Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) πανηγυρίζει σήμερα για την αύξηση 5, 6 και 7% που «πέτυχε» στους μισθούς των ναυτεργατών. Στη εποχή της ακρίβειας, της ενεργειακής φτώχειας, του πληθωρισμού από τη μία και των δισεκατομυρίων κερδών και επιδοτήσεων από την άλλη ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ «διαπραγματεύτηκε» μόνος του (με τις πλάτες 8 Προέδρων) κι εξασφάλισε από τους ακτοπλόους εφοπλιστές «το λιγότερο δυνατό, χωρίς να παίρνονται όλες οι δυνατότητες υπόψιν, για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και να παρουσιάζει τετελεσμένα αποφασίζοντας για τους ναυτεργάτες, χωρίς τους ναυτεργάτες». Οι δύο Ενώσεις ναυτεργατών ΠΕΜΕΝ και «Στέφενσον» είχαν βγάλει την παρακάτω ανακοίνωση στις 6 Μάρτη.
Τη Δεύτερα 6 Μάρτη λίγες ώρες πριν την σύγκληση της Εκτελεστικής Επιτροπής μας απεστάλη η πρόταση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), για το ποσοστό αύξησης των ΣΣΕ σε Ακτοπλοΐα και Μεσογειακά – Τουριστικά επιβατηγά πλοία.
Η επιστολή περιείχε 2 προτάσεις.
- 7% αύξηση για το 2023 ή
- 6% αύξηση για το 2023 και 5% αύξηση για το 2024 (διετής).
Η πλειοψηφία της ΠΝΟ αρνήθηκε την πρόταση μας να πραγματοποιηθεί νέα συνάντηση, επαναδιαπραγμάτευσης των ΣΣΕ με τον ΣΕΕΝ και να προηγηθούν συνεδριάσεις των Δ.Σ των σωματείων και ενημέρωση των ναυτεργατών.
Ακόμα και αυτή η πρόταση του ΣΕΕΝ ήταν αποτέλεσμα των αγωνιστικών κινητοποιήσεων των ναυτεργατών, αλλά δεν ανταποκρίνεται στην κάλυψη του πληθωρισμού και των πραγματικών αναγκών, στα οξυμμένα προβλήματα της ακρίβειας, της ενεργειακής φτώχιας, της φοροεπιδρομής του εισοδήματος.
Στη συνεδρίαση η πλειοψηφία της ΠΝΟ είχε προειλημμένη απόφαση τη διετή αύξηση 6% για το 2023 και 5% για το 2024 και με καμία δέσμευση για τα προβλήματα, που υπάρχουν σε υπερωρίες, εξπρές δρομολόγια και διανυκτερεύσεις.
Ο Γ.Γ της ΠΝΟ είχε μόνος του διαπραγματευτεί και καταλήξει με τους εφοπλιστές για τις ΣΣΕ, έχοντας σίγουρους τους προέδρους των 8 σωματείων, που διαμορφώνουν τον αρνητικό συσχετισμό και σε κάθε συνεδρίαση επαναλαμβάνουν το γνωστό «ότι πείτε κύριε γενικέ».
Κάνεις συνδικαλιστής δεν έχει δικαίωμα να παρακάμπτει και πίσω από την κουρτίνα, να εξασφαλίζει το λιγότερο δυνατό, χωρίς να παίρνονται όλες οι δυνατότητες υπόψιν, για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και να παρουσιάζει τετελεσμένα αποφασίζοντας για τους ναυτεργάτες, χωρίς τους ναυτεργάτες.
Καλούμε τους ναυτεργάτες να συνεχίσουμε τον αγώνα, για το σύνολο των οξυμένων προβλημάτων, για την ανάπτυξη πολύμορφων παρεμβάσεων, για ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, για την ασφάλεια και την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
ΟΙ ΔΙΟΙΚΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ
- ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΩΤΕΡΩΝ ΠΛΗΡΩΜΑΤΩΝ ΜΗΧΑΝΗΣ Ε.Ν. «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»