Η μνημονιακή πολιτική των τελευταίων κυβερνήσεων,
- Αφού οδήγησε στη ανεργία χιλιάδες οικογένειες
- Αφού μείωσε τους μισθούς
- Αφού μείωσε τις συντάξεις
- Αφού αύξησε τους φόρους
- Αφού εξαθλίωσε τα ασφαλιστικά ταμεία
- Αφού δεν διόρισε κανένα εκπαιδευτικό
- Αφού δεν κάλυψε όλα τα κενά με αναπληρωτές
- Αφού παρέδωσε την παιδεία στις υποτυπώδεις χρηματοδοτήσεις των δήμων
Το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων σε συνεργασία με τον Οργανισμό Προνοιακών Επιδομάτων Κοινωνικής Αλληλεγγύης (Ο.Π.Ε.Κ.Α.) του Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων, αποφάσισε να χρυσώσει το χάπι, εφαρμόζοντας το πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων προς ενίσχυση των μαθητών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες πληθυσμού.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας, «οι Σύλλογοι Διδασκόντων όλων των σχολικών μονάδων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, σε ειδική συνεδρίασή τους, κατά την έναρξη του προγράμματος, αποφασίζουν τον καθορισμό των απαραίτητων αιθουσών που κατά περίπτωση κρίνονται αναγκαίες για την υλοποίηση του προγράμματος».
«Τα γεύματα παραδίδονται στα σχολεία εντός του χρονικού διαστήματος 10:00-13.00. Ο ανάδοχος υποχρεούται να αφήσει τις μερίδες των γευμάτων σε θερμοθαλάμους και τις σαλάτες σε ψυκτικούς θαλάμους, τους οποίους παραλαμβάνει την επόμενη σχολική ημέρα. Τα σχολικά γεύματα έχουν παρασκευαστεί για να μοιράζονται στην/στις αίθουσα/ες ακριβώς πριν την έναρξη της σίτισης, ώστε να παραμένουν στις ασφαλείς θερμοκρασίες συντήρησης».
Από εκεί και πέρα, σύμφωνα με τον προτεινόμενο προγραμματισμό, οι μαθητές που συμμετέχουν στο πρόγραμμα σίτισης μεταβαίνουν σε 5 λεπτά (13.15-13.20) στις αίθουσες σίτισης και τρώνε μέσα σε 25 λεπτά (έως 13.45).
ΟΜΩΣ: Στα περισσότερα σχολεία της χώρας δεν υπάρχου αίθουσες σίτισης, τα παιδιά αναγκάζονται να τρώνε στα θρανία τους, χωρίς να τους εξασφαλίζονται βασικοί κανόνες υγιεινής, καθώς δεν μεσολαβεί χρόνος για να καθαρίζονται τα θρανία και ούτε επαρκές προσωπικό που θα μπορούσε να διευθετήσει αυτό το θέμα. Ποιος σερβίρει τους μαθητές, εφόσον δεν υπάρχουν τραπεζοκόμοι ή καθαρίστριες, που να μπορούν αν εξυπηρετήσουν πολλές φορές πάνω από 300 παιδιά; Πόσο εύκολο είναι να μετατρέπονται οι αίθουσες διδασκαλίας σε τραπεζαρίες σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα?
- Κάθε δημοτικό σχολείο που συμμετέχει στο πρόγραμμα οφείλει να δημιουργήσει 3μελείς επιτροπές παραλαβής των γευμάτων. Το υπουργείο Παιδείας εφιστά την προσοχή «στον έλεγχο των μακροσκοπικών και οργανοληπτικών χαρακτηριστικών των γευμάτων, τα οποία πρέπει να είναι χωρίς ενδείξεις χρησιμοποίησης μειονεκτικών πρώτων υλών, απαλλαγμένα από ξένες ύλες και το χρώμα, η υφή, η οσμή και η γεύση τους να είναι χαρακτηριστικά του είδους και των συστατικών τους. Γεύματα τα οποία παρουσιάζουν σημάδια σήψης, ευρωτίασης (μούχλας) ή άλλης αλλοίωσης πρέπει να αποκλείονται από την κατανάλωση. Ο ως άνω έλεγχος διενεργείται καθημερινά κατά τη διαδικασία παραλαβής, μπορεί δε να καλείται να παραστεί και ο ανάδοχος».
- «Αν η Επιτροπή Παραλαβής κρίνει ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες και τα παραδοτέα δεν ανταποκρίνονται πλήρως στους όρους της Σύμβασης, συντάσσεται πρωτόκολλο προσωρινής παραλαβής, που αναφέρει τις παρεκκλίσεις που διαπιστώθηκαν και γνωμοδοτεί αν οι αναφερόμενες παρεκκλίσεις επηρεάζουν την καταλληλότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και παραδοτέων και συνεπώς αν μπορούν οι τελευταίες να καλύψουν τις σχετικές ανάγκες» συνεχίζει το υπουργείο Παιδείας.
Επίσης συμβουλεύει «τα γεύματα να διατηρηθούν υπό ψύξη, με την προϋπόθεση ότι η θερμοκρασία τους θα φτάσει τους 4 βαθμούς Κελσίου εντός 2 ωρών από το σερβίρισμα. Σε αυτή την περίπτωση τα γεύματα μπορούν να αποθηκευτούν στο ψυγείο και να καταναλωθούν, αφού ξαναζεσταθούν στους 74 βαθμούς Κελσίου για 15 δευτερόλεπτα».
ΟΜΩΣ : Με ποια αρμοδιότητα είναι ένας εκπαιδευτικός μπορεί να ελέγξει -για παράδειγμα στο δικό μου σχολείο 400 μερίδες φαγητού- μια πιθανή αλλοίωση τους, καθώς και την κατάλληλη θερμοκρασία τους; Και τελικά πόσους άλλους ρόλους θα επωμιστεί ένας εκπαιδευτικός σε ένα δημόσιο σχολείο στο οποίο έτσι κι αλλιώς παλεύει μόνος σε μια ήδη επιβαρυμένη εκπαιδευτική διαδικασία;
Το πρόγραμμα «Σχολικά Γεύματα» θα είχε αξία αν εφαρμοζόταν σε όλους τους μαθητές της χώρας με κατάλληλους χώρους και με το απαραίτητο προσωπικό χωρίς να επιβαρύνει την εκπαιδευτική διαδικασία, χωρίς να αφήνει άλυτα πολλά πρακτικά θέματα που θα ήταν αδύνατο να καταγραφούν μέσα σ ένα μικρό κείμενο.
Σωτηρία Καραγιάννη
Εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης
Msc στην Οργάνωση και Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων