο εκείνες τις δυνάμεις και συνδικαλιστικές παρατάξεις που με συνέπεια και τεκμηρίωση καλούν σε συμπόρευση με το λαό και το υπόλοιπο εργατικό κίνημα. Εκεί αξίζει να συσπειρωθούν και να δυναμώσουν οι ίδιοι την δράση τους έχοντας ξεκάθαρο ότι το πεδίο δράσης των Ενόπλων Δυνάμεων δεν πρέπει να συγχέεται με αυτό των Σωμάτων Ασφαλείας όπως επίσης ότι η Πολιτική Προστασία είναι έργο μιας πολιτικής υπηρεσίας και όχι ενός Σώματος Ασφαλείας όπως κακώς και δολίως επιμένουν οι κυβερνήσεις να διατηρούν το Πυροσβεστικό Σώμα.

Το δεύτερο βήμα είναι η συμπόρευση με το εργατικό κίνημα. Από εκεί και πέρα «η οργανωμένη διαμαρτυρία», η αναζήτηση του «ποια κοινωνία είναι αναγκαία σήμερα;» και η «ριζοσπαστικοποίηση» θα φανερώσουν τα επόμενα βήματα και το δρόμο μέχρι τέλους. Είναι αλήθεια, πιστέψτε το! Το γράφει η «Λευκή Βίβλος για την Προστασία του Πολίτη», εμμέσως πλην σαφώς.

Ένας πυροσβέστης


[1] http://www.minocp.gov.gr/index.php?option=ozo_content&perform=view&id=7337&Itemid=719&lang=GR

[2] Β.Ι. Λένιν, «Κράτος και Επανάσταση»

[3] Βλ. σχετικά δελτία Τύπου ΔΕΔΔΗΕ για 15-2-2021 και 21-2-2021: https://www.deddie.gr/el/kentro-enhmerwsis/deltia-tupou/

[4] https://www.mfa.gr/epikairotita/diloseis-omilies/koine-anakoinose-tou-upourgeiou-exoterikon-kai-tou-upourgeiou-nautilias-kai-nesiotikes-politikes-anaphorika-me-prosphora-parokhes-boetheias-pros-armodies-arkhes-diakheirises-diorugas-tou-souez.html

[5] Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ο ελληνικός λαός παράγει πάνω από 165 δισεκατομμύρια Ευρώ κάθε χρόνο!

Δείτε ακόμα...